Modular Midi probleem

Zanthrax

Nieuwkomer
ik heb een probleempje dat vast weer simpel op te lossen is.

het volgende:
ik heb een modular die een midi uitgang heeft voor het midi gebeuren zeg maar en een midi uitgang (in en uit) voor
de editor.
Nu gaat alles naar een midiman midisport 4x4.
de midi naar de in en uit op de A en de editor op de midi in en uit van de B.
Die A werkt gewoon, dus ik heb midi in mijn sequencer. Alleen de editor geeft elke midi problemen.
De midisport heeft A, B, C en D alles behalve B staat geactiveerd in mijn sequence.
In de editor geef ik aan dat hij midikanaal B (in en uit) van de midisport moet gebuiken.
Hij pakt dus de midi niet of hij valt er elke keer uit.
What's the problem ??

ik weet niet of je dit al wist, maar modular editor werkt alleen in compatibility mode in windows xp.. (er vanuitgaande dat je dat gebruikt)

rechtsklikken op de snelkoppeling naar je modular editor, eigenschappen > compatibilieit, en dan "dit programma in compatibileitsmodus uitvoeren" aanvinken en "windows 98" ofzo kiezen.

Probeer deze editor eens.

Is een alternatieve editor die in java draait (platform onafhankelijk) en bij mij in ieder geval veeeeeeel stabieler draait dan de originele editor.

Kan je midisport wel overweg met twee programma's die tegelijkertijd van 'm gebruik willen maken? Misschien is het onzin, maar wie weet...

Origineel geplaatst door Hazes
Kan je midisport wel overweg met twee programma's die tegelijkertijd van 'm gebruik willen maken? Misschien is het onzin, maar wie weet...

De midisport is gewoon netjes multiclient, dus dat is het niet.
Ik heb het werkend gehad in exact dezelfde setup, trouwens.

Origineel geplaatst door Zanthrax
Hij pakt dus de midi niet of hij valt er elke keer uit.

Vind ik eerlijk gezegd een onduidelijke probleemomschrijving. Wil je dat even verduidelijken?
Je weet dat je 1 paar midipoorten (IN/OUT) moet gebruiken voor de editor, en 1 extra paar (IN/OUT) voor het bespelen van de modular (ja, ook in de editor)?

Origineel geplaatst door Hanz
De midisport is gewoon netjes multiclient, dus dat is het niet.
Ik heb het werkend gehad in exact dezelfde setup, trouwens.

Vind ik eerlijk gezegd een onduidelijke probleemomschrijving. Wil je dat even verduidelijken?
Je weet dat je 1 paar midipoorten (IN/OUT) moet gebruiken voor de editor, en 1 extra paar (IN/OUT) voor het bespelen van de modular (ja, ook in de editor)?

De modular heeft 4 midipoorten (midi in, midi out, pc in en pc out) Alle 4 zitten aangesloten op de midisport.
Midi in en out op de A (in en uit) en de pc in en out op de B (in en uit)

Als mijn sequencer niet is geopend dan wil hij weleens de midi pakken, maar zodra ik er een ander geluid inlaad dan
loopt hij vast en gooit hij de midi eruit.

je hebt wel de poort van de editor uitgeschakeld in je sequencer? zowel in als uit?

Back