Kom er niet uit?!?!

Rollie

Stamgast
Huidige situatie:
DDX3216 mixer via adat (2x 8 kanalen) aangesloten op een Fostex D160 (16 track) harddiskrecorder.
Als eerste neem ik in Cubase de MIDI tracks op. Vervolgens mix ik deze uit en neem de MIDI tracks als audio op, op de Fostex D160. (eerste 8 kanalen). Vervolgens neem ik via de DDX3216 kanaal 9 t/m 16 op met bv gitaar, zang, basgitaar, blazers etc. Deze kanalen 9 t/m 16 mix ik dan met de audio tracks 1 t/m 8 (de audio van de MIDI tracks) Op deze manier staat op de Fostex het complete nummer en kan afgemixt worden naar stereo L en R.

Nu ben ik erover aan het piekeren om de Fostex te vervangen door een RME 9636 (2x ADAT in en uit) echter hoe ga ik dan te werk om MIDI en AUDIO op te nemen? Klopt het volgende: MIDI zal niet veranderen: Ook nu via cubase de MIDI tracks inspelen. De audio van de midi-tracks staan ook nu weer ter beschikking op de DDX3216 onder channel 1 t/m 8.
Vervolgens audio: hier wijzigt wel wat: dit gaat nu ook via cubase. Dus dan heb ik in cubase zowel MIDI als audio in mijn tracks staan. Als ik dan op de PLAY knop klik in cubase speelt MIDI en audio af. Hoe krijg ik hier nu een stereo eindmix van?

En nog een vraag: Als ik de RME 9636 installeer in de PC waarop nu cubase draait wil dit zeggen dat de PC zowel MIDI moet uitsturen (via de MIDI interfaces) en tegelijkertijd Audio afspelen en opnemen. Is dit niet wat teveel gevraagd van de PC? Of speelt hier nu het feit dat de RME9636 géén CPU belasting van de PC vergt?

En nog een laatste vraag: Stel ik heb mijn eindmix klaar. Dus MIDI en audio, allebei in cubase. Ik druk dan op de PLAY knop in cubase en cubase speelt de MIDI en audio tracks af. Alle audio komt dan op de 16 kanalen van de DDX3216 binnen. Vervolgens wil ik hier een stereo eindmix van hebben als wav file. Hoe moet dat nu?????

Back