Synthologie

in oostvoorne doen we aan de bruna, ako hebben we niet.

midi & recording was altijd spannend ja, wanneer de volgende zou komen. op een bepaald moment waren ze bijna 2 jaar achter geloof ik. had ook wel iets. maar interface zelf heette eerst ook nog anders dacht ik, shiva midi bulletin of zo.

Ik ben jaren lid geweest van interface met plezier maar heb ook zo´n 2 jaar geleden mijn abonnement op gezegd.
Reden: te weinig interessante artikelen, te veel softwarebesprekingen, de ruimte voor analogica werd met de helft ingeperkt. Ik had ook de indruk dat er bij sommige redacteuren nauwelijks sprake was van enige objectiviteit.

kortom op een gegeven nam de ergernis tijdens het lezen de overhand en dan is het tijd om te stoppen:geslaagd:

Ik heb in mijn opzeg brief ook uitgebreid verwoord waarom.

niet dat dat ene :kont: helpt

Origineel geplaatst door reddread
Ik heb in mijn opzeg brief ook uitgebreid verwoord waarom.
niet dat dat ene :kont: helpt

:biertje:

maar je bent het tenminste kwijt

even on topic:
wanneer was die seminar/cursus ook al weer? we zouden allemaal kunnen gaan?!

Origineel geplaatst door Leo
even on topic:
wanneer was die seminar/cursus ook al weer? we zouden allemaal kunnen gaan?!
Leo, die on topic vraagt! Heerlijk! Dat geeft mij goeie zin!

Daarom.... mochten mensen zin hebben dan moeten we ff een datum afspreken en dan kunnen we daarna ff wat drinken in de stad en ik heb wel een plaats of 4 voor mensen om te blijven pitten.

Gezellig!

Ik informeer ff wanneer er een cursus gegeven wordt..

(ik heb me inmiddels opgegeven.. zodra ik weet wanneer post ik het hier. Gezellig!)

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ja, het heette geloof ik eerst Midi Magazine

Deze midi magazine?

Attachments

• midimagazine.jpg
    midimagazine.jpg
    79,2 KB · Bekeken: 97
Re: A

Re: A

Origineel geplaatst door conso
IN de Interface staat al jarenlang in ieder nummer een achtergrondartikel onder de titel Synthologie, en ja, die artikelen worden geschreven door Allard Krijger, de docent tijdens de eenmiddagscursus.

Wat mij betreft zijn dit trouwens veruit de interessantste artikelen, van de meest eigenzinnige auteur in de Interface (en voor mij tegenwoordig helaas nog zo ongeveer de enig overgebleven reden om dit steeds vlakker wordende blad nog te kopen.)

Het blad wordt op sommige gebieden inderdaad wat minder ben geabonneerd.
Het begint een beetje het Music Maker blad syndroom te krijgen, (teveel de eigen smaak van de mensen die de artikelen maken.)
Allard Krijger heeft meestal een behoorlijk uitgesproken mening in zijn artikelen.

Re: Re: A

Re: Re: A

Origineel geplaatst door Exzit
Allard Krijger heeft meestal een behoorlijk uitgesproken mening in zijn artikelen.

het is alweer even geleden dat ik het gelezen heb, ik was het ook niet altijd eens met allard krijger, maar ik kan hem wel waarderen. als je een stukje schrijft moet je ook wel wat te zeggen hebben en wat vinden. voor slappe verhalen over een synth kan je altijd nog lezen wat er op de doos staat.

Re: Synthologie

Origineel geplaatst door ElysiaSabornata
Er staat ook nog een maf plaatje bij van 'Le Penseur' van Rodin die een EMS synthy A vasthoudt.

zonder synthi a ook al een gek beeld.

ok. als de datum schikt, kom ik ook. ik blijf niet slapen.

Re: Re: Re: A

Re: Re: Re: A

Origineel geplaatst door Leo
het is alweer even geleden dat ik het gelezen heb, ik was het ook niet altijd eens met allard krijger, maar ik kan hem wel waarderen. als je een stukje schrijft moet je ook wel wat te zeggen hebben en wat vinden. voor slappe verhalen over een synth kan je altijd nog lezen wat er op de doos staat.

