Roland MC-8 (!) hardware seq

Hanz

Anonieme Analogist
http://www.marktplaza.nl/ROLAND-MC-8-MICROCOMPOSER-2201498.php

Helemaal niet goedkoop... maar dit ding is behooooorlijk zeldzaam... de grote broer van de beroemde MC-4.
De verkoper is volgens mij wel betrouwbaar.

2201498.jpg

:stupid :stupid :stupid Das is echt een belachelijke prijs!!!! Ik kom ze af en toe wel tegen maar vind dan zelfs 300 euro teveel ofzo....het is een heel moeilijk ding is om mee te werken en das ook totale bullshit dat het de meest complexe hardware sequencer ooit is. Die gast weet waarschijnlijk zelf niet hoe die shit werkt ofzo.

Ow ik zie het het is KOTZ vintage de grote belgische knakenpoetser :D

Laatst gewijzigd:
verkoper is zeker betrouwbaar, vriendelijke gast waar mee te praten valt..
zn bedrijfje is een aanrader, zeker als je naar iets op zoek bent...

:okdan:

de meest complexe hardware sequencer ooit ...tsja zit men daar wel op te wachten:D Op mijn RS7000 kan ik 1BPM maken, Lfo's zelf tekenen...en hij werkt eigenlijk zeer eenvoudig...

verkoper is zeker betrouwbaar, vriendelijke gast waar mee te praten valt..
zn bedrijfje is een aanrader, zeker als je naar iets op zoek bent...

ja dat zal best maar niet voor dit soort prijzen...

Origineel geplaatst door smackos
ja dat zal best maar niet voor dit soort prijzen...

nogthans een splinternieuwe TR-727 kunnen kopen voor een leuke prijs van Kozz

sinds de analord reeks van afx is de MC-8 een gewild ding geworden blijkbaar :confused:

Lijkt me sterk, Smack, dat jij met regelmaat een MC-8 kan kopen.
Het zal wel een MC-4 zijn, die komen nog wel eens voorbij fietsen.

Origineel geplaatst door smackos
Sterker nog ik kom de MC8 vaker tegen dan een MC4....ik ben eigenlijk nog nooit een MC4 tegengekomen.

en er zijn er zogezegd maar een 200-tal gemaakt?

MC-8 Roland's first digital sequencer was introduced in 1977 and was based on a TTL prototype developed by Ralph Dyck in Canada during the early 70's. Roland liked the prototype, but switched to the new Intel 8080 8-bit microprocessor and added 4kbytes of RAM to hold 8 "tracks" and 1,100 notes. They names the new device a "micro composer" and used the "MC" model type for the next 25 years.

Notes could be recorded in real-time or entered via the calculator keyboard. At over $4500 the MC-8 sold to the music elite, and created a revolution by enabling whole songs to be sequenced. The memory could be expanded to a total of 16Kbytes with the $650 MO-8 memory expansion board.

At over $4500 the MC-8 sold to the music elite

Ik denk dat Smackos gewoon veel met de music elite omgaat. :D

Origineel geplaatst door rvooh
nogthans een splinternieuwe TR-727 kunnen kopen voor een leuke prijs van Kozz

sinds de analord reeks van afx is de MC-8 een gewild ding geworden blijkbaar :confused:

de analord reeks werd met een mc 4 gemaakt ..is te zien op de hoes

Volgens mij is het helemaal niet zo'n gekke prijs. Ik heb ze wel eens op Ebay in de gaten gehouden. Dan gingen ze rond de $1000 weg.

Schijnt ook heel strak te zijn. Qua timing dan he. ;-) Maar ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat zullen waarnemen.

Inderdaad wel erg lastig programmeren.

Origineel geplaatst door the tall lad
de analord reeks werd met een mc 4 gemaakt ..is te zien op de hoes

Ik geloof die plaatjes in context tot de muziek niet echt bij Analord.

Back