fruityloops vraag

vlamman

Ingeburgerd
beste mede producers
ik werk al een tijb met fl,en ook al erg lang met vst plugins,nou heb ik een drumcomputer gekocht,en een kyboard.en mijn vraag is.hoe krijg ik een melodie die ik op het kyboard speel in fl(op een spoor) hoe het met een midi kyboard en een plugin zit weet ik.maar wil gewoon meer van vst plugins af .maar nu krijg ik het niet in fl,moet ik er misschien een kastje van het 1 of ander tussen hebben.zodat fl er wat mee kan. of wil het niet met fl,en moet ik met cubase aan de gang.
alvast bedankt
vlamman

je wil dus je geluid van je keyboard in FL krijgen? Wat dacht je ervan om t geluid op te nemen (whehe:L)?je hebt je keyboard gewoon met jegeluidskaart aangeloten neem ik aan?

Of wil je soms je keyboard als midi keyboard laten fungeren?

Ik neem aan dat je een midi controller hebt (keyboard zonder intern geluid die puur midi
signalen naar de computer stuurt)
In fl kun je de midi in en out instellen door op f10 te drukken.

Succes

vraag fruitlyloops

vraag fruitlyloops

hoi
het punt is dit,ik heb geen special midi kyboard en geen midi controlle (er zit niets tussen) maar er zit gewoon een midi in out op het kyboard,en daar werk ik mee in samenhang met een vst plugin.maar nu wil ik de sounds die ik in het kyboard heb wel gaan gebruiken,in samenhang met een externe drumcomputer.zo werk je (bv) ook met cubase je loept alles aan elkaar,je speelt wat en het staat in cubase,maar dat hoef ik julluie niet uit te leggen. en om het maar ff makkelijk te zeggen,maar het zelfde wil ik dus met fl,gewoon een kyboard aan fl hangen wat spelen,en dat het dan in fl staat,dan de melodie laten lopen,achter de drumcomputer gaan zitten,een baseline onver de melodie heen ezv.en ik wil niet alles gaan openem met cooledit.dus hoop dat ik een beetje duidelijk ben.dus zeg het maar wat heb ik nodig.

vlamman

je wil geluid uit je keyboard in je pc krijgen, maar je wilt het niet gaan opnemen. Gaat niet lukken zo

maar als dat niet lukt,wat moeten mensen dan met een studio vol apparatuur...show.mij is ook vertelt dat je iets tussen je apparatuur moet hebben een (SEQENSER),dat het anneloog omzet naat iets,waar fl of cubase wel wat mee kan,of zo iets,of is cubase gewoon daar voor bedoelt,en werkt fl niet zo.ik weet dat het moet willen.ik werk normaal zo,dat als ik in fl op record druk moet ik ff wachten op de maat,en dan speel ik wat via een plugin en klaar staat er,maar nu doe ik het zelfde maar zonder plugin,en wil ik de sounds die in mijn kyboard staat op de zelfde manier er krijgen,en dat lukt niet,dat ik neem aan dat dat wel moet kunnen.

natuurlijk is hardware niet voor de show. Maar om dat in je pc te krijgen moet je het opnemen. Geen probleem. En fruityloops is een sequencer.

En als je dingen via midi aanstuurt met de pc, dan kan t zijn dat je t pas behoefte hebt om op te nemen op t moment dat je de eindmix opneemt. Je kan dan tot die tijd gewoon via midi werken met het apparaat, in plaats van met een opgenomen stukje audio.

je kan perfect je midi board aansluiten aan je pc en fruityloops

je hebt een midi in/out op je keyboard zeg je,
hopelijk heeft je geluidskaart ook een midi in/out ( vb geluidskaarten van Maudio )
je sluit je midikabels gewoon aan en bij opties kan je in fruityloops je midiboard instellen

duw op rec en de melody die je inspeelt komt in midi tevoorschijn in je pattern
koppel daar welke vst aan, kan volgt je vst instrument gewoon de midi file

recentere midiboards hebben usb aansluiting, dat maakt het een stuk makkelijker

of was je al zover gekomen ?

groeten,
Yargo

Volgens mij kun je in fruity toch ook audio opnemen?
Wel in de laatste versie(s) iig.

Zal vanavond thuis ff kijken.
Maar opnemen moet je soieso. Of je dat nu in Fruity doet en daar verwerkt, of in Cooledit, en dat gebruikt in Fruity.

Vanavond meer..

dat klopt Yargo,ik heb een djx,en een m-audio Audiophile ,maar als ik het goed begrijp deed ik wat jij zegt al ,maar ik wil niets met een vst te doen hebben,dat weet ik hoe dat zit,ik wil de sounds die in mijn djx zitten in fl krijgenm en geen sound van een vst plugin.gewoon met externe apparatuur.gewoon naar (bv) sound 12 gaan op mijn djx,net zo lang spelen tot ik wat moois heb,en dan naar fl gaan,en op rec drukken,en dan dat de sound 12 van in mijn djx op een spoor van fl komt,zo werk je toch ook met cubase.ik heb gewoon het idee dat ik een tussen stap mis,iets van een seqenser ofzo.

misschien stel ik mijn vraag ook wel helemaal verkeerd,en moet je het midi verhaal gewoon ff vergeten,het zit gewoon zo...ik maak al jaren muziek met fl,en vst plugs,maar nu ik er wat geld mee verdien.wil ik het gebruiken voor externe apparatuur,zoals (bv) een tr 909,maar als ik dat ding heb,hoe moet ik een base die ik aan sla in fl krijgen.ik weet niet eens of het wel wil met fl .we hebben ooit een track gemaakt in amsterdam,bij dj catscan (bart kok) hij werkte met cubase en randapparatuur,en het was ook gewoon een kwestie van wat op een juno spelen,en cubase op rec,om het ff simpel te zeggen ,zo werkt eigelijk iedereen.en zo wil ik het dus ook,alleeen ...ik werk met fl.dus mijn vraag is, zijn er mensen die met externe apparatuur en fl werken,en hoe doe je dat.

