Hardware randapparatuur in software environment wat is slim?

Origineel geplaatst door gemmetje
zoiets als 'n digitech S-100 misschien ? Die kun je wel vinden voor zo'n 75-100 euro.

goeie tip.

ik zat me te bedenken dat een yamaha a3000 ook een optie is.
twee 'goede' effecten tegelijkertijd + een sampler :L

Ik vind de theorie om warmte toe te voegen aan een geluid door een lowpass filter erop te zetten een beetje vreemd.

Ben je dan niet gewoon bezig hoog weg te halen waardoor het lijkt alsof een sound warmer wordt terwijl je alleen maar hoog weghaalt?

OF wordt er echt bedoeld dat een moogerfooger lowpass met de cutoff geheel open een duidelijke toevoeging aan je sound geeft door een bepaald circuit waar je je sound doorheen haalt ook al staat de cutoff geheel open?

Want anders moet je toch veel eerder gaan kijken naar buizencomps, EQ's of pre-amps.

Origineel geplaatst door Malfeidor
Een Lexicon mpx 100 multi effect is ook wel te vinden voor zo'n 75 euro.

heb ik gehad.
maar weinig in te stellen.

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik vind de theorie om warmte toe te voegen aan een geluid door een lowpass filter erop te zetten een beetje vreemd.

Ben je dan niet gewoon bezig hoog weg te halen waardoor het lijkt alsof een sound warmer wordt terwijl je alleen maar hoog weghaalt?

OF wordt er echt bedoeld dat een moogerfooger lowpass met de cutoff geheel open een duidelijke toevoeging aan je sound geeft door een bepaald circuit waar je je sound doorheen haalt ook al staat de cutoff geheel open?

Want anders moet je toch veel eerder gaan kijken naar buizencomps, EQ's of pre-amps.

Wat ik in mn mpc altijd doe is 2 layers maken van dezelfde samples waarbij de ene sample is gefiltered en de ander niet.
Zou moet een moog ook kunnen, 1 signaal naar 2 bussen sturen, de ene op de insert met de moog, de ander schoon en dit mixen.

wat is nou echt goed betaalbaar spul om je beats een beetje op te fokken kwa punch en laag?

Is dit niet leuk om er tussen te hangen?

lrg_TP2.jpg

-C-

Origineel geplaatst door C738
Dit lijkt me ook wel een ranzig speeltje... Ik spotte hem trouwens in Acidfever's gearlist ;)

Art TCS

ART-TCS-.jpg

-C-

HEY! Jij klikspaan! :D

Is dit niet leuk om er tussen te hangen?

lrg_TP2.jpg

-C-

ja dies gaaf, jammer alleen dat ie zo duur is (zelfs nu nog 399 euro).

Ik heb eens een tijdje naar deze
art_tube_mp_studio_v3_pimx_155628.jpg
gekeken. Die kost maar 88 euro en dus een leuk alternatief.

Je hebt 'm ook in dial 19 Inch versie voor 199.

Die behringer pre-amps schijnen ook wel ok te zijn maar alleen al voor de modelling zou ik die extra euro's uitgeven voor de ART unit.

Helaas zijn de art units wel net zoals de Behringers niet uitgevoerd met echte tube compressie. Er zit een tube stage in maar deze is geen onderdeel van het compressiecircuit.

Wat me op dit moment eigenlijk nog 1 van de leukere units lijkt zijn die V-amps van behringer of die units van Line6. Erg leuk speelgoed lijkt me dat!

Uit de art haal je overigens wel crispy hoog en dik laag, maar test de unit vooral voor je 'm koopt. Moet net je smaak zijn.

moogerfooger met cutoff helemaal open en resonance helemaal dicht voegt zelfs toe! probeer maar gewoon eens!

Mischien een beetje vreemd, maar wel lekker .

Uit de art haal je overigens wel crispy hoog en dik laag, maar test de unit vooral voor je 'm koopt. Moet net je smaak zijn.

Geeft ie een beetje een ranzige klank met zo'n krokant randje?

-C-

-C-

Dan moet je 'm wel een beetje pushen natuulk! :D

kunnen c738 en ik niet even bij jou komen luisteren :D :koffie: :peukie: :biertje:

-C-

mooi verwoord :halleluja

Wat me op dit moment eigenlijk nog 1 van de leukere units lijkt zijn die V-amps van behringer of die units van Line6. Erg leuk speelgoed lijkt me dat!

Ik heb vernomen van een gitarist, die de v-amp en de line-6 heeft staan, dat de behringer een erg slap aftreksel is van de line-6 pod xt-pro versie. Daar kan ik me iets bij voorstellen.
maar ga ze beiden toch eens beluisteren.

Back