Midi Interface/Patchbay

anoniempje

hobby knooier
Ik heb nu echt een midi interface/patch bay nodig, ik doe het nog steeds met de joystick poort en wordt aardig gefrustreerd van het omprikken van midi outs naar de midi in van m,n pc, de hele boel over te gooien naar de akai etc

wat wil ik er mee, het moet gelijk de interface van de pc zijn, dus ik wil meerdere midi outputs van de pc halen (dus een roland a 880 valt al af) ik wil al m,n synths eraan hangen met midi ins en outs

en ik wil m,n akai asq10 met z,n 4 outs er aan kunnen hangen, dat als de pc uit staat ik nog kan sequencen met de akai (dus hij moet ook op een losse adapter te gebruiken zijn anders heb ik als nog een pc nodig voor de usb power) , ik denk zelf aan de edirol um880, is toch als patch bay ala roland a 880 te gebruiken en als usb interface ?

en kan ik de patch bay bijvoorbeeld ook als interface voor de pc en de akai tegelijk gebruiken? dwz dat ik met de akai een aantal synths sequence via de um880 en tegelijkertijd de pc slave meeloopt en ik hiermee ook weer synths sequence.

hoe zit het met de strakheid van de midi bij dit ding ? ben op zoek naar gebruikers ervaringen, ik had eerst de esi 8/8 in gedachten ik lees daar nogal wat problemen over, en dan valt hij eigenlijk meteen af voordeel van dat ding vondt ik wel dat je er 2 kan linken voor 16 ins en outs.

kan dat bij de edirol um 880, 2 aanmekaar linken voor dubbel ins en outs ?

en wat betreft de motu,s ? het leek me dat die dingen toch altijd wel de industrieele standaard moeten zijn, dan niet die goedkopere versies.

hier gebruikers ervaringen over ? ik hoor het graag allemaal, bedankt

Ik gebruik voornamelijk ableton, en heel af en toe nog fruity, dus een emagic amt voor logic of een steinberg midex voor cubase vallen bij voorbaat al af.

Alles, wat jij wil kan op de UM 880.

Ik heb de 550 en ben erg tevreden.

Je kunt idd. de pc uit laten en je gang gaan.

Je kunt mergen (meerdere input poorten naar meerdere outs) of 1 input naar meerdere out.

Van alles en nog wat en super gebruiksvriendelijk.

Aanrader.

oke, dan moet ik deze toch wel hebben.

bij feedback stond hij er 3 folders terug nog in, ik meen 290 euro ongev ? ik kan hem nu alleen nog maar bij andere winkels vinden vanaf 350

Ik kan me geheel bij Ensemble aansluiten.
Ik heb al jaren de UM-880 en dat werkt voor mij uitstekend.
Je kunt patchsettings in opslaan, maar het patchen werkt zo makkelijk en intuitief dat ik daar nimmer gebruik van heb gemaakt.
Een fijn apparaat:)

groet

Tom

dank voor je ervaringen, en wat heb jij er voor betaalt? nieuw/tweedehands?

€ 445,00 en dat was begin 2003 en voor een nieuw exemplaar.

groet

Tom

Ik zal mijn configuratie eens vertellen,.

In mijn pc heb ik 2 goedkope geluidskaarten zitten met midi. En ik gebruikt deze ook alleen hiervoor. Dit houdt in dat ik in Cubase 2 afzonderlijke midi bussen heb. 2x 16 kanalen. Op een zo'n kaart heb ik de Roland A-880 zitten (100 euro's 2de hands gekocht). Input 8, Output 8

Op de tweede geluidskaart wil ik ook nog een A-880 gaan zetten (gezien mijn midipatcher vol is). Het voordeel van de A-880 is dat er 2 midi ins en outs aan de voorkant zitten. En er is een merger functie aanwezig. Dus straks kan ik de twee A880's koppelen (indien noodzakelijk). Op de A-880 kunnen de presets opgeslagen (preset selecteren kan ook via midi)

Een van mijn laatste aankopen is de M-audio Delta 1010 geweest. Dit betekend weer een midi-bus in Cubase erbij. Dus nu 3x 16 kanalen

Er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden met andere apparatuur, .... maar laat je bij deze weten hoe ik het doe.

Ik ondervind geen problemen met midi, en kan nog steeds alle kanten op.

Succes

Back