Origineel geplaatst door C738
Dit lijkt me ook wel een ranzig speeltje... Ik spotte hem trouwens in Acidfever's gearlist
Art TCS
![]()
-C-
Die heb ik ook gehad. Mooi ding. Maar een Pro VLA is iets beter en niet veel duurder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door C738
Dit lijkt me ook wel een ranzig speeltje... Ik spotte hem trouwens in Acidfever's gearlist
Art TCS
![]()
-C-
Origineel geplaatst door bobaphat
Wat voor buizencompressie gebruik jij dan dexter???
Origineel geplaatst door Septic
Ik heb sinds kort een Electro Harmonix LPB 2ube.
2x buizen stereo pre-amp. Geeft je zeg maar die analoge drive die je op goede mengtafels tegenkomt (de zgn 909 kick overstuur truuk), maar in een subtiele setting wordt je geluid warmer en wat drukkender.
Origineel geplaatst door dextah
Ik had altijd een Fatman en een Joemeek .
Die had ik verkocht om een stapje 'hoger' te gaan .. maar ik heb nog steeds geen nieuwe compressor gekocht .
Ik ga of weer een Fatman terug kopen, of een andere TLaudio .
Weet het nog niet .
De Really Nice Levelling Amplifier lijkt ook wel wat, alleen weet ik niet waar ik die kan beluisteren/kopen .
Of mischien een leuke vintage comp ..
Really Nice Levelling Amplifier
Die joemeek vond je niks?? Welk type was het??
Origineel geplaatst door FrankH
De Really Nice Levelling Amplifier ziet er zeer veelbelovend uit.
Ehm C2 ?
Een groene .
Hij was wel ok maar te clean voor mij .
Als ik dan compressie gebruik dan mag het van mij flink kleuren .
Ik gebruik nu al een tijdje niet echt vaak compressie meer .
Origineel geplaatst door nomore
hmm. ik heb ook een C2 en op zich klinkt hij niet super-clean, juist een beetje gruizig geloof ik. Zal wel ff wat proberen op te nemen deze week. Wat me op zich wel een leuk id lijkt is een soort compressor vergelijking. Bijv met dezelfde drumloop oid en dezelfde setting kijken hoe het klinkt. id???
Origineel geplaatst door MadR
eerlijk gezegd begin ik een beetje terug gekomen op het feit dat ik hardware het beste vind .. het ligt geheel aan de persoon achter de knoppen ! Ik kwam er achter toen iemand vroeg of die beats die ik op myspace had staan (danger at the core @ http://www.myspace.com/reflexii ) met een sp1200 had gemaakt, terwijl gewoon alles uit logic kwam en er totaal geen hardware gebruikt was ..

Origineel geplaatst door MadR
...
Het is een beetje offtopic omdat je natuurlijk gewoon om 'opwarm' hardware vraagt maar kijk eens of je gewoon dikkere samples kan gebruiken .. vooral voor het testen van die samples is een goede afluistering essentieel!
...
Gek he ? als je er een een plaatje van een SP1200 bij hebt staan ....![]()

Origineel geplaatst door FrankH
Goede afluistering is inderdaad essentieel.
Wat betreft samples, die maak ik over het algemeen zelf en daarbij is goede hardware erg belangrijk voor het behalen van DE sound.
Bij mij is de monitoring ronduit kut, of het ligt aan die tannoys van mij, of aan de kamer, maar ik krijg maar geen prettig geluid in mijn studio en ik heb ook geen zin om er weer bakken met geld tegenaan te kwakken.
Die files op myspace doen het even niet hier, maar ik ben benieuwd/
Welke logic gebruik je?
Gebruik je alleen NS10s??