Behringer 2222

FTC

Nieuwkomer
Ik heb laatst een behringer 2222 mixer op de kop getikt. Deze mixer kan je via een usb lijntje met je computer verbinden. Als ik geluid op de computer afspeel komt dit via mijn mixer binnen en kan ik het hieruit naar mijn monitors sturen. Zogauw ik echter vocalen op wil nemen lukt dit niet. De mixer heeft verscheidene mic ingangen met phantoom voeding maar cubase herkent de mixer niet als opname aparaat onder het kopje Device Setup. Weet iemand waarom dit ding niet niet opneemt via cubase SX? Dankuwel voor de tijd.

Je moet uiteraard naast de hardware (mixer en USB kabel) ook de driver installeren. Liefst een ASIO driver als je graag met Cubase wil werken. Ik vermoed dus dat je géén driver hebt geïnstalleerd.

Hehehe
Dat heb ik juist wel daarom vind ik het ook zo raar.
Er zat geen cd rom in het pakket, in het boekje en op verschillende websites die deze mixer aanbieden staat ook dat het plug n play is zonder iets van een driver te installeren.
Als ik bij configuratie scherm kijk en dan besturingen voor geluiden en audio apparaten kijk staat er deze mixer geselecteerd. Als ik vervolgens bij geavanceerd klik krijg ik de volume regeling te zien. Voor afspelen kan ik van alles en nog wat selecteren maar bij opnemen is alles leeg. Volgens mij heeft het hier mee te maken. Heeft iemand nog tips?

Weet iemand uberheupt of je met een "USB" mixer je microfoon over de usb kabel op kan nemen? Of moet je het anders aanpakken?

Origineel geplaatst door FTC
Weet iemand uberheupt of je met een "USB" mixer je microfoon over de usb kabel op kan nemen? Of moet je het anders aanpakken?

weten ze dit dan niet in de winkel waar je dat ding gekocht hebt?

Hey,
Ik ken het probleem van de 2222FX
Ik wou hem zelf ook aanschaffen , en dacht ook dat hij digitaal te gebruiken was..
Maar helaas..
Naar goed rondtgevraagd te hebben blijkt dit niet zo te zijn..
Dat USB Ding.. Is leuk maar je kunt er niets mee ..:S
Dus je kan alleen maar analoog opnemen..
Helaas..
Nog ma ff doorsparen dus voor die digitale M-Audio Mixer..

Grtz Dennis

Back