oscilloscoop als bureablad

AgentOrange

Ingeburgerd
Het is vast een mega suffe vraag, maar ik kijk gewoon graag naar een oscilloscoop als ik muziek aan het luisteren ben.

Weet iemand of er een oscilloscoop bestaat die ik zeg maar als ik muziek aan het luisteren ben als bureablad achtergrond kan gebruiken? lijkt me zo tof, en handig voor het testen en zodat ik hem altijd kan zien.

dus als iemand iets weet laat het even weten

alvast bedankt

Willem

Tja, misschien zoiets? Heb 'm zelf niet gebruikt. Ziet er niet echt geweldig uit maar veel beter dan dat heb ik ook niet gevonden (zou wel eerst even de reviews lezen alvorens 'm te installeren).

http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=35945

Hoewel zulke dingetjes toch niet al te moeilijk zouden moeten zijn om te maken moet je maar net ff iemand vinden die de moeite heeft genomen het te maken.. Of zelf de kennis in huis halen en al je maten jaloers maken natuurlijk :D !

In dat geval is dit misschien een goed beginpunt (misschien ook niet, houdt me niet bezig met programmeren voor Windows) :
http://www.soft-album.com/Developme...oftware-Oscilloscope-Library-5135-Review.html

Zelf zet ik het liefste mijn (hardware) oscilloscoop naast mijn computer. Heb 'm ook een tijdje aan de microKORG gehangen, kun je leuk zien hoe het geluid verandert als je aan de cutoff en resonance knopjes draait.

Ps. gezien je geen OS hebt vermeld ben ik er maar vanuit gegaan dat je Windows gebruikt.

Laatst gewijzigd:
Lijkt me een feature om zware koppijn van te krijgen. Edoch dit geheel ter zijde.

met winamp kan je de visualizer geval als achtergrond instellen

Krijg nou wat..... :halleluja

Inderdaad! Tijd voor een korte Howto:

1) download en installeer Winamp ( www.winamp.com )

2) zet een paar leuke liedjes in de playlist en zettum aan.

3) Druk [SHIFT]+[CTRL]+K om de Advanced Visualisation Studio te openen

4) Ga naar settings --> Display en zet daar "Overlay mode" en "Set desktop to color" aan.
Het lijkt er op dat de maten van het renderscherm bepalend zijn voor de resolutie van de gerenderde "wallpaper". Dus rek het schermpje een beetje op totdat de wallpaper er netjes uitziet.

5) maak een nette scoop in de AVS editor! bijvoorbeeld zo (Simpel voorbeeld, meestal maak ik ze veel mooier):

Ik kan helaas geen screenshot posten waarop je het reslutaat kunt zien,waarschijnlijk door de Overlay mode.. :erm:

Origineel geplaatst door The Headacher
Dat alleen is al genoeg reden om het te willen toch? :D :D :D

-De Hoofdpijniger

Ik dacht wel dat je dit zou zeggen 8)

Gaaf enzo, maar het is natuurlijk niet een "oscilloscoop" in die zin.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oscilloscoop
Tja, ik had eerlijk gezegd niet het idee dat de OP een programma zocht waarmee hij daadwerkelijk kon meten tijdens het muziek luisteren(moet je trouwens ook maar net de hardware voor hebben)... Maar misschien vergis ik me...

Wellicht wil AgentOrange hier zelf uitspraakover doen?

ps. Ik zou niet weten hoe je het anders moet noemen... Het stelt je wel degelijk in staat te kijken naar iets dat oscilleert... oscillovisie :eureka: ??

heee alvast bedankt voor alle reacties!!

nee het is meer dat als ik muziek aan het luisteren ben dat ik het kei leuk vind om de geluidsgolven ook te zien. het is vooral leuk om te zien als je met je synth aan het pielen bent de je ook daadwerkelijk blokgolven en sawtooths ziet enzo.

maar die winamp manier is ok maar ik snap er nog geenene bal van, maar dat komt wel hoop ik

ander suggesties nog steeds welkom

willem

Hmmm... het is wel mogelijk om de line-in als input voor de AVS te gebruiken, maar dat heb ik nog nooit gedaan. Houdt er dan rekening mee dat 'ie een beetje latency heeft (signaal moet eerst geanalyseerd worden voor 'ie 'm kan tekenen).

Waar snap je nog geen ene bal van bij "die winamp manier"? Het maken van presets?

idd .. gebruik het ook wel eens op feestjes icm een beamer en laptop...

ga naar --> FILE --> open/play URL/location --> en type hier nu [ linein:// ]
(zonder de brackets hè! ;) )

als het goed is gaat je winamp nu op PLAY en staat er als bestand " linein:// "
Alles wat nu via de line-input je geluidskaart binnenkomt wordt weergegeven via AVS (of welke visualisatieplugin je ook selecteert).

Van die latency valt heel erg mee... Wellicht moet je even de "response" karakteristieken van de visualisaties aanpassen bij opties...

Back