twee vragen over racks

ZERO1985

Stamgast
Ik ben al een tijdje op zoek naar de afmetingen van tafelracks en dan bedoel ik vooral de diepte.
Ik gebruik een bureau en ik ben benieuwd of zo'n rack samen met mijn masterkeyboard erop past.
Mijn bureau is 59 cm diep. Zou iemand kunnen zeggen wat de diepte van zijn tafelrack is en zou je eventueel merk+type kunnen vermelden? Die Collins van Musik-produktiv.de die hier ergens aangeraden werd leek me wel wat (€25,-) en die quiklok rs-10 is ook zoiets.

Mijn Yamaha A4000 is best wel diep (ongeveer 46 cm.). Kan dat eigenlijk aan de frontplaat in zo'n rack hangen?

Verder; zijn die 19" computerkasten ook geschikt voor muziekapparatuur? (Ik meen het antwoord wel eens gelezen te hebben maar ik kan het niet terugvinden).

Vooral mijn eerste vraag is belangrijk voor mij.. Het lijkt misschien een lullige vraag maar ik kan me zo voorstellen dat meerdere mensen willen weten of zo'n tafelrack ook daadwerkelijk op een tafel past.

bij voorbaat dank,

Daan

Ik heb hetzelfde rack als dat jij aangeeft in je post.
Even kijken, wat had ik er ook alweer in hangen:
Een Yamaha A5000 (de 4000 moet dus ook wel kunnen lijkt me), twee enhancers, een
compressor, een galmbak, een patchbay en een grote versterker. Sterk zat dat ding! :)

En ja, de A4000 kan je zonder problemen ophangen.

Zelf vind ik het formaat perfect. IIG voor de spullen die ik heb/had.

mzl, Fer

ps: je eerste vraag was belangrijk zei je. Maar eh, als ik jou was zou ik een een meetlintje
pakken en het zelf eens gaan opmeten, kunnen wij moeilijk voor je gaan doen ;)

Attachments

• rack.jpg
    rack.jpg
    8,8 KB · Bekeken: 106
@ferric: ik zou dan een treinkaartje moeten kopen naar Rotterdam of whatsoever met mijn meetlintje om het op te meten. Ik heb zelf geen tafelrack zei ik toch?

Er zijn er hier zat die dat wel hebben (waaronde jij, maar jij wil het niet zeggen :S). Bovendien had ik zoals ik al zei de maten van die rs-10 al gevonden.

Dat Collins rackje was ik beniewd naar want die is goedkoper en er passen twee eenheden meer in.

Stagg MRS-A8U

Stagg MRS-A8U

De Stagg MRS-A8U is trouwens slechts 27 cm diep en kan maar 6 kg dragen, i.t.t. de Quiklok RS-10 die 67.9 kg kan dragen. Dat zag ik net.

Als iemand nog een ander tafelrack heeft en de diepte zou willen opmeten... Graag!

Dan maken we er een groot tafelrack-topic van ;-)

Maximaal belastbaar gewicht is ook interessant merk ik, gezien het grote verschil tussen bovengenoemde twee.

Back