Presonus Inspire probleem

Noóne

Nieuwkomer
Het volgende probleem doet zich voor sinds ik de - verder prima functionerende - Presonus Inspire soundcard heb aangeschaft: bij het afspelen van geluid (dus niet alleen in muziek-software, maar ook in bijv. winamp oid) hoor ik om de zoveel tijd (ongeveer 1 keer per minuut, maar niet regelmatig) een soort vervorming/kraak die héél kort duurt. Mijn indruk is dat dit vooral optreedt bij hogere prestaties, maar die mogen bij normaal gebruik van internet en winamp eigenlijk geen naam hebben. Ik heb een laptop met de volgende specs:

Acer 5025WLMi
AMD Turion 64 ML-37
100GB HDD
1GB DDR RAM

Ik dacht dit probleem wel makkelijk te kunnen oplossen door de buffersize aan te passen. Maar daar zit dus het probleem: dat kán nergens. Althans, niet waar ik het kan zien. Niet in Cubase (SX3) en niet in de applicatie die bij de kaart hoort. Iemand hier ervaring mee, en liefst ook een oplossing voor dit irritante probleem?

Btw, de laptop is gemangeld conform de tips op www.musicxp.net.

je kan toch in cubase de boel aanpassen.......als je in windows op start drukt en dan naar je cubase gaat moet je ook iets van setup aankunnen klikken.

maar hoe bevalt hij verder??? is de kwaliteit goed!! wat zijn jou bevindingen.

Back