2 keyboards op 1 module?

jeroentuitd

Stamgast
Ik zit te overwegen om een module bij mn setup te voegen. Ik heb een Korg Trinity en een Roland RD170. Ik zat te denken aan de Roland Fantom XR. of het mogelijk is de module aan beide keyboards te koppelen. De trinity heeft wat meer controller mogelijkheden en aftertouch, terwijl de RD170 fijner speelt voor bv piano. Kan ik bijvoorbeeld het ene geluid naar de trinity sturen en het andere naar de RD170, al dan niet tegelijk?

grs Jeroen

Ik weet niet precies hoeveel midi-in's de Fantom XR heeft, als het er 2 of meer zijn, kan je simpelweg de midi-out van de Trinity en de RD170 op een afzonderlijke midi-in van de XR aansluiten. Dan moet je even instellen dat de Trinity en de RD170 allebei op een ander kanaal de midi versturen (Trinity op kanaal 1 en RD170 op kanaal 2 bijvoorbeeld). Dan kan je in de XR aangeven welk geluid je aan kanaal 1 en 2 wilt koppelen.

Als de XR maar 1 midi-in heeft zal je de signalen van de Trinity en RD170 eerst moeten samenvoegen dmv een midi-merger of midi-patchbay met merge functie. Voor de rest werkt het dan hetzelfde met het toewijzen van kanalen.

De XR heeft één midi ingang. maar ook een usb aansluiting, wellicht kan het ook met een usb-midi interface die ik nog een heb. in ieder geval bedankt alvast!

grs jeroen

Back