Creamw@re Prodyssey

Ik zit trouwens te denken om de SFP (software) versie van de Prodyssey te kopen. Die is nu tijdelijk de helft van de prijs in de creamware shop! :)

doen! :)

Ik had die MiniMax .
In het begin was ik er erg positief over, maar na een tijdje merk je toch dat de sound erg " doods " is .
Qua VA .. een synth die analoog na moet bootsen zeg maar .. vind ik toch de ION het beste klinken denk ik .
Ken niet zoveel va's moet ik eerlijk zeggen .
De support van Creamware vond ik ook heel erg slecht .
Dacht eerst ik koop alle 3 die bakken .. niet dat orgel .. maar daar ben ik snel op terug gekomen .
Het viel me op dat degene aan wie ik de MiniMAx had verkocht, hem na een klein maandje ook alweer had verkocht .

Origineel geplaatst door dextah
Ik had die MiniMax .
In het begin was ik er erg positief over, maar na een tijdje merk je toch dat de sound erg " doods " is .
Qua VA .. een synth die analoog na moet bootsen zeg maar .. vind ik toch de ION het beste klinken denk ik .
Ken niet zoveel va's moet ik eerlijk zeggen .
De support van Creamware vond ik ook heel erg slecht .
Dacht eerst ik koop alle 3 die bakken .. niet dat orgel .. maar daar ben ik snel op terug gekomen .
Het viel me op dat degene aan wie ik de MiniMAx had verkocht, hem na een klein maandje ook alweer had verkocht .

Ja, het is een blijft een moogkloon, dus vrij beperkt qua modulaties etc.

Over de sound valt te twisten, hij zal het misschien niet 100% halen qua emulatie, maar dan moet je gewoon een echte Minimoog kopen. Aan de andere kant zitten er ook voordelen aan de Minimax tov een Minimoog (polyfonie memory etc)
Een moog kan erg overheersend klinken om in de mix te krijgen, met deze kan je hem gewoon zonder eq en andere truuks gewoon in de mix plaatsen en opnemen.

Creamware support mja, ligt eraan of je de juiste persoon mailt. Mijn ervaring is dat ik goed en meestal binnen 2 dagen geholpen ben. Maar dat was meer in het pulsartijdperk, dus dat kan idd verslechterd zijn. Alhoewel ik ook een keer een vraag had over de minimax en dat snel is opgelost.

Ik gebruik de minimax enkel en alleen als slaaf aan de P3 sequencer en daar voldoet ie meer dan ruimshoots aan mijn verwachtingen.

Maar goed, ieder zijn smaak en voorkeuren ;)

ik weet niet of hier liefhebbers zijn, maar ik kreeg een aantal creamware spullen aangeboden (nieuw uit de winkel met bon, garantie etc) en er werd me een zeer scherpe prijs beloofd.

van alles zijn er 2, dus de prodyssey, minimax, pro-nogwat (hoe heet die ook al weer) en de orgel versie (die trouwens erg goed schijnt te zijn, maar natuurlijk meer voor de specifieke orgel liefhebber dan de huis-tuin-en-keuken-synthfanaat.

kunnen vandaag de deur uit.

pb me als je interesse hebt en dan probeer ik wat goeds te regelen. en uiteraard met alle kaarten op tafel, bon op naam, etc, zodat je ziet dat ik er niet tussen zit. ik wil alleen maar helpen.

Origineel geplaatst door Leo
ik weet niet of hier liefhebbers zijn, maar ik kreeg een aantal creamware spullen aangeboden (nieuw uit de winkel met bon, garantie etc) en er werd me een zeer scherpe prijs beloofd.

van alles zijn er 2, dus de prodyssey, minimax, pro-nogwat (hoe heet die ook al weer) en de orgel versie (die trouwens erg goed schijnt te zijn, maar natuurlijk meer voor de specifieke orgel liefhebber dan de huis-tuin-en-keuken-synthfanaat.

kunnen vandaag de deur uit.

pb me als je interesse hebt en dan probeer ik wat goeds te regelen. en uiteraard met alle kaarten op tafel, bon op naam, etc, zodat je ziet dat ik er niet tussen zit. ik wil alleen maar helpen.

kwist niet dat die prodyssey al te koop was?

De Prodyssey is gisteren naar me verstuurd, volgens UPS morgen in huis :D

Leo bedoeld de Minimax Pro12 en de B4000 denk ik ;)

De Prodyssey is deze week echt leverbaar...

Origineel geplaatst door Septic
De Prodyssey is gisteren naar me verstuurd, volgens UPS morgen in huis :D

ik zie je al helemaal zitten, op zo'n visstoeltje achter de voordeur met 1 hand op de deurknop.

