Reggae Sundance 2006

gemmetje

de ideale schoonzoon
Jawel, het komt er weer aan !
12 & 13 augustus in Eindhoven.
Weer goeie sfeer, (waarschijnlijk) goei weer, geweldige muziek en grote namen, zoals:
- Anthony B
- Culture :{
- Steel Pulse :{ :{
- Israel Vibration
- Alpha Blondy (kunnen ze hem niet gaan bannen op dat festival ? hij is al te vaak geweest...)
- Don Carlos
...en meer van dit alles.

meer info: www.panic.nl

ik ga er weer zijn :)

Geen verkeerde namen...heb helaas al wat dat weekend wat ik niet af kan zeggen.
Steel pulse 8~

ben d'r ook weer dit jaar.
Hele weekend
Echt leip dat groundation komt, geniale band en helaas nog nooit live gezien

Hmm, gezien de hoeveelheid raggajungle en breakcore met reggae/dancehall samples in mijn collectie zou ik eigenlijk ook es naar een echt reggae festival moeten gaan.

Bijvoorbeeld Sizzla die nota bene vrijdag op de camping gaat optreden... is gesampeld in erg vette nummers van Congo Natty en Krinjah...

twijfel, twijfel...

Origineel geplaatst door j0ris
Hmm, gezien de hoeveelheid raggajungle en breakcore met reggae/dancehall samples in mijn collectie zou ik eigenlijk ook es naar een echt reggae festival moeten gaan.

Bijvoorbeeld Sizzla die nota bene vrijdag op de camping gaat optreden... is gesampeld in erg vette nummers van Congo Natty en Krinjah...

twijfel, twijfel...

wel gaan!

je krijgt er geen spijt van, beloof ik!!

Origineel geplaatst door j0ris
Krijg ik anders m'n geld van jou terug? ;)

Uhh nee... 8)

Maar je mag daar dan wel een paar hijsen van m'n joint om het leed te verzachten!*D

JAmmer dat ik er dit jaar niet bij kan zijn. Kunnen ze het niet ff naar australie verplaatsen? Hhm, dacht al van niet!

Veel plezier iig en gelukkig komt die loser van een Jean Paul niet dit jaar!

Alweer Alpha Blondy, pfff!

Doe ze de groeten en veel plezier mensen!

IDD Super Line-Up.8)

Alpha Blondy Alweer??????????
Van mij mag ie elke dag komen.:)

Greetings van Defaulty

toch maar effe een kort reviewtje dan..... (ondanks m'n gare, doorgerookte brein)

Zaterdag:
van de 3 korte optredens in het begin, Lukie D, Perfect en Fantan Mojah, vond ik Perfect echt zwaar ok. De rest was hooguit "wel aardig", maar met 'n half uurtje is het ook niet altijd makkelijk een fatsoenlijke indruk achter te laten.

Groundation kon ik eigenlijk nog niet, maar heeft me positief verrast ! Ze wisten op speelse wijze allerlei stijlen te verweven met lekker dikke reggae en wisten er een lekker feestje van te bouwen. Enige kritische noot: ze waren hier en daar niet bepaald strak (vooral de bassist) en gebruikten het woord "jazzy" volgens mij als smoes om af en toe vals te kunnen spelen (wat ze dan wel weer consequent vol wisten te houden).

Culture, tsja, daar valt natuurlijk weinig over te mekkeren. Lekkere nummers, strak gespeeld zonder al teveel franje, gewoon een fijn optreden om te beluisteren, alleen had ik nou niet echt door wat die backingvocal-mannetjes met legerpakjes op het podium deden.

Freddie McGregor & Gumption band deed me weinig, ik vond het een beetje een ingekakte zooi. Ze speelden niet slecht en de zang was ook van het type "oud, doorrookt en ervaren", dus ook dat kwam goed, maar ik hou eigenlijk gewoon niet zo van die overjarige loversrock en vond de band ook een beetje autopilot-achtig spelen.

Anthony B was weer fijn. Hier en daar tijdens z'n set de voetjes van de vloer, en anders stond je wel op je gemakje mee te hopsen. Een leuke afsluiter van de eerste dag.

Zondag:
Pas kort voor Israel Vibration m'n bed uitgekomen, dus heb niks te zeuren over de bands die ervoor kwamen.
Israel Vibration was dus errug fijn. Lekker strakke band, die ondanks de leeftijd toch nog goed stonden te knallen.

Don Carlos & Dub Vision Band..... tsja..... alle respect voor onze Don, maar deze beste man mogen ze van mij op z'n lauweren laten rusten en in z'n bejaardenhuis laten zitten. ik had echt nergens het idee dat er op enig punt gedurende die set iemand los kwam op het podium.

Steel Pulse. O, wat waren ze weer gaaf ! Hoewel er op het podium ook genoeg te zien was, wisten zij er toch vooral een muzikale show van te maken met vage intro-tjes, weirde bruggetjes, enz. Afgezien van het feit dat ze geweldige nummers brouwen (maar dat is natuurlijk persoonlijk), zijn het ook ernstig goede muzikanten: ze durven te freaken en zijn strakker dan m'n buurmeisje.

