Krakende ADA8000 op Motu soundcard

pilo2710

Hiephoi!
Lid sinds
18 oktober 2003
Berichten
333
Locatie
jouw I-Pod
Ik heb mezelf vandaag eens een ADA8000 cadeau gedaan die ik samen wil gebruiken met mijn MOTU 828.
Alles netjes aangesloten en alles werkt. De ADA8000 is masterclock op 44.1 Khz via ADAT clock. In de config van de Motu netjes aangegeven dat hij moet luisteren naar ADAT voor het clocksignaal.

Microfoon aangesloten op ADA8000 en dat via Cubase SX gerouted naar mijn outputs. Maar nu hoor ik steeds gekraak vanuit de ADA8000 dat hoe langer hoe erger wordt, totdat ik hem uitzet. Als ik hem aanzet, dan gaat het even goed, maar al gauw wordt het steeds erger.

Mijn eerste gevoel zegt dat hij niet goed kan syncen, want het klinkt als digitale ruis. Als ik de clockrate verander, heb ik hetzelfde probleem. Het kan ook zijn dat er stof in de ADAT input zit.. Ik weet niet of dat nog weleens wat uitmaakt. Maar het lijkt me sterk gezien de symptomen.

Heeft iemand hier ervaring mee of kan me uit de brand helpen? Graag!! :halleluja :halleluja
 
Motu intern laten syncen op eigen clock (intern) en de ADA met 2 adat kabels verbinden, dan wordt ie automatisch slave en synced ie aan de motu..Misschien dat je op de T...Behringer even clockslave moet instellen met een switch
 
Thnx. Ik ga eens even kijken of mijn T...Behringer (hehe) het zo gaat doen. Even een kabeltje bijhalen en even snel 8 analoge lijntjes erbij voor mijn synths.. ;).
 
Krakende Behringers is helaas geen goed begin! zo komen ze vaak al uit de fabriek..
denk dat je t beste m gelijk even moet omruilen voor een nieuw exemplaar..

heb zelf ook een ada8000 heb de inputs nog niet geprobeerd maar heb gelukkig (nog) geen krakende outputs..

stof in een nieuw ada lijkt me ook sterk, tenzij je huis zo smerig is dat als je iets uitpakt t gelijk wordt bedolven onder een lading stof :)

Probeer m anders eens als slave.. voor de rest kan er niet zo heel veel fout gaan met die dingen.. tenzij je dus al gelijk een kapot exemplaar in huis heb gehaald, ik hoop voor je dat ik ernaast zit :)

Succes ermee

edit

op t moment heb ik mijn ada trouwens maar met 1 kabel aangesloten.. probeer anders eens de outputs? kraken die ook?
 
Adat kan je het beste met 2 kabels aanluiten dan is je interface de masterclock....
 
Andere inputs hetzelfde verhaal. Het is echt de digitale I/O die het probleem geeft.
Ik heb hem ook maar met één kabeltje aangesloten, dus het zou dan gewoon moeten werken.
Eerst maar eens een extra kabeltje kopen en mijn interface masterclock maken.

Als dat niet werkt, ga ik er mee terug naar de winkel..
 
ik ken de ada8000 niet maar het klinkt als een wordlenght probleem
kijk of je dat ergens kan instellen.
zowel op de ada als op de motu
 
Ik heb exact dezelfde setup, en hier werkt het zonder problemen (gelukkig).
Doublecheck voor de zekerheid even dat de MOTU inderdaad synct vanaf de inkomende ADAT.
Dat wil nog wel eens misgaan, ik had ooit een situatie waarbij m'n MOTU steeds terugschoot op interne sync. En dan krijg je de problemen die jij hier beschrijft.
Probeer evt. eens een andere driver voor de MOTU; er zijn wat problemen bekend met de 3.6.7.0, kijk eens wat versie 3.5.3.2 voor je doet. Gewoon te downloaden vanaf de MOTU site.

Zijdelings; de ADA8000 is een tikje gevoelig voor clipping / artifacts als je er ook maar een tikje te hard instuurt.
Zorg dat je ruim onder de clipping-grens blijft dus.
 
