Nord lead 2,NL Modular of Korg Z1

murat

Stamgast
Ik denk dat ik 600 euro kan besteden. Welke en waarom? Neig zelf naar de Z1, indien deze te vinden is. Maar NL lijkt me ook wel wat. (houd van warm geluid, moeten niet alleen maar trance, dance en synth etc geluiden zijn, ik houd ook wel van geluiden die lijken op een El. piano (fm) achtig geluid en natuurlijk goede leads en bass. Tips of sound examples zijn welkom.

De Z1 klinkt wat beter (imho), maar is helaas wat moeilijker in de mix te plaatsen. Qua interface is de nord echt een stuk makkelijker. Al met al zijn het beide erg goede synths.

Indien je voor Korg kiest, kijk dan eens naar een Trinity V3. Daar zit een 6-stemmig Z1 in, maar klinkt beter dan de originele Z1 omdat de efx van de V3 beter zijn.

Als je gelijk wat goede imitaties van 'normale' instrumenten wilt hebben ga dan voor de Z1. Als je geen zin in menu's hebt maar lekker aan knoppen wil draaien doe dan een Nord Lead. Een modular is ook prachtig maar daar moet je wel wat tijd in steken.

Origineel geplaatst door René
Indien je voor Korg kiest, kijk dan eens naar een Trinity V3. Daar zit een 6-stemmig Z1 in, maar klinkt beter dan de originele Z1 omdat de efx van de V3 beter zijn.

Ik heb geen Z1 gehad, maar wel een Korg Prophecy. Ik vond het MOSS board die in de Trinity/Triton en Karma zit toch wel minder dan de Proph'. Minder agressief...minder levendig zo je wilt :). Maar, misschien dat de Z1 ook al minder klinkt dan de Prophecy...dan heb ik niks gezegd :D.

Los hiervan vind ik de MOSS-engine gewoon erg gaaf! Erg geschikt voor e-piano's en schreeuwende leads :)

heb al een trinity met een solo board, ben wel tevreden daarmee. Maar ik wil ook zo graag polyfoon kunnen spelen met de MOSS. Aan de andere kant klinken de NL´s ook helemaal niet slecht, een beetje zonder effect dat wel.

Ik heb ook een microkorg, deze gaat eruit. Fantastisch geluid maar te weinig presets om iets om op te slaan. Gaat met pijn in mijn hart verkocht worden voor 250 euro, (nog niet geplaatst, wil zeker weten)

Origineel geplaatst door vinnieq
Als je gelijk wat goede imitaties van 'normale' instrumenten wilt hebben ga dan voor de Z1.

Helemaal me eens (heb een volledig uitgebouwde Z1).

Back