Mwxt + ?

C

crazyboris

Guest
Ik ben op zoek naar een synth als aanvulling op mijn MWXT. Ik ben nog aan het twijfelen tss een Nova en een Micro Q (omdat die meer stemmen heeft dan de Q). Ik maak ambient, dus vooral pads en non-definable spacegeluiden zijn belangrijk :)

't is echt moeilijk kiezen...... pffff...... 'k zou ze eigenlijk allebei wel willen hebben :)

Iemand?

Heb ze beide gehad, heb de MQ ingeruild voor een Nova en die bevalt me stukken beter! Beter te bedienen, meer knoppen, meer parts, en (maar dat is persoonlijk) een lekkerder sound! Micro-Q is zeker geen slechte bak, maar in dit geval, als je de keuze hebt was ik voor de Nova gegaan!

Ik heb een Microwave 2 (rev.2 dus XT met minder knoppen) gehad en heb nu een MicroQ. Heb geen Nova maar weer wel een KS-rack, dus dat is mijn vergelijkings materiaal.

Allebei goed, de MicroQ naar mijn mening beter voor de non-definable spacegeluiden (door de extra modifiers) en de Nova beter voor pads...

Hmm tja koop ze allebei:) Ik zou toch neigen naar de MicroQ... toch wel.

Een microQ heeft slechts op papier meer stemmen dan de Q. In de praktijk zul je snel anders merken :) (25 stemmen is een maximum en loopt terug naar mate je patches complexer worden).

Als ik nu zou mogen kiezen tussen een microQ en een Nova zou ik zonder twijfel voor een microQ gaan. Deze heeft, naar mijn mening, een uitgesprokener, krachtiger geluid. Veel harder, metaliger...tja, je moet er van houden. In vergelijking is de Nova wat braver, softer en doet wat meer zijn best analoog te klinken.

De mod matrix op de microQ geeft je mogelijkheden genoeg om lekker spacy geluiden te maken. Al zal het op de Nova ook wel lukken.

...Lees ik nog net op tijd dat je al een MWXT hebt, misschien dat het geluid van de microQ wat overlapt, hoewel ik de microwaves niet zo goed ken :). Ik zou toch voor een microQ gaan :D

spanks for the replies
bijna iedereen vindt dat ik vr de micro Q moet gaan... 'k ga er nog eens over nadenken :)
het zachte geluid van de Nova zou dan weer bij het harde geluid XT passen, maar dat van de micro Q mss ook :p

@ chielos: de evolver heeft maar 1 stem, dus zou ik moeten layeren en dat zie ik niet zo zitten

Back