vlamman

ik heb hetzelfde probleem gehad denk ik
een maand of 6 geleden probeerde ik ook eens fruityloops te koppelen met een virus synth
maar heb het ook moeten opgeven, in cubase lukte dit perfect maar in fl bleef ik maar sukkelen
ik werk met fl 5.0 misschien is dat probleem opgelost is in fl studio 6

ik heb fl6,maar ik krijg het niet voor elkaar,en ik zou het erg jammer vinden om naar cubase te gaan,niet omdat het niet goed is,maar fl ken ik door en door,maar ik geef de hoop niet op.
thx for the comments
keep it up

Origineel geplaatst door vlamman
misschien stel ik mijn vraag ook wel helemaal verkeerd,en moet je het midi verhaal gewoon ff vergeten,het zit gewoon zo...ik maak al jaren muziek met fl,en vst plugs,maar nu ik er wat geld mee verdien.wil ik het gebruiken voor externe apparatuur,zoals (bv) een tr 909,maar als ik dat ding heb,hoe moet ik een base die ik aan sla in fl krijgen.ik weet niet eens of het wel wil met fl .we hebben ooit een track gemaakt in amsterdam,bij dj catscan (bart kok) hij werkte met cubase en randapparatuur,en het was ook gewoon een kwestie van wat op een juno spelen,en cubase op rec,om het ff simpel te zeggen ,zo werkt eigelijk iedereen.en zo wil ik het dus ook,alleeen ...ik werk met fl.dus mijn vraag is, zijn er mensen die met externe apparatuur en fl werken,en hoe doe je dat.

vlamman

volgens mij moet je dan de (audio)output van je keyboard aansluiten op de (audio)input van je m-audio.
Vervolgens in Fruity in de mixer een bepaald kanaal selecteren waar je bij de IN de poort selecteert waar je keyboard aan zit.
Als je nu wat speelt op je keyboard komt het als het goed is binnen in dit kanaal.
Druk nu met de linker muisknop op de "arm disk recording" knop (of met rechts om niet eerst te selecteren waar de opgenomen bestanden worden opgeslagen), als ie geel is wordt dat kanaal opgenomen.
Druk nu op record en vervolgens op play, speel wat, en zoals je nu zult zien staat de sample van je opgenomen keyboard in de playlist.

Als je in FLStudio externe synths wil opnemen, dien je eerst een MIDI Out track aan te maken, waarmee je dan je synth/keyboard aanstuurt.

De audio uitgang van je keyboard moet je natuurlijk op de audio ingang van je geluidskaart aansluiten, al dan niet via een mixer.

In de mixer van FL moet je bij een insert rechtsboven bij 'In' de audio ingang van je geluidskaart selecteren, dan krijg je dat geluid in een insert en kan je er desgewenst nog effecten overheen ketsen.

Nu kan je dus je synth aansturen en horen wat ie doet met effecten enzo.

Als je nu je track afhebt, moet je eerst je keyboard even opnemen. Dit doe je door bij de insert die je gebruikt hebt voor je keyboard op het floppy icoontje onder de insert te klikken. Dan geef je even een bestandsnaam aan. Als je nu op de record knop drukt en dan op play, en even je track laat afspelen, dan wordt je keyboard netjes opgenomen. Als je de track stopt krijg je vanzelf een mooi audiospoor in FL.

Als je nu export doet zit alles bij elkaar.

En naar mijn weten gaat dat in Cubase niet veel anders..

[Edit] Kikker was me net voor ;)

Origineel geplaatst door [ZerO.hOur]
Als je in FLStudio externe synths wil opnemen, dien je eerst een MIDI Out track aan te maken, waarmee je dan je synth/keyboard aanstuurt.

Hoezo? je kunt toch ook zelf inspelen?

Volgens mij wil de Topicstarter gewoon wat keybordgeluiden als .wav in fruity gebruiken.
Niets meer, niets minder..

toch?

thanxx ZerO.hOur ,
ik wist niet hoe ik de inkomende synth moest opnemen in fl
( met dat floppy'tje dus )
dat was hoogstwaarschijnlijk ook vlamman zijn probleem

idd in cubase is het niet anders

ik ga dus eerst naar midi out,zo heet nu een spoor. ik druk dus op f9 dan krijg ik de mixer, ik heb 3 opties
aneloog in
spdif in
mixer in
ik heb de bovenste.
ik neem aan dat mijn m-audio op patchbay/router,en dan op wave out 1/2 moet staan.
dan ga ik naar midi out,daar staat onder plugin nu midiout ,channel 1 de rest staat alles uit,ook port staat 0,denk niet dat dat moet.als ik nu bezig ga blijf ik een piano horen,maar ook de sound van mijn kyboard,wat moet ik doen,en ik vat het floppy'tje niet...sorry

weer wat verder,ik heb bv port 4 in midi out en nu is de piano weg,en kan nu ook effecten er over gooien,en wat ik speel staat op een spooor...maar nu hoor ik niets,en dat zal wel met die floppy te maken hebben....hoe zit dat
thx

floppyknopje kan je mee opnemen (Audio)

Je slaat dan de .wav op in een mapje...

Back