Kortere edits van je tracks maken

INLAND EMPIRE

Ouwe rot
Hoe maken jullie je kortere edits van je tracks? Hoe haan jullie te werk...? Je project kopieeren en maten verwijderen? Of knip en plak werk in een audio editor? Of gewoon doen en hopen dat je niets verkeerd wegdoet. En dan het moeilijkste deel is de keuze maken van welke delen van je song je gaat wegdoen en welke niet. Het is ook niet echt leuk vind ik =( .. Iemand tips om mn tracks op een interessantere manier te "radio" editten?
Dit proces is vrij persoonlijk maar ik begin er toch een thread over.. doen we misschien nog wat ideeen op 8~

sja... zo moeilijk lijkt me dat toch niet? Het lijkt me niet dat je gaat knippen in een wavelab oid. Je houd de belangrijkste elementen in je track, je leuke/originel stukjes(breaks?) je kort alles alleen een beetje in , intro/outro inkorten en tot slot een passend geheel maken.

Een topic openen lijkt me overbodig, elke stijl en persoon maakt er iets anders moois van, zo moeilijk is dat toch niet om te verzinnen? :):P

zeker niet knippen in een wave editor inderdaad...

ik zou gewoon een kopie van je project maken, en die gaan inkorten door selectief maten te verwijderen, zoals stevy zei
je moet trouwens niet meteen hele delen van je nummer gaan verwijderen volgens mij, je kunt ook al wat bereiken door bijvoorbeeld een stukje dat 32 maten lang identiek doorgaat te verkorten tot 16 maten of iets dergelijks... als je begrijpt wat ik bedoel

Origineel geplaatst door pocketzip
zeker niet knippen in een wave editor inderdaad...

ik zou gewoon een kopie van je project maken, en die gaan inkorten door selectief maten te verwijderen, zoals stevy zei
je moet trouwens niet meteen hele delen van je nummer gaan verwijderen volgens mij, je kunt ook al wat bereiken door bijvoorbeeld een stukje dat 32 maten lang identiek doorgaat te verkorten tot 16 maten of iets dergelijks... als je begrijpt wat ik bedoel

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik probeer toch van tracks te maken waar geen stukken inzitten die 32 maten lang identiek doorgaan :L

Origineel geplaatst door pocketzip
z je kunt ook al wat bereiken door bijvoorbeeld een stukje dat 32 maten lang identiek doorgaat te verkorten tot 16 maten of iets dergelijks... als je begrijpt wat ik bedoel

Zo worden m'n nummers wel heel erg kort. :)

Back