dx21

Leuke synth inderdaad, die pitch envelope maakt hem ook geschikter voor drums. En zo'n chorus is nooit verkeerd.

Re: dx21

Origineel geplaatst door smackos
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=66935

snie slechte prijs voor deze 4 operator dx met de analoge creamy chorus, en gelayerde sounds....(en pitch envelope)

niet dat het echt wat uitmaakt, maar is dat chorus echt analoog? KLan ik dat horen? ik heb net een dx21 opgehaalt (als nieuwstaat) maar heb hier geen koptelefoon. ik heb er eerder ook 1 gehad maar nooit echt in verdiept

Re: Re: dx21

Re: Re: dx21

Origineel geplaatst door mr space
niet dat het echt wat uitmaakt, maar is dat chorus echt analoog? KLan ik dat horen? ik heb net een dx21 opgehaalt (als nieuwstaat) maar heb hier geen koptelefoon. ik heb er eerder ook 1 gehad maar nooit echt in verdiept
Hij ruist wel als een analoge chorus. Ik heb van de DX-21 (mijn tweede synth) jaren plezier gehad, maar toen de bovenste C niet meer werkte, voor 500 gulden verkocht. Voor de liefhebbers heb ik nog een handleiding en een hoop patchsheets liggen.

ik heb n vraagje, bij deze synth heb ik als ik het geluid open zet ook altijd een soort ruis die meeklinkt als ik een toon aansla, heel duidelijk te horen bij de solid bass.. en dan vooral t lage register

hoort dit bij deze synth? of is mijnes malfunctioning?

ps: klopt het trouwens dat ik maar 1 geluid tegerlijk kan triggeren via midi vanaf mijn mpc?
of max. 2 als ik t keybaord split?

Heb hier geen DX21 meer bij de hand (was mijn eerste synth), maar herinner me wel dat ie van mij ook ruiste bij aanslaan van toon. Hoort er dus waarschijnlijk bij.

Niet meer dan 1 geluid / 2 met split; klopt. DX21 was nog niet multitimbraal. Dat kwam pas (paar) jaar later op markt volgens mij. Dus helaas ...

Heb hier geen DX21 meer bij de hand (was mijn eerste synth), maar herinner me wel dat ie van mij ook ruiste bij aanslaan van toon. Hoort er dus waarschijnlijk bij.

Niet meer dan 1 geluid / 2 met split; klopt. DX21 was nog niet multitimbraal. Dat kwam pas (paar) jaar later op markt volgens mij. Dus helaas ...

thanks :mega: ik dacht al zoiets.. ik heb trouwens toch al ruis door mn oude analoge kapotte mixer dus dat krijg ik toch voglens mij nooit meer weg..

ik heb ook soms dat als ik bv wil switchen tussen poly/mono de knop niet reageert en dan moet ik hem "rebooten"..

en soms kraken mijn faders :'( maarja hijs al oud heh!

dx 21 viert zijn hoogdagen bij mij :luv:

alleen vroeg ik me af of er ergens een gratis editor te vinden is voor mac
en dus niet de betalende . Heb een Atari maar geen floppydisk brander dus http://tamw.atari-users.net/dx7.htm is een helaasheid. Tenzij iemand een ander alternatief heeft !?

Back