Op zoek naar pianogewicht!

Chestburster

Nieuwkomer
Ik moet morgen een piano vervoeren nu wil ik daar een enkelassige aanhanger voor gebruiken die maximaal 440 kilo mag vervoeren.

Heeft iemand hier enig idee hoe zwaar een standaard piano ongeveer is?
Bij voorbaat dank!

g00gle op weight en piano! "even light pianos weight around 300 lbs" dus ik ga er van uit dat het wel ken

OK thanks!

Ja ik had al ergens +/- 250-300 kilo gezien maar ik twijfelde of dat wel klopte...
Het leek mij namelijk zwaarder.

200 - 300 kilo is vrij normaal voor een piano, dit komt voornamelijk door het stalen frame aan de binnenkant.

succes met de verhuizing, en denk om je rug ! dat is belangrijker dan die hele piano ;)

Origineel geplaatst door bliepertronic
dan zet je hem toch gewoon even op de weegschaal....!!

moet j er wel een hebben die dat aan kan ;)
niet je huis tuin en keuken blokker geval dus 8o)

Heb pas met 4 man een piano met het handje naar 2,5 hoog getild over een trap. Niet bevorderlijk voor de rug, idd, maar zonder ongelukken gelukt. Lijkt me niet dat je per persoon veel meer dan 100 kg kunt tillen, dus die 440 kg zou naar mijn inschatting wel moeten kunnen. Wel goed opletten dat je neerwaartse belasting op je trekhaak niet te groot wordt. Piano dus redelijk in het midden van de kar plaatsen (redelijk recht boven de as).

200 tot 300 is normaal. Vleugel is een ander verhaal meer richting 500 vanwege het gietijzeren frame. Heb ik een keer 2 trappen opmoeten tillen met banden om mijn nek met 4 perosnen wegens gebrek aan een lift. De striemen van de band stonden naar een week nog in mijn nek.

Back