Record midi via mixer naar audio

Sijron

Ingeburgerd
Beste Lezer,

Ik heb sinds kort een probleempje met opnemen in cubase van midi noten via mixer naar cubase audio file.

Als ik een geluid opneem dan hoor ik gekraak tijdens het afspelen van de audio file.

Weet iemand wat hier de reden van zou kunnen zijn.

Ik heb het nu eindellijk een beetje door dan gebeurt er dit weer.

Alvast badankt voor de hulp

Beste meesha74,

bedankt voor je reactie

Het is niet alsof de speakers opgeblazen zijn.

Het lijkt een oversturing, maar het vreemde is dat dit alleen voorkomt met bassdrum en bassline, met hi hat, of hand clap heb ik het probleem niet.

Bassline

Ja lage tonen produceren meer energie dus de kans dat dat overstuurt is groter. Kun je zien hoe hard het signaal je geluidskaart binnekomt? (op de input meters van de mixer van de kaart). Het lijkt erop dat je te hard je geluidskaart instuurt. (wat voor kaart heb je en hoe stuur je hem aan?)

Bedankt voor de snelle reactie

Geluidskaart Creative Audigy 2 Platinum eX

Ik heb geselcteerd;
record file type: broadcast wave file.

in device setup, vst Multitrack: Asio Driver: Asio Multimedia Driver.
Sample Rate:44100Hz
input Latency:124.989
Output Latency:734.943

Internal: Clock Source

Control Panel
advanced options
Output ports: audio buffes 5, Buffer Size (samples) 5512, Offset (Samples) 0, Audio Channels 2, Bits per sample 16.
Global Settings Sample Position- Input

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Alvast bedankt voor de hulp.

Gr

Sijron

Hmm, op zich staan hier geen rare dingen in behalve dan dat je de ASIO multimedia driver gebruikt. Die heeft een vrij grote latency. Ik weet alleen niet meer of er voor die Audigy ook een "gewone" ASIO driver is. (staat wel ergens op't forum).

Echter dat zou niet die tikken moeten veroorzaken. Kun je eens kijken hoe hard je signaal binnenkomt? Je moet even kijken naar een meter die het ingangs signaal laat zien. Controleer of dat niet te hard gaat.

Wat voor pc heb je? (specificaties zoals snelheid en geheugen) Draaien er nog andere programma;s zoals virusscanners of andere taken? Heb je de meest recente updates van je drivers? Heb je je harddisk regelmatig ge-defragmenteerd?

Het kan aan zoveel dingen liggen. Probeer zoveel mogelijk info te geven over wat je doet en hoe je systeem is samengesteld. Zorg ook dat je systeem zo veel mogelijk "up to date" is...

Back