Een eigen mening is prima in een artikel.
Maar ik bedoel meer het blad als geheel.
Bij Music Maker was de hele redactie blijkbaar in de jaren 80 toen ik er op geabonneerd was blijkbaar erg gek op een of andere gitarist Adje van de Berg. voor mijn gevoel kwam die gast wel 4 keer per jaar voorbij. En hun persoonlijk muziek (lees gitaren)smaak drukte een veel te grote stempel op het blad. Uiteindelijk bleek hun muziek smaak niet mee te gaan met de tijd en misten ze uiteindelijk eind jaren 80 het hele dance house geweld voor mijn gevoel.
Op 1 of andere manier krijg ik de laatste tijd zo'n gevoel ook bij interface.
Het wordt langzamer hand ook meer een software plugin blad. En op 1000 workshop over reason sta ik totaal niet op te wachten. Komt er een eindelijke eens een artikel over Sonar is het een zeer slap verhaal die ik zelf nog wel had kunnen schrijven.
Ik kijk mijn abonnement nog een tijdje aan maar anders stop ik er mee.
Misschien ben ik dat blad zelf wel ontgroeid.
S.O.S is ook een leuk blad. Nadeel engels en wel erg veel om te lezen.

Re: Re: Re: Re: A

Een eigen mening is prima in een artikel.
Maar ik bedoel meer het blad als geheel.
Bij Music Maker was de hele redactie blijkbaar in de jaren 80 toen ik er op geabonneerd was blijkbaar erg gek op een of andere gitarist Adje van de Berg. voor mijn gevoel kwam die gast wel 4 keer per jaar voorbij. En hun persoonlijk muziek (lees gitaren)smaak drukte een veel te grote stempel op het blad. Uiteindelijk bleek hun muziek smaak niet mee te gaan met de tijd en misten ze uiteindelijk eind jaren 80 het hele dance house geweld voor mijn gevoel.
Op 1 of andere manier krijg ik de laatste tijd zo'n gevoel ook bij interface.
Het wordt langzamer hand ook meer een software plugin blad. En op 1000 workshop over reason sta ik totaal niet op te wachten. Komt er een eindelijke eens een artikel over Sonar is het een zeer slap verhaal die ik zelf nog wel had kunnen schrijven.
Ik kijk mijn abonnement nog een tijdje aan maar anders stop ik er mee.
Misschien ben ik dat blad zelf wel ontgroeid.

aan de hand van je music maker voorbeeld begrijp ik nu je punt.en dat geldt ook wel voor de interface wellicht, op een ander vlak. te weinig diversiteit binnen de redactie (zal ook moeilijk gaan, zo groot zal de redactie niet zijn) en te subjectieve redactieleden.

music maker was heel lang een blad dat door veel mensen alleen om de lezersadvertenties werd verkocht.

Origineel geplaatst door bliepertronic
bestaat die music maker eigenlijk nog?
ik zie hem nooit meer ergens...

Ze hebben het een nieuw leven ingeblazen. Het was geloof ik failliet of zo.
Hij is weer te verkrijgen. Ik heb 2 maanden geleden een exemplaar gekocht en hij was beter dan ik verwacht had.

wat betalen jullie voor sos? als ik de sos en de interface bij bruna haal ben ik zo uit m,n hoofd 16 euro kwijt.
ik geloof dat de inter er 3 of 4 euro kost, dus 12 euro voor de sos vindt ik best wel aso.

Ik geloof dat de SOS 10,95 kost. Goedkoop is anders, daar heb je gelijk in.

Ik heb net een mailtje van Allard gekregen..
De derde zaterdag van elke maand muv juli.

Oftewel...

zaterdag 19 augustus

Ik doe mee, wie nog meer?

Re: Re: Re: Re: Re: A

Re: Re: Re: Re: Re: A

Origineel geplaatst door anoniempje
wat betalen jullie voor sos? als ik de sos en de interface bij bruna haal ben ik zo uit m,n hoofd 16 euro kwijt.
ik geloof dat de inter er 3 of 4 euro kost, dus 12 euro voor de sos vindt ik best wel aso.

Het blad is inderdaad asociaal duur. Ok hij 4 keer zo dik als de interface maar toch.

Gisteren met Harald gesproken en hij heeft er zin in! 19 augustus. Wie komt?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Gisteren met Harald gesproken en hij heeft er zin in! 19 augustus. Wie komt?
Niemand? Ik kom toch! Lekker puh!

Hoe laat begint dat? en waar is 't? in Eindhoven moet eerst werken(ochtenddienst) maar wil wel effe langskomen met de trein vanuit Tilburg.

Back