korg ms2000b

profeet

Nieuwkomer
hi daar,
ik ben van plan de korg ms 2000b te kopen, dit zou dan m'n eerste synthesizer worden. is er iemand die me deze koop wil afraden? wat ik vooral zoek is het creeren van eigen geluiden en een instrument dat gemakkelijk speelt. ik zou het vooral willen gebruiken in optredens en niet als studio materiaal.
tips voor een beginnende?
bedankt!

Het lijkt mij een Goede all-round synth die veel geluidsmogelijkheden heeft van Bass tot string en drumsounds tot sweeps.
Tevens zijn ze netjes geprijst (vooral 2e Hands 350euro) Het is een overzichtelijke synth met veel gebruiksgemak.
Kortom mij lijkt het eengoede om mee te beginnen. :okdan:

ik zou m'n instrument wel nieuw kopen. ik heb altijd gehoord dat het vrij gevaarlijk is. ik heb nu toch vakantiejob dus heb ik even geld.

Origineel geplaatst door profeet
ik zou m'n instrument wel nieuw kopen. ik heb altijd gehoord dat het vrij gevaarlijk is. ik heb nu toch vakantiejob dus heb ik even geld.

gevaarlijk? nee gewoon niet in een donker steegje afspreken, dan gaat het meestal wel goed

Origineel geplaatst door profeet
Gewoon langs gaan en alle knopjes testen

gevaarlijk is mss wel wat overdreven maar ik voel me gewoon wat geruster als ik een garantie bewijsje heb van een winkel. en weet dat het instrument inorde is(ervan uitgaande dat de winkel alleen kwaliteit leverd).

misschien geen onbelangrijke vraag: Wat voor muziek wil je ermee gaan maken?

De MS heeft nl wel een scherp randje in zn sound wat naar mijn mening niet altijd even geschikt is voor alles.

ik zou een soort mengeling willen maken van: daan, nine inch nails, vive la fête, praga khan, maar dan ook invloeden van rustigere muziek of rock bv, eels, pearl jam, air....
maar ik wil vooral zelf iets nieuws creeren en daarnmee dan optreden, tis daarom dat ik een instrument wil mee waar je echt een grote vrijheid hebt op vlak van nieuwe geluiden. (maar dan ook een handig toetsenklavier)
x

als je orginele geluiden en toetsen wil is dit mischien ook wel wat voor je ik heb de table top versie en hij klinkt echt super bizzar (als je wilt)
evolver2.JPG

:dubbel:

Als je uitgebreide pads wil spelen en akkoorden is het een probleem. Je moet de MS2000 dan ook niet nemen als een zogenaamde master synth. Daarvoor zijn workstations of Romplers veel geschikter. Maar dat betekent niet dat de MS een slechte synth is! Weirde arpeggios, lekkere bassen, etc kun je er zeker uitkrijgen.

Back