Hardware randapparatuur in software environment wat is slim?

Origineel geplaatst door C738
Dit lijkt me ook wel een ranzig speeltje... Ik spotte hem trouwens in Acidfever's gearlist ;)

Art TCS

ART-TCS-.jpg

-C-

Die heb ik ook gehad. Mooi ding. Maar een Pro VLA is iets beter en niet veel duurder.

Origineel geplaatst door bobaphat
Wat voor buizencompressie gebruik jij dan dexter???

Ik had altijd een Fatman en een Joemeek .
Die had ik verkocht om een stapje 'hoger' te gaan .. maar ik heb nog steeds geen nieuwe compressor gekocht .
Ik ga of weer een Fatman terug kopen, of een andere TLaudio .
Weet het nog niet .
De Really Nice Levelling Amplifier lijkt ook wel wat, alleen weet ik niet waar ik die kan beluisteren/kopen .
Of mischien een leuke vintage comp ..

Origineel geplaatst door Septic
Ik heb sinds kort een Electro Harmonix LPB 2ube.

2x buizen stereo pre-amp. Geeft je zeg maar die analoge drive die je op goede mengtafels tegenkomt (de zgn 909 kick overstuur truuk), maar in een subtiele setting wordt je geluid warmer en wat drukkender.

Zet je hem op een insert channel of doe je hem over de aux?

Origineel geplaatst door dextah
Ik had altijd een Fatman en een Joemeek .
Die had ik verkocht om een stapje 'hoger' te gaan .. maar ik heb nog steeds geen nieuwe compressor gekocht .
Ik ga of weer een Fatman terug kopen, of een andere TLaudio .
Weet het nog niet .
De Really Nice Levelling Amplifier lijkt ook wel wat, alleen weet ik niet waar ik die kan beluisteren/kopen .
Of mischien een leuke vintage comp ..

Die joemeek vond je niks?? Welk type was het??

Really Nice Levelling Amplifier

De Really Nice Levelling Amplifier ziet er zeer veelbelovend uit.

Die joemeek vond je niks?? Welk type was het??

Ehm C2 ?
Een groene .
Hij was wel ok maar te clean voor mij .
Als ik dan compressie gebruik dan mag het van mij flink kleuren .
Ik gebruik nu al een tijdje niet echt vaak compressie meer .

Origineel geplaatst door FrankH
De Really Nice Levelling Amplifier ziet er zeer veelbelovend uit.

Hij lijkt mij ook erg ok .. maar ik zou wel eens wat audio demotjes willen horen of hem zelf ergens willen testen .
Geen idee waar .

Ehm C2 ?
Een groene .
Hij was wel ok maar te clean voor mij .
Als ik dan compressie gebruik dan mag het van mij flink kleuren .
Ik gebruik nu al een tijdje niet echt vaak compressie meer .

hmm. ik heb ook een C2 en op zich klinkt hij niet super-clean, juist een beetje gruizig geloof ik. Zal wel ff wat proberen op te nemen deze week. Wat me op zich wel een leuk id lijkt is een soort compressor vergelijking. Bijv met dezelfde drumloop oid en dezelfde setting kijken hoe het klinkt. id???

eerlijk gezegd begin ik een beetje terug gekomen op het feit dat ik hardware het beste vind .. het ligt geheel aan de persoon achter de knoppen ! Ik kwam er achter toen iemand vroeg of die beats die ik op myspace had staan (danger at the core @ http://www.myspace.com/reflexii ) met een sp1200 had gemaakt, terwijl gewoon alles uit logic kwam en er totaal geen hardware gebruikt was ..

Begrijp me goed .. ik vind hardware nog steeds top .. maar ik heb wel geleerd dat het vooral met de mix, groove en de geluiden ansich te maken heeft ! me mpc kan namelijk ook zo blikkerig en als karton klinken ..

Het is misschien een open deur maar afluistering vind ik inmiddels veeel belangrijker .. toen ik 1 ns10 in een hoek plaatste kreeg ik een veel beter bass response .. niet dat het optimaal is want ik weet dat dat niet zo is .. maar de power was gewoon overduidelijk ! ( en heb het op een 32 KW set gehoord en ik stont echt zwaar te shaken !)

ik weet wel dat als ik complexere dingen maak dat bijv 'n hardware mixer dan meer ruimte geeft maar voor allebei heb je te maken met een soort sweetspot ! Bij digitaal is gebied van de sweetspot kleiner maar 't zeker niet onwerkbaar !

Daarnaast heeft het opgeven van hardware ook psychologisch tintje natuurlijk ! als alles met de computer kan wrm heb ik dan nog al die hardware ??

Logic is voor mij gewoon een schetsboek .. en als ik het uit wil werken moet ik toch veel tijd er insteken .. en mocht ik het ooit serieus willen uitbrengen zal ik de optie om het met goede hardware in een studio af te mixen altijd nog overwegen !

Het is een beetje offtopic omdat je natuurlijk gewoon om 'opwarm' hardware vraagt maar kijk eens of je gewoon dikkere samples kan gebruiken .. vooral voor het testen van die samples is een goede afluistering essentieel !