Alpha Blondy. Ja, been there, seen that enzo, maar toch was het goed. Alles klopt in die band, partijen krijgen de ruimte en de backingvocals zijn ook errug goed. 1 van de dames, die met die zwarte jurk, had volgens mij een glasbak ingeslikt en had dus een geweldige klankkast.

De sfeer was het hele weekend weer ok, eten was goed te doen, alleen dat gekloot bij de ingang wordt ieder jaar erger..... Het zou vooral fijn zijn als de organisatie ervoor zorgde dat hun eigen personeel weet wat de regels zijn. (zodat je niet teruggestuurd wordt naar de kassa, waar je net je kaartje ingewisseld hebt tegen 2 armbandjes, met de enigzins barse mededeling dat je met die armbandjes niet binnenkomt..... :erm: )

Freddy McGregor en Culture vond ik zelf niet echt wat, volgens mij was bij deze 2 optredens echt alles in majeur en dat werkte mij op een gegeven moment echt op de zenuwen.
Anthony B had ik niet veel van verwacht, ben niet echt een dancehall fan, maar oh wat een vette show, wat een strakke band en wat een goeie zanger.
Israel Vibration vond ik niet zo, band (Roots Radics) is heel erg goed, maar ik mis Apple op de vocals!
Groundation vond ik helemaal geweldig, heb al hun muziek en vooral de bassist was echt super (nog een NL elftal shirt aan ook) toetsenist was moeilijk te horen en dat was jammer.
Don Carlos, Gemmetje schaam je! Don Carlos is geweldig! vind ik tenminste vind 'm echt een zanger die nog net zo goed zingt als 30 jaar terug.
Steel Pulse had ik al eerder gezien dit jaar in Utrecht, zelfde set alleen iets korter, heel erg leip.
Alpha Blondy had ik ook niet heel veel van verwacht, kan met moeite uit al zijn albums een uur of 2 aan tracks die ik goed vind selecteren, maar hij speelde dus wel al die nummers, echt heel erg goed ook.

Het was echt gigantisch druk toen we aankwamen, konden de camping niet op alles was vol en het zou tot 5 uur duren voor de andere camping klaar was, we hebben de tentjes maar ergens in de berm opgezet, dus alles is toch nog goed gekomen...

Wat jammer was, waarom stond King Shiloh niet met hun eigen soundsystem?
Oh ja, waar ik me ook erg aan heb gestoord is aan keyboard blazers!!
Ik hou niet van keyboard blazers!!
Ik wil gewoon trompetten, trombones en saxofoons!!!

Ben nog steeds stoned

Origineel geplaatst door Kikker
Freddy McGregor en Culture vond ik zelf niet echt wat, volgens mij was bij deze 2 optredens echt alles in majeur en dat werkte mij op een gegeven moment echt op de zenuwen.
Anthony B had ik niet veel van verwacht, ben niet echt een dancehall fan, maar oh wat een vette show, wat een strakke band en wat een goeie zanger.
Israel Vibration vond ik niet zo, band (Roots Radics) is heel erg goed, maar ik mis Apple op de vocals!
Groundation vond ik helemaal geweldig, heb al hun muziek en vooral de bassist was echt super (nog een NL elftal shirt aan ook) toetsenist was moeilijk te horen en dat was jammer.
Don Carlos, Gemmetje schaam je! Don Carlos is geweldig! vind ik tenminste ;) vind 'm echt een zanger die nog net zo goed zingt als 30 jaar terug.
Steel Pulse had ik al eerder gezien dit jaar in Utrecht, zelfde set alleen iets korter, heel erg leip.
Alpha Blondy had ik ook niet heel veel van verwacht, kan met moeite uit al zijn albums een uur of 2 aan tracks die ik goed vind selecteren, maar hij speelde dus wel al die nummers, echt heel erg goed ook.

Het was echt gigantisch druk toen we aankwamen, konden de camping niet op alles was vol en het zou tot 5 uur duren voor de andere camping klaar was, we hebben de tentjes maar ergens in de berm opgezet, dus alles is toch nog goed gekomen...

Wat jammer was, waarom stond King Shiloh niet met hun eigen soundsystem?

Ben nog steeds stoned :walker:

Origineel geplaatst door Flesje
Ben er ook zeker weer bij.

Mooi niet dus! ;)
Had absoluut geen tijd :(
Dus nog bedankt voor jullie reviews. Jammer dat ik Groundation (weer) gemist heb..

:peukie:

laatste keer?

laatste keer?

Mijn broer gaat ook al ieder jaar naar Sundance en die wist me temelden dat het zaakje niet meer in Eindhoven is volgend jaar maar naar onze oosterburen verkast, hij kent mensen in de organisatie en die vertelde hem dat het verkocht zou zijn.

Origineel geplaatst door Kikker

:duivels: je kunt blazers toch perfect namaken met bepaalde synthesizers :duivels:

Origineel geplaatst door Cecil
:duivels: je kunt blazers toch perfect namaken met bepaalde synthesizers :duivels:

Zal best, maar ik heb het nog nooit gehoord...

ik ook niet, het klinkt altijd el cheapo, levenloos en sneu

:biertje:

Back