Hoevaak heb jij al opgetreden?

Nou nee hoor. Heb ook nog nooit opgetreden en wil dat graag zo houden. Ik zet mijn muziek op mijn website. Dan kan ook iedereen het luisteren. Krijg af en toe spontaan eens een mailtje dat iemand er van genoten heeft. Daar doe ik het voor :D

Nog nooit opgetreden, wel heel vaak gevraagd, maar is niks voor mij, ik sta liever niet ingewikkeld te doen met wat knopjes, maar dat komt ook omdat mijn setup zich niet echt leent voor live gebruik, en om spullen te kopen die op live gericht zijn is mijn ding ook niet. Ben wel blij dat anderen het doen. :okdan:

Origineel geplaatst door Skaman
Nou sorry,ik snap jullie niet zo,jullie doen allemaal hier alsof jullie wereldmuzikanten zijn,en dan wil je alleenoptreden in je eigen studiotje!das toch zonde als jullie allemaal zo goed zijn als jullie zeggen dan wil je dat toch aan iedereen laten horen!!!
Ik zou dat echt niet kunnen,een beetje muziek maken in je duizenden euro's kostende studio,en dan alleen op een forum neerkwakken waar 3 man en een paardekop op kijkt!!!
Er is werkelijk waar geen grotere kick als een zaal vol met mensen die uit hun dak gaan op jou muziek....daar doe je het toch voor!!!:z

wie is die paardekop dan?

2001-2005 2x per maand in ieder geval. En verder ehhh paar keer solo, aantal keren met verschillende bandjes, aantal keren gelegenheidsdingen zoals piano spelen bij een open dag.

Pff geen idee hoe vaak, heb er in ieder geval nog lang niet genoeg van
:D
Grootste was in ieder geval een vol Rabotheater in Hengelo.

Nou sorry,ik snap jullie niet zo,jullie doen allemaal hier alsof jullie wereldmuzikanten zijn,en dan wil je alleenoptreden in je eigen studiotje!das toch zonde als jullie allemaal zo goed zijn als jullie zeggen dan wil je dat toch aan iedereen laten horen!!!
Ik zou dat echt niet kunnen,een beetje muziek maken in je duizenden euro's kostende studio,en dan alleen op een forum neerkwakken waar 3 man en een paardekop op kijkt!!!
Er is werkelijk waar geen grotere kick als een zaal vol met mensen die uit hun dak gaan op jou muziek....daar doe je het toch voor!!!:z

:D Nou nou nou, doe es rustig.. 't Is warm zat!

Ieder z'n hobby, zeg ik maar. De een is tevreden met alleen z'n studio vol te bouwen en "voor zichzelf" te spelen, anderen doen er liever mee optreden. Wat maakt 't uit.
Ik vind ermee optreden ook leuker, maar om nu gelijk de gear-verzamelaars af te gaan zeiken... :z

Affijn, geen idee zo uit m'n hoofd hoe vaak opgetreden.. >15 keer, dat wel.

:biertje: to all!!

sommige mensen maken graag wereldplaten en verdienen er miljoenen mee terwijl anderen die platen live (of niet live maar wel op een podium) uitvoeren, ieder z'n ding toch? gelukkig wil niet iedereen het podium op: zo blijft er plek voor mij!

...

Het geeft uiteindelijk inderdaad een kick, maar nu nog steeds, maar nog veel meer in het begin, is het ook een potje zenuwen en stress hoor. Daar heb denk ik ook niet iedereen zin in.

Er moest in ieder geval flink op mij worden ingepraat voordat ik toezegde om het eens live te proberen. En als je daar dan staat denk je echt. Waar de fuck ben ik aan begonnen... waarom waarom waarom.... stress:bekdicht: ...

Het is gewoon heel spannend, en dat geeft ook een kick/adrenaline rush.. Natuurlijke, verantwoorde dope dus, en dat is nooit mis!!

Met 't schoolorkest (jaja, leuk om met zo'n JX3P en DX7 te zeulen terwijl 't 30 graden is); zo'n 80 keer in totaal? Dan tel ik musicals en zo mee.

Solo/Duo: 5 keer of zo.

DJen: nooit.

Wat de kick betreft om voor een hoop mensen te spelen; jazeker! Punt is alleen wel dat de muziek zich daar wel voor moet lenen.

Ik vergeet het publiek meestal. Soms kijk ik even op om te checkken of er nog mensen zijn en af en toe hoor ik wel eens een juich als ik een voor hun aangenaam stuk te horen breng. Maar het geeft mij geen kick om voor een zaal te spelen.
Het geeft me wel een kick als het goed gaat en ik iets creeer wat ik zelf heel gaaf vindt waar ik dan in op ga.

Origineel geplaatst door Syntax Terror
Het geeft uiteindelijk inderdaad een kick, maar nu nog steeds, maar nog veel meer in het begin, is het ook een potje zenuwen en stress hoor. Daar heb denk ik ook niet iedereen zin in.

Er moest in ieder geval flink op mij worden ingepraat voordat ik toezegde om het eens live te proberen. En als je daar dan staat denk je echt. Waar de fuck ben ik aan begonnen... waarom waarom waarom.... stress:bekdicht: ...

Het is gewoon heel spannend, en dat geeft ook een kick/adrenaline rush.. Natuurlijke, verantwoorde dope dus, en dat is nooit mis!!

Och ja slecht geregelde dingen vooral zijn heel demotiverend. Ben je op tijd aanwezig voor een soundcheck, begint de soundcheck pas 4 uur later dat soort onzin.

Ik doe als het niet persee hoeft nooit een soundcheck. Ik wil gewoon binnenkomen als het feest al begonnen is en er iemand anders speelt. M'n apperatuur check ik wel over de koptelefoon. Als ze maar wel 2 kabels neerleggen die naar de geluidsinstallatie gaan ben ik tevreden. Om er nou zoveel uren van te voren zijn en je apperatuur daar maar laten staan vindt ik helemaal niks.

Back