Hardware randapparatuur in software environment wat is slim?

Origineel geplaatst door bobaphat
Dat idrum zit ook alleen maar in logic 7.x natuurlijk. Die files op myspace doen het nog steeds niet,,, hebben meer mensen het geprobeerd of ligt het aan mij?
Idrum is geen logic plugin maar gewoon een auinstr. maar draait wel alleen op osx
En echt bijzonder is het niet, gewoon een stepseq met samples .. niks bijzonders dus
Ik heb gewoon wat leuke drums bij elkaar gezocht en wat simpele terugdraai truukjes uitgehaald voor het pomp en zuig effect ..

ik zit hier op het moment via een 14k4 in te bellen maar kan wel zien dat ie connect .. maaromdat het zo slome verbinding is hoor ik niks !

Een ding is me nog niet duidelijk.

Hoe doen julie dat met hardware randgear in een pc environment?? Hebben julie er een mengtafel tussen met inserts, of sluiten julie de spullen direct aan op de geluidskaart?

Hoe doen julie dat met hardware randgear in een pc environment?? Hebben julie er een mengtafel tussen met inserts, of sluiten julie de spullen direct aan op de geluidskaart?

Je gebruikt de geluidskaart net zoals de in en uits (grofweg gezegd, de achterkant van je analoge tafel ziet het zelfde eruit als de achterkant van mijn interface, een grote patchbay) op een analoge tafel, dus alle instrumenten, efx sends/returns etc op de geluidskaart prikken en in de computer een routing maken om alle audiostromen goed in te stellen (ik doe dat met MOTU interfaces i.c.m. Logic Pro).

Bij MOTU audio interfaes kan je middels de bijbehorende software insert/send routings aanleggen.
Je hebt dan 4 (stereo) bussen tot je beschikking die volledig vrij definieerbaar zijn. In mijn setup heb ik dit dus als 1 stereo master bus en 3 effect bussen gedefinieerd, met daaraan dus hardware effecten.

Eigenlijk moet ik zeggen: had, want ik ben even aan het proberen met Cubase SX 3.1 en die hardware integratie mogelijkheden (hardware als VST plugins, zeg maar, en ook nog latency-gecompenseerd) zijn dusdanig geweldig dat ik hier maar gewoon op overstap, denk ik.

Origineel geplaatst door dextah
De external plugin funktie in SX3 werkt echt super .

Zoiets zit ook in Logic. Hierdoor kan je hardware als plugins in je mixer plaatsen en de midi en audio over elkaar leggen, zodat je maar 1 track per instrument in je arrangement nodig hebt om de midi te triggeren en de audio te mixen/treaten. En dus niet en een audio-input channel en een midikanaal-channel om de synth aan te sturen. Zo blijft het lekker overzichtelijk.

Routing?!?

Routing?!?

Hoi,

Je gebruikt de geluidskaart net zoals de in en uits (grofweg gezegd, de achterkant van je analoge tafel ziet het zelfde eruit als de achterkant van mijn interface, een grote patchbay) op een analoge tafel, dus alle instrumenten, efx sends/returns etc op de geluidskaart prikken en in de computer een routing maken om alle audiostromen goed in te stellen (ik doe dat met MOTU interfaces i.c.m. Logic Pro).

Ik ben momenteel ook aan het twijfelen over de aanschaf van wat randapparatuur, ik zit met name te denken aan een lekkere compressor daar deze niet al te duur zijn.

Begrijp ik uit bovenstaand citaat dat je bijvoorbeeld de geluidsoutput van AlbinoIII via de geluidskaart naar buiten stuurt, vervolgens een effectsprocessor in en de output van de processor weer terugstuurt naar de geluidskaart? M.a.w.:

vstiplugin=>geluidskaart out==>hardware fx==>geluidskaart in

Het lijkt me dat dit vragen is om latency ellende.

Verder nog een andere vraag. Voegt een hardware compressor echt iets toe aan je geluid wat software niet kan leveren of is het een kwestie van smaak. Ik heb zo'n beetje alle softcompressors al eens geprobeerd: waves C4, elemental audio Neodynium, psp vintagewarmer, Nomad blue bundle, enz.

Groeten,

Merlin.

Re: Routing?!?

Re: Routing?!?

Origineel geplaatst door Merlin
Hoi,

1. vstiplugin=>geluidskaart out==>hardware fx==>geluidskaart in

2. Het lijkt me dat dit vragen is om latency ellende.

3. Verder nog een andere vraag. Voegt een hardware compressor echt iets toe aan je geluid wat software niet kan leveren of is het een kwestie van smaak. Ik heb zo'n beetje alle softcompressors al eens geprobeerd: waves C4, elemental audio Neodynium, psp vintagewarmer, Nomad blue bundle, enz.

Groeten,

Merlin.

1. Zo kan je het routen ja..zo heb ik het ook gedaan, maar dan ook met hardware synths met hardware fx via/door de Mac

2. De MOTU draait op lage latency en door middel van sampledelay (percies mijn coreaudio-latency x2) op mijn subbussen te zetten, krijg je geen vertraging onderling. Wel als geheel, maar dat valt te verwaarlozen (256 van de 48000 samples per sec is een totale latency over mijn audio tov van realtime uit de synth van 5.333 millsec, valt goed mee te werken dus)

3. Dat is idd een kwestie van smaak/style, maar ik gebruik geen enkele compressor (hard of soft) in mijn mix, alleen limiters op de subbussen en wat limiters op erg spetterende geluiden. Als je toch perse een of meerdere compressors wilt, zou ik zeker voor hardware gaan, software blijft altijd net wat missen. Ik gebruik alleen een TC-Electronic Finalizer over mijn final mix, buiten de MAC, voordat ik opneem, en die houd het allemaal in bedwang. Als je je afvraagt hoe dat kliinkt, kan je maar even wat tracks van me zoeken.

over die tube drive dingen

Die electro harmonix 2ube kost rond de 200, en die FMR Audio RNLA 7239 leveling amp 239. Zijn er mensen die met een van deze ervaring heeft en kan helpen in het maken van een juiste keuze? Die demo's van die EH 2ube klinken erg lekker.

Back