Climax met delay maken?

musica

Trance is my middle name
Als ik in een plaat een climax maak met een synth gebruik ik daar meestal de release functie en/of de pitch voor. Nu hoor ik steeds vaker dat producers op een audio file een delay gebruiken en daar iets mee doen zodat ook een climax wordt gecreeerd. Ik heb geprobeerd om dit te doen door een delay met lange feedback te gebruiken en dan de dry/wet slider open te draaien. ik krijg dan echter geen mooi effect omdat alles heel onduidelijk wordt...de delay gaat dan helemaal door elkaar heen lopen waardoor ik een brei van geluid krijg. Heeft iemand een idee hoe ik een climax kan maken met delay en welke delay ik hiervoor het beste kan gebruiken...?

Thanx :)

Even een voorbeeldje: (het is maar een tijdelijk bestand op yousendit)

http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=302217B05DCD5DE1

Laatst gewijzigd:
je moet niet de dry/wet levels opendraaien,maar de feedback...

Of minder feedback.....als je hem opendraait blijft hij wel gaan....

Het tempo is idd gesynct met de sequencer. Als ik gewoon de feedback open draai verliest het geluid toch zijn kracht en het wordt toch een brei van geluid als ik teveel feedback gebruik...:confused: Misschien heeft het met de delay instellingen te maken?

tricks

tricks

Nog een: je kan de delay ook syncen op 1/1 volgende maat op 1/2 dan 1/4 dan 1/8 dan 1/16 en dan heb je wel herrie hoor en dan als de beat erinkomt weer op 1/1 klaar is klara.

ehh... delay op de send?
, send open gooien van een paar geluiden, de rest weg faden of een ander truukje, en alles net af laten lopen tot net die halve seconde stilte en alles dr weer in knallen.

Back