Origineel geplaatst door Leo
ik zie je al helemaal zitten, op zo'n visstoeltje achter de voordeur met 1 hand op de deurknop.

Hehe ja, en met een thermoskan met koffie en een zakje met boterhammen ;)

aaahhhh, de spanning....de spanning!!! ;)

Ik heb "alleen" de plugin versies van de ASB's maar ik vind tot nu toe de Prodyssey toch wel de leukste van het stel. Lekker veel modulatiemogelijkheden en natuurlijk de sample&hold, je kunt er erg leuke effecten uithalen.

En de prodyssey vandaag binnen gekregen...

Vrijdag zal ik proberen de eerste takes te plaatsen...

Reken op veel DR. Who geluiden en intensief gebruik van de S&H ;)

creamware

creamware

Origineel geplaatst door Septic
En de prodyssey vandaag binnen gekregen...

Vrijdag zal ik proberen de eerste takes te plaatsen...

Reken op veel DR. Who geluiden en intensief gebruik van de S&H ;)

gefeliciteerd!

enige tijd terug mijn minimax in de verkoop gedaan, die gast die hem wou kopen is nooit komen opdagen.
achteraf ben ik toch blij dat ik hem nog heb, vooral in combinatie met de p3.

review! review! :D

Mini-review

Mini-review

Eerste indrukken;

De synth is lekker groot, ietsjes groter dan een TR808.
De Prodyssey heeft in tegenstelling tot de Pro12 en de Minimax Control- en Switchpedal inputs.Deze kan je gebruiken om bijv. portamento of het filter te manipuleren.

De knoppen zijn dezelfde als op de Pro12 en de Minimax, echter de Prodyssey bevat ook vele sliders. Mijn eerste indruk van de sliders; hmm wobbly... Er zit een beetje speling op de schuifjes (links naar rechts), dit is even wennen. Het zijn niet zulke stevige sliders als op bijv de Supernova2 Keyboard. Toch is het niet gammel, maar anders dan ik gewend ben. De weerstand is goed (vergelijkbaar met de SN2) en de range (lengte) net voldoende om genuanceerd te kunnen editen.

Het filter;
Er zit de moog 24db cascade kloon in en de Arp 24dB filter (niet de 12dB MK1, zoals ik eigenlijk gehoopt had, minimax filter heb ik al). De Highpass is 6dB zonder resonantie en modulatie. Het 24dB filter klinkt in de ARP stand super scherp en heerlijk resonant bij extreme waardes. Je moet de VCA dan echt temmen, want hij gaat gillen en krijsen dat het een lieve lust is.

Degene bekend met de Scope versie van de Prodyssey, kunnen gerust zijn, hij klinkt eigenlijk nog net iets beter dan de plugin.
De diverse modulatie-opties maken de Prodyssey de gave synth die die is. De Syncmode klinkt in combinatie met de S&H mixer output superrauw en streeft zelfs de DSI polyevolver voorbij.

Verder is het sonische palet waar je sounds mee kan maken echt heel divers, van timide Brian Eno lang uitstervende ronde doffe geluiden tot extreme en bizarre spacefx die dwars door je schedel gaan.

Het is moeilijk stoppen als je zit te pingelen, zeer verslavend deze synth. Ook heeft de Prodyssey geen last van hangende noten wanneer dezelfde noot gesequenced en live over elkaar heen gespeeld word. (Een bug die nog wel in de Minimax en de Pro12 zit).

Het OS is dus goed ontwikkeld en niet zo buggy als bij de eerdere ASBs. Hopen is nu dat de eerdere modellen nu een OS update gaan krijgen. Creamware is door zijn topsynthplugs heen (ProOne nog en ModularIII en Lightwave zullen we niet in ASB vorm tegenkomen denk ik helaas) dus nu kunnen ze het OS gaan optimaliseren.

Als er nog vragen zijn hoor ik dat wel, de geluidjes volgen nog. Valt niet mee om op te nemen als je helemaal in de 12e dimensie zit, terwijl je aan het spelen bent. Je verliest jezelf snel erin en dat is een goed teken voor een synth.

Stiekum is dit nu mijn favoriete synth in mijn gehele setup :halleluja

Snippet 1;

Snel een bouce zonder mastering uit LogicPro, wel met efx erover.
http://Septic.xs4all.nl/mp3/Takeemout001.mp3
User=guest Pass=[enter drukken in het wachtwoord-veld]

Hier en daar kan ie kraken omdat de synth te hard word ingestuurd, zag ik pas toen ik bijna klaar was en keek naar me meters.
Er volgen er nog meer.

Back