Berlijn tips??

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Kent iemand de Eimer nog???......

de Im Eimer...zeker. Ik denk dat mono inderdaad de knaack club bedoelt, hoek danziger strasse en....kollwitsstrasse????. geel baksteen...

Origineel geplaatst door bob303vs909
de Im Eimer...zeker. Ik denk dat mono inderdaad de knaack club bedoelt, hoek danziger strasse en....kollwitsstrasse????. geel baksteen...

We hebben daar eens een feestje georganiseerd en toen kon je aan het einde van de avond een CD kopen waar ze de opnames van de live optredens van die avond op hadden gebrand...dat was toen revolutionair....kun je nagaan...nu poep je er zo een uit je laptop..

Zo, nou Berlijn was echt geweldig!

Helaas te weinig tijd en mijn afspraak met schneidersbuero is helaas in de soep gelopen. Kon mijn email niet op tijd checken en in het weekend zijn ze er niet. Dat was wel een beetje balen, maar er is zoveel te zien en doen, dat ik er wel een maand zou willen rondlopen.

Eigenlijk is alles al genoemd in deze thread wat wij gezien hebben, kan er dus niet veel aan toevoegen.

Vrijdagavond zijn we wel naar Berghain/panarama bar gegaan (voormalig Ostgut). Gave lokatie, vrij klein maar gezellig en goede sfeer. Vrij streng duurbeleid.

Zaterdagavond zijn we naar Club Maria gegaan, deze club is iets groter en ligt onder een brug aan de Spree, hier kun je ook even een frisse neus halen. P.s. dit is niet die club met die patio die mono beschreef, ik ben daar ook heel wat jaren geleden geweest maar weet ook niet meer waar die zit. Ook hier is een deurbeleid, maar niet zo heel streng. Wij vonden het publiek iets te jong.

We hebben ook nog twee rommelmarkten bezocht, Zaterdag naar Tiergarten (halte) en Zondag naar de Simon Dach Strasse. Die van zaterdag is wat traditioneler, en die van zondag is echt leuker. Je zit hier ook in de Friedrichshain, en dat is echt gezellig! ik heb gespot, wat keyboards, ook midi dingetjes, veel gitaren, een vette buizen voorversterker uit rusland (180,-) een heel veel vette platen!!! echt veel, en je kunt ze nog luisteren ook. Ik heb zelf wat ouwe acid platen rond 1988 op de kop getikt.

Owj ja, Ga even kijken in de buurt van de Veteranen Strasse, veel echt mooie, gezellige restaurants en barretjes, heel gezellig deed me een beetje aan parijs denken. En natuurlijk de Alte schonhauseralle.

Kortom een aanrader!

Zo, en de volgende keer dat ik naar Berlijn ga, weet ik waar ik ga slapen!

Het SAS Radisson hotel; 427 kamers met LCD tv, Wifi, uitzicht op de kathedraal en Alexanderplatz, 2 restaurants, 3 bars en... 1 miljoen liter water!

1088001461-homefoto-detail1.jpg

radisson-aquarium.jpg

radisson-aquadom.jpg

http://fogonazos.blogspot.com/2007/01/aquadom-worlds-largest-cylindrical.html#

ff wat minder leuks, sachsenhausen. concentratiekamp.

bizarre gewaarwording. Trigg had nog een leuke tent gevonden in berlin, ik zal een vragen. Eind juliben ik ook weer van de partij.

Lekker eten in de buurt van oranienbrurgerstrasse, en spot goedkoop!

Back