ddx3216 vastlopertje

limtrick

Ingeburgerd
heb ook al vastlopertje gehad mijn fader indicatoren die ledjes waren helemaal belicht van alle kanalen
alsof er op elk kanaal muug harde input op zou staan
na een paar keer aan en af te zetten was het probleem opgelost maar vind het niet grappig , hoop dat dit ni meer voorkomt
btw die mixer zend een zeer sterk radio signaal af op 147.450 mhz en er mag zeker ni worden uitgezonden op deze freq in de buurt van het toestel!!!
en als iemand moest weten hoe ik men mixer aansluit aan pc zodat ik elk kanaal appart kan opnemen op pc
dat ik elk kanaal kan besturen via pc en opnemen op pc via men mixer
mocht iemand me antwoord kunnen geven zou vriendelijk zijn want weet ni of ik rechtstreek kan aansluiten of via een interface ?
groetjes
nicolas

Laatst gewijzigd:
dan moet je een zogeheten adt1616 van behringer kopen. helaas vis je dan net telaat achte rhet net, want geen enkele webshop heeft hem nog, verscheidene winkel ook niet. Worden ook niet mee rgemaakt door behringer. Als je het toch wil je zal je minimaal 300 euro er voor ove rmoeten hebben, op ebay verschijnt er af en toe een, maar die gaan voor 300 a 400 euro weg. Maar dan ben je er nog niet, nee? nee, je moet dan ook nog een adat interface op je pc hebben.

welke firmware heb je er op staan?

ik heb zo een kaart voor men mixer (tdf 1616) maar wat heb ik dan nog nodig want ik had een interface van motu opt oog maar mocht je wa meer info kunnen geven hoe heel die connectie in zijn werk ga want heb altijd life gewerkt en heb nu een opname studio maar geen flauw gedacht hoe ik men mixer aansluit aan men pc zodat ik opnamens kan maken op pc

nicolas

Origineel geplaatst door limtrick
ik heb zo een kaart voor men mixer (tdf 1616) maar wat heb ik dan nog nodig want ik had een interface van motu opt oog maar mocht je wa meer info kunnen geven hoe heel die connectie in zijn werk ga want heb altijd life gewerkt en heb nu een opname studio maar geen flauw gedacht hoe ik men mixer aansluit aan men pc zodat ik opnamens kan maken op pc

nicolas

tdif kaart kan geen 16 kanalen individueel uitsturen, daarvoor heb je de behringer adat 1616 kaart nodig:

http://www.behringer.com/ADT1616/index.cfm?lang=ENG

Vervolgens sluit je die aan op je computer dmv optische kabels, dit kan bv als je een rme geluidskaart heb met 2 adat i/o

zie ook deze thread:

https://www.synthforum.nl/forums/sh...37940&perpage=20&highlight=3216&pagenumber=29

Hoe ik het nu thuis heb aangesloten is al volgt:
behringer ddx-3216 met behringer adt1616 module. uit de adat module lopen 4 optische kabels, elke kabel kan 8 kanalen bevatten, ik heb het zop ingesteld dat ik 16 in en 16 out heb. Dit dmv van 1 adat module. Daarnaast moet je nog wat config dingen doen, maar die staan ook in de ddx3216 thread.

maar zoals ik al zei, wat je echt nodig hebt als je dit digitaal wilt bereiken is een behringer adt 1616, je heb heel veel geluk als je die nog kan bemachtigen. Voordat je je dus op die motu gaat focussen, check iig of je wel een adat interface kaart bvoor je behringer kan vinden.

denk wel da ik die nog zal vinden allesinds bedankt voor de info en miss kan je me zeegen waarvoor die tdf1616 kaart voor dient ?
greetz

tdf1616 kan zoals ik zie wel 16 kanalen uitsturen, het zijn namelijk 2 tdif aansluitingen. Tdif is trouwens de digitale tegenhanger van Adat.

Je kunt dit dus bijvoorbeeld mooi aansluiten op een motu 2408 die drie tdif en 3 adat aansluitignen heeft

denk wel da ik die nog zal vinden allesinds bedankt voor de info en miss kan je me zeegen waarvoor die tdf1616 kaart voor dient ?
greetz

Does wa an oú tal gebruk man!:okdan:

dus als ik die zou connecte op die motu zou ik hetzelfde bereiken als met die adat kaart voor behringer

Klopt, ik bedoelde dat Adat het alesis digitale protocol was en Tdif het digitale Tascam protocol. Dus misschien is variant een betere woordkeuze dan tegenhanger

sava dan staan ik al een stapje verder
bedankt allesinds voor al zie info ;)
mogen er nog zijn met info i.v.b dit onderwerp gelieve deze te melden want ik kan alle info gebruiken die ik kan omtrent die mixer :)
greetz

alleen den deze heb ik ni verstaan ben zo geen duitsfanaat
"jawohl, so lange sie ausgehen von 16 ein und ausgangen"

"dus als ik die zou connecte op die motu zou ik hetzelfde bereiken als met die adat kaart voor behringer"

"so lange sie ausgehen von 16 ein und ausgangen" = zolang je uitgaat van 16 in en uitgangen.

sava dan verstaan ik het nee echt bedankt voor alle hulp en veel succes verder

groetjes

Re: ddx3216 vastlopertje

btw die mixer zend een zeer sterk radio signaal af op 147.450 mhz en er mag zeker ni worden uitgezonden op deze freq in de buurt van het toestel!!!nicolas

Dat is grappig dat je dit noemt ik had van de week mijn bandrecorder aangesloten op de tape in en uitgangen van de DDX3216 en ik kreeg een radio zender door de speakers. Heel vreemd.

ik heb het ook ja (dat radio signaal) op mn ddx3216. Ik denk dat het te maken heeft met mijn draaitafel, maar blijkbaar heb je dit met andere geluidsbronnen ook

ja die zend een signaal uit op 147 450 wa een amateur freq is en daarom ook wel veel storing op voorkomt maar die mixer zend da signaal heel hard uit da zal denk ik te maken hebben met die amps die zenden nogal ruis door de lucht geen probleem zou ik zo zeggen kan alleen mensen aanraden die een walkie talkie hebben die niet te gebruiken in de buurt van die mimxer want dan krijg je rare reacties
zit al 8 jaar in die radio branche en ondekte het al snel toen ik die mixer aankochte
alleen had ik ni verwacht da het zo een sterk signaal zou zijn

Back