1 ding heb ik dus geleerd en dat is dat niks heilig is .. ook die analoge spullen niet ( al zal die minimoog me nu wel achtervolgen in me dromen omdat ik daarvoor nog steeds geen digitale vervanger voor heb gevonden )

hoop dat je er iets aan hebt !

Bij mij is de monitoring ronduit kut, of het ligt aan die tannoys van mij, of aan de kamer, maar ik krijg maar geen prettig geluid in mijn studio en ik heb ook geen zin om er weer bakken met geld tegenaan te kwakken.
Die files op myspace doen het even niet hier, maar ik ben benieuwd/

Welke logic gebruik je?

Gebruik je alleen NS10s??

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door nomore
hmm. ik heb ook een C2 en op zich klinkt hij niet super-clean, juist een beetje gruizig geloof ik. Zal wel ff wat proberen op te nemen deze week. Wat me op zich wel een leuk id lijkt is een soort compressor vergelijking. Bijv met dezelfde drumloop oid en dezelfde setting kijken hoe het klinkt. id???

Jawel hoor .. ik had er zelfs twee .
Maar niet mijn ding ofzo .

Origineel geplaatst door MadR
eerlijk gezegd begin ik een beetje terug gekomen op het feit dat ik hardware het beste vind .. het ligt geheel aan de persoon achter de knoppen ! Ik kwam er achter toen iemand vroeg of die beats die ik op myspace had staan (danger at the core @ http://www.myspace.com/reflexii ) met een sp1200 had gemaakt, terwijl gewoon alles uit logic kwam en er totaal geen hardware gebruikt was ..

Gek he ? als je er een een plaatje van een SP1200 bij hebt staan .... ;)

Origineel geplaatst door MadR
...

Het is een beetje offtopic omdat je natuurlijk gewoon om 'opwarm' hardware vraagt maar kijk eens of je gewoon dikkere samples kan gebruiken .. vooral voor het testen van die samples is een goede afluistering essentieel!

...

Goede afluistering is inderdaad essentieel.

Wat betreft samples, die maak ik over het algemeen zelf en daarbij is goede hardware erg belangrijk voor het behalen van DE sound.

Gek he ? als je er een een plaatje van een SP1200 bij hebt staan .... ;)

zou et ? ;)

Origineel geplaatst door FrankH
Goede afluistering is inderdaad essentieel.

Wat betreft samples, die maak ik over het algemeen zelf en daarbij is goede hardware erg belangrijk voor het behalen van DE sound.

Mooie 'klonkige' kicks & dikke snares met mooi laag en op echt lijkende hihats sample ik liever dan dat ik ze zelf maak .. niks klinkt zo levendig als die oude soul, funk en rock drums !

Maar voor electronische drums wil ik wel eens wat hardware samplen ja !

Bij mij is de monitoring ronduit kut, of het ligt aan die tannoys van mij, of aan de kamer, maar ik krijg maar geen prettig geluid in mijn studio en ik heb ook geen zin om er weer bakken met geld tegenaan te kwakken.
Die files op myspace doen het even niet hier, maar ik ben benieuwd/

Welke logic gebruik je?

Gebruik je alleen NS10s??

Die drums van die danger at the core track op myspace is alleen met idrum gemaakt ( in logic wel te verstaan)
Ik gebruik logic 7.1 op een g5 en ja alleen ns10's op een allesis ra 150 versterker .. met een motu traveller en een tascam m3500 er tussen .. maar dat is alleen voor de afluistering .. files worden natuurlijk gewoon gerendert in logic !

Heb wel zo'n creative subwoofer setje als extra referentie staan maar die kunnen niet harder dan 90 db ofzow zonder te vervormen ! Ik kan iig wel goed horen of er punch inzit .. de houte vloer waar die sub op staat resoneert ook lekker wat mij betreft !

En met die Ns10's heb ik gewoon lopen schuiven .. eerst stonden ze uitgelijnt op het midden van me kamer ( ongeveer 5 bij 5) maar toen was er geen bass te bekennen .. toen ik de rechter speaker meer in de hoek zette kreeg ik op eens een hele dikke bass op 2/3 meter afstand !

Ik heb nog geen freq/amp metingen gedaan met me nieuwe setup ! ik was gewoon wel tevreden for the time being ! Maar ik weet dat het alles behalve optimaal is .. testen van radiance waarbij je vervorming in het laag zou moeten horen (bij een goede monitor afstelling ) scoorde ik erg laag !

Dat idrum zit ook alleen maar in logic 7.x natuurlijk. Die files op myspace doen het nog steeds niet,,, hebben meer mensen het geprobeerd of ligt het aan mij?

mijn idee is bijna al het nieuwe spul klinkt te nieuw ,analoog en digitaal klinkt alemaal erg clean .
je mist het karakter en saus die oude spullen hebben , en dat verschil hoor je, niet perse met een geluidje , maar door heel de opname. is niet per defenietie better, je moet er van houden denk ik

:)

Back