Subgroover
.1
Hallowa!
Ik ben van plan iets multitrack te gaan opnemen met 8 microfoons.
Nu wil ik dat zo doen:
- 8 mic's in Yamaha 01V kanaal 1 t/m 8 in.
- Kanaal 1 t/m 8 via adat uitsturen richting Motu 828.
- Opnemen in Logic
Dat zou dus perfect moeten werken.
Ik zit het nu net allemaal even te testen en er gebeurt hetvolgende:
- Dynamische mic ingeprikt in kanaal 1 -> erin praten -> komt binnen in logic -> ok
- Volgende kanaal testen -> ok
- Volgende kanaal testen -> heeeej, hij komt wel binnen in logic alleen bijna 30dB zachter!
- Kanalen 1, 2, 6 en 8 doen het gewoon goed
- Kanalen 3, 4, 5 en 7 moet ik de gain heeeelemaal opengooien wil ik een beetje wat binnen krijgen.
Toen dacht ik: Heej, misschien wel een instelling in de tafel. Misschien staan er nog EQ's / Compressors op sommige kanalen aan. Dat was dus niet het geval. Ook heb ik de tafel helemaal ge-init, alles opnieuw gerout en nog steeds dit probleem. (Nee, het zijn niet de -26dB pads).
- Kan ik nu concluderen dat mijn pre-amps van kanaal 3, 4, 5 en 7 naar de knoppen zijn???
- Als ze naar de knoppen zijn, doen ze toch normaal gesproken niets meer???
- Ik zal dus zo moeten gaan opnemen, met de gains helemaal open??? ( -> veel ruis )
- Wheeeeeeh!!!!
Ik ben van plan iets multitrack te gaan opnemen met 8 microfoons.
Nu wil ik dat zo doen:
- 8 mic's in Yamaha 01V kanaal 1 t/m 8 in.
- Kanaal 1 t/m 8 via adat uitsturen richting Motu 828.
- Opnemen in Logic
Dat zou dus perfect moeten werken.
Ik zit het nu net allemaal even te testen en er gebeurt hetvolgende:
- Dynamische mic ingeprikt in kanaal 1 -> erin praten -> komt binnen in logic -> ok
- Volgende kanaal testen -> ok
- Volgende kanaal testen -> heeeej, hij komt wel binnen in logic alleen bijna 30dB zachter!
- Kanalen 1, 2, 6 en 8 doen het gewoon goed
- Kanalen 3, 4, 5 en 7 moet ik de gain heeeelemaal opengooien wil ik een beetje wat binnen krijgen.
Toen dacht ik: Heej, misschien wel een instelling in de tafel. Misschien staan er nog EQ's / Compressors op sommige kanalen aan. Dat was dus niet het geval. Ook heb ik de tafel helemaal ge-init, alles opnieuw gerout en nog steeds dit probleem. (Nee, het zijn niet de -26dB pads).
- Kan ik nu concluderen dat mijn pre-amps van kanaal 3, 4, 5 en 7 naar de knoppen zijn???
- Als ze naar de knoppen zijn, doen ze toch normaal gesproken niets meer???
- Ik zal dus zo moeten gaan opnemen, met de gains helemaal open??? ( -> veel ruis )
- Wheeeeeeh!!!!