welk master controller keyboard?

Trisomy21

Growing Up
Hoi, misschien komt dit bekend voor: ik zit in een hardware-software dilemma. :confused:

Om iedere keuze nu nog even uit te stellen zoek ik daarom een betaalbare oplossing waarmee ik zowel software (plugins en sequencer) als hardware (synth/modules) kan aansturen, voorzien van minimaal 49 toetsen, maar liever meer.

Novation Remote (SL; of de X-station!) is wat dit betreft misschien iets, maar ik heb er geen ervaring mee. M Audio (keystation pro88, MK 461, Oxygen, Radium) heeft ook leuke dingen op de markt, net als Edirol (PCM serie), E-Mu (X Board) en Studiologic (SL880 en verder).

Kan iemand zijn/haar ervaringen met master controller keyboards met mij delen? Welke moet ik vooral niet nemen en waarom niet? En welke juist wel?

Barst maar los met jullie experiences!:geslaagd:

Nb Ik gebruik nog een oude A-33, maar die begint me aardig te vervelen en bovendien van realtime control is daar nauwelijks sprake, of het moet die ene pitchbender zijn. Misschien moet ik er een BCR of F van Behringer oid tussen hangen, maar ja, als je toch de boer op gaat...:)

gebruik de search zou ik zeggen
over elke die jij opnoemt bestaat al een topic

en natuurlijk is het aanvoelen een kwestie van wat je gewend ben en lekker vind
kortom: naar de winkel en uittesten

btw ook gekeken naar die paar van ESI?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Ramoonus
gebruik de search zou ik zeggen
over elke die jij opnoemt bestaat al een topic

en natuurlijk is het aanvoelen een kwestie van wat je gewend ben en lekker vind
kortom: naar de winkel en uittesten

btw ook gekeken naar die paar van ESI?

ja deze topic komt me bekend voor, mijn mening kan je daar ook lezen :biertje:

De eerste die ik probeer:

Keystation Pro88

helaas, geen thread, alleen in te koop aangeboden, dat schiet lekker op.

Ik zoek wel ergens anders

:okdan:

Hm.

Er is keuze genoeg. Er zou zoiets als een nederlandse "kieskeurig" gear-site moeten zijn...:stupid

Back