hardware sequencer

aeroflux

Stamgast
Hoi,

Ik ben in het bezit van een Waldorf MicroQ module, ben erg tevreden, erg goede sound.

Om er het maximale uit te halen wil ik m aansturen met een hardware analoge sequencer. Hiervoor kies ik omdat ik op die manier realtime de sequences wil sturen. Iemand een idee welke sequencer geschikt is ?
Zelf denk ik bv aan de Doepfer MAQ 16/3 maar deze is nog redelijk prijzig.

vriendelijke groet, Aeroflux

Volgens mij haal je met een analoge sequencer juist niet het maximale uit je microQ. Met een analoge seq (monofoon, monotimbraal) gebruik je maar een heel klein gedeelte van zo´n dikke polyfone multitimbrale synth. Zo´n sequencer is misschien even handig bij het inprogrammeren, maar dat lijkt me ook ´t enige voordeel in dit geval. Een EA1 lijkt me ook een beetje een rare optie? :confused:
Volgens mij kun je beter voor een uitgebreide hardware midisequencer kijken. (MPC, RM1x enz).

Klik op het prentje!

Klik op het prentje!

Re: Klik op het prentje!

Re: Klik op het prentje!

Origineel geplaatst door r.5

Ja, die is heel mooi inderdaad......:( Ik wou dat ik de mijne eens binnenkreeg!!! :D

Alleen die pc-toetsenbord knoppen vind ik minder

Origineel geplaatst door klausito
Alleen die pc-toetsenbord knoppen vind ik minder

Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen :) Ik vind die knoppen juist mooi! Doet me ook een beetje denken aan de Roland MC-4 natuurlijk....ik ben nou eenmaal gek op ouwe bakken.

Attachments

• mc4_1.jpg
    mc4_1.jpg
    60,7 KB · Bekeken: 78
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Volgens mij haal je met een analoge sequencer juist niet het maximale uit je microQ. Met een analoge seq (monofoon, monotimbraal) gebruik je maar een heel klein gedeelte van zo´n dikke polyfone multitimbrale synth. Zo´n sequencer is misschien even handig bij het inprogrammeren, maar dat lijkt me ook ´t enige voordeel in dit geval. Een EA1 lijkt me ook een beetje een rare optie? :confused:
Volgens mij kun je beter voor een uitgebreide hardware midisequencer kijken. (MPC, RM1x enz).

Ja vind ik ook eigenlijk...

Aan zon P3 kan je het beste monosynths hangen..alhoewel ik er ook een part van de Supernova mee aanstuur.
Maar is echt alleen meer voor efx en bassen enzo.

Re: hardware sequencer

Origineel geplaatst door aeroflux
Zelf denk ik bv aan de Doepfer MAQ 16/3 maar deze is nog redelijk prijzig.

Ik heb de MAQ 16/3 verkozen boven de P3 omdat je op de MAQ een sequence realtime kunt transponeren mbv een aangesloten toetsenbord. Ik programmeer dus een basloopje in de MAQ en kan de grondtoon zelf bepalen, net als op een casio-keyboard ;) Ik heb namelijk een hekel aan het compleet voorprogrammeren van een accoordenschema etc.
De MAQ is 3-voudige polyfoon.

Ik merk trouwens wel dat bij de MAQ bij een voorgeprogrammeerde sequence af en toe wel eens een toonhoogte verloopt, waarschijnlijk omdat de MAQ denkt dat er aan een draaiknop gedraaid werd. Om dat te voorkomen dien je alle draaiknoppen bv geheel linksom te draaien. Ik heb de laatste OS en begrijp niet dat de software hierin foutjes maakt. Ik heb ook een andere MAQ gehad die hetzelfde probleem vertoonde.
Ik kan me voorstellen dat het probleem toeneemt naarmate de draaiknoppen ingesteld staan op een groter bereik, maar ook op het 2-octaafs-bereik vergist de MAQ zich wel eens.
Hoe gaan andere MAQ-bezitters hiermee om ?

Origineel geplaatst door glennplumber
Je hebt een microQ en wilt een sequencer .... waarom koop je geen gewone Q ?
Daar zit een vette sequencer in !?

:D

Wou ik net zegge ;{

Re: Re: hardware sequencer

Re: Re: hardware sequencer

Origineel geplaatst door wouw
Ik heb de MAQ 16/3 verkozen boven de P3 omdat je op de MAQ een sequence realtime kunt transponeren mbv een aangesloten toetsenbord. Ik programmeer dus een basloopje in de MAQ en kan de grondtoon zelf bepalen, net als op een casio-keyboard ;) Ik heb namelijk een hekel aan het compleet voorprogrammeren van een accoordenschema etc.
De MAQ is 3-voudige polyfoon.

Kan de P3 niet realtime transponeren? Dat verbaast me. :confused:

Daarom heb ikzelf maar een 8-voudige stepsequencer met realtime transpose, akkoordherkenning, "dynamic mute", shifting note patterns, midichannel per step geprogrammeerd.

Laatst gewijzigd:
Re: Re: Re: hardware sequencer

Re: Re: Re: hardware sequencer

Origineel geplaatst door bronswerk
Kan de P3 niet realtime transponeren? Dat verbaast me. :confused:

Uit de P3 manual:

"The patterns can be repeated for up to 8 bars in each playlist step and can be transposed up or down, allowing a single pattern to be used for a progression of different keys or roots."

50 cent is actually... half a euro!

Re: Re: Re: Re: hardware sequencer

Re: Re: Re: Re: hardware sequencer

Origineel geplaatst door r.5
Uit de P3 manual:

"The patterns can be repeated for up to 8 bars in each playlist step and can be transposed up or down, allowing a single pattern to be used for a progression of different keys or roots."

via midi-in ?
Enkele maanden terug meldde Collin mij dat het (nog) niet mogelijk was...

Back