Waarom de ADA niet syncen aan de MOTU?
Ik vertrouw die behringer clock niet zo nl.
 
Ik heb ook zoiets een keer gehad, maar dat lag niet aan clocking maar aan een kapotte optische kabel... die kabel gaf op maar een paar kanalen (heel raar maar waar) een enorme digitale ruis.

Kabel vervangen en probleem weg... let er op dat je echt goede optische kabels koop en niet niet van die goedkope dingen die je bij elke televisie boer kan kopen.

als je een andere kabel hebt liggen probeer ze dan eens te verwisselen om die mogelijkheid weg te kunnen strepen.

succes,

thomas
 
je moet gewoon de ADA via adat synch slaven aan de MOTU, die clock master (via adat) is. de behringer pakt dit op en dan komt t goed. het synch ledje voorop de ADA gaat branden indien correct geslaved.

vergeet de instelswitch achterop niet op adat synch te zetten.

alles gaat eindeloos lopen klikken en tikken als beide apparaten door elkaars clock in de war raken
 
Dank voor alle goede suggesties. Ik heb nog niet veel ervaring met digitale clocks. Het was aanvankelijk ook de bedoeling om de ADA te laten slaven, maarja, één optische kabel gekocht. Het is trouwens een goede kabel. Kabeltje bij Feedback. Merk weet ik even niet uit mijn hoofd.

Ik zal eens gaan kijken welke driverversie ik heb + een tweede adat kabel kopen, zodat de Motu masterclock wordt. Eens kijken of dat wat oplevert.
 
Nogmaals..:D als je gewoon 2 kabels aansluit dat is je probleem over....

Pilo2710 heeft dat nu wel door geloof ik, nu de rest nog ;)
 
Ik denk inderdaad dat het slimmer is om te syncen aan de masterclock van de MOTU.
Zou je je ADA als masterclock gaan gebruiken, dan staat de MOTU 'vast' op een bepaalde samplerate, waardoor het lastig wordt om multimediabestanden af te spelen die op verschillende samplerates zijn opgenomen (filmpjes en mp3'tjes bijv.)

Aan de andere kant kreeg ik ooit de tip van Quifster om de ADA wèl de masterclock te maken, omdat hij hiermee strakkere timing verkreeg dan met de clock op z'n audiokaart (in dat geval een Creamware).
 
Origineel geplaatst door Septic
Nogmaals..:D als je gewoon 2 kabels aansluit dat is je probleem over....

Pilo2710 heeft dat nu wel door geloof ik, nu de rest nog ;)

Ga ik morgen direct proberen als Feedback open is en ik klaar ben met werken natuurlijk.. ;)
 
Ik heb het net voor de grap nog even geprobeerd, maar in het begin ging het goed.
Naar mate ik hem langer aan had staan en er meer activiteit op mijn soundcard was, begon ie te kraken.
De overtuiging wordt nu steeds groter dat het een clockprobleem is.
 
Origineel geplaatst door pilo2710
Ga ik morgen direct proberen als Feedback open is en ik klaar ben met werken natuurlijk.. ;)
Kan het kloppen dat deze winkel op maandag gesloten is?
 
Origineel geplaatst door FrankH
Kan het kloppen dat deze winkel op maandag gesloten is?

Je hebt gelijk :stupid

Feedback Rotterdam
Ceintuurbaan 191
3051 KC Rotterdam

Openingstijden:
Dinsdag t/m vrijdag:
10.00 - 18.00

Zaterdag:
10.00 - 17.00
 
Origineel geplaatst door pilo2710
Je hebt gelijk :stupid

Feedback Rotterdam
Ceintuurbaan 191
3051 KC Rotterdam

Openingstijden:
Dinsdag t/m vrijdag:
10.00 - 18.00

Zaterdag:
10.00 - 17.00

Dat scheelt weer een nutteloze rit. Graag gedaan.
 
Zo, vandaag was Feedback wel open.. ;)
Even een tweede optische kabel gehaald. Het lijkt er op dat alles nu goed gaat.
Tot nu toe geen krakende connectie gehad..

Helemaal top!
 
Back
Top