B.R.O.K.E.N.B.E.A.T.S in de maak :)

Nou klinkt best lekker, goede drive heeft het wel, mag misschien iets minder reverb? Geluiden zijn ok, alleen na drie keer luisteren begint die cowbell een beetje te vervelen. En hij klinkt een beetje overstuurd als die lage bass er in komt, maar dat ligt wellicht aan de opname.

Ik vind het met brokenbeats nooit zo goed werken om stapsgewijs ritmische geluiden toe te voegen, mag best meteen full-swing beginnen en dan met subtiele extraatjes uitbouwen. Gewoon in your face, werkt ook lekker voor een DJ. Maar da's allemaal persoonlijk.

Het heeft wel power, volgens mij klinkt het over een PA wel aardig vuig.

gr.
P

KLinkt erg dik hier, ben het wel eens met pazkal dat het in en uit halen van geluidjes niet zo werkt bij broken beats.
Nu nog een paar dope synthgeluidjes erbij, en iets in het hoog dat de beat meer bij elkaar houdt.

gebruik je ableton?

Origineel geplaatst door bobaphat
KLinkt erg dik hier, ben het wel eens met pazkal dat het in en uit halen van geluidjes niet zo werkt bij broken beats.
Nu nog een paar dope synthgeluidjes erbij, en iets in het hoog dat de beat meer bij elkaar houdt.

gebruik je ableton?

Dank je, ik gebruik cubase sx3, ik zal inderdaad de track eens zo maken dat er inderdaad maar weinig in en uit gehaald word.

'k vind het wel swingen, zal idd goed klinken op grote PA!
De cowbell is leuk, zeker als je na dit stukje in dubbel tempo (of met wat delay) hem eens goed laat ratelen.
Geeft er een zuiders/latin feel aan. Goeie basis voor een track.

Is juist leuk dat het ritme een beetje 'anders' aanvoelt dan standaard 4/4,
een lichte verwarring op de dansvloer kan geen kwaad.

Wel blijft er weinig plaats over voor een vette bas of zo, kick is al zo overheersend.
Ben benieuwd wat het gaat worden.

lekker maar jou kennende ga je het WEER niet afmaken ;)
Tip van mij .. laat het aan niemand horen voordat het helemaal af is !!!
Begin desnoods effe aan iets anders .. of ga effe wat anders doen en maak het dan later af ..
Vooral effe een nacht slapen en denken wat en hoe je het verder wil veranderen doet wonderen ..
Maar zorg dat je als je weer begint precies weet wat je

Zodra je het namelijk aan andere laat horen verlies je de drive om het af te maken ..
Is het zelfde als meisjes versieren .. zodra je haar hebt .. en dus in dit geval aan mensen laat horen ...
dan is de druk om te presteren/ aftemaken weg ..

succes !

Origineel geplaatst door MadR
lekker maar jou kennende ga je het WEER niet afmaken ;)
Tip van mij .. laat het aan niemand horen voordat het helemaal af is !!!
Begin desnoods effe aan iets anders .. of ga effe wat anders doen en maak het dan later af ..
Vooral effe een nacht slapen en denken wat en hoe je het verder wil veranderen doet wonderen ..
Maar zorg dat je als je weer begint precies weet wat je

Zodra je het namelijk aan andere laat horen verlies je de drive om het af te maken ..
Is het zelfde als meisjes versieren .. zodra je haar hebt .. en dus in dit geval aan mensen laat horen ...
dan is de druk om te presteren/ aftemaken weg ..

succes !

Thanx voor de tip...maar bij deze zoals beloofd...ik maak em af, ik ga dr vanavond verder mee.
Zodra ik zelf een goed gevoel bij een begin heb dan komt het wel af.

Ik heb onlangs deze beat nog afgemaakt en nog niet laten horen......maar das weer een andere stijl:

http://www.hoodlumbreaks.com/audio/battlebeat.mp3

Die beat is wel erg stijf... swingt voor geen meter. Probeer eens wat nootjes heen en weer te schuiven zonder grid om er wat meer leven in te brengen.

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Die beat is wel erg stijf... swingt voor geen meter. Probeer eens wat nootjes heen en weer te schuiven zonder grid om er wat meer leven in te brengen.

Misschien voor de topicstarter inmiddels wel handig om aan te geven over welke clip je het hebt.

Afijn, tweede fragment is ook wel OK, klinkt idd. redelijk 'af' , klinkt een beetje als een pauzemuziekje o.i.d. , muziek waar je i.i.g. geen last van hebt. Dat overkomt mij ook vaak, maar dat moet je eigenlijk niet willen!

Origineel geplaatst door Kat Yidaki

Ik vind hem al redelijk lekker maar ik zal eens kijken wat ik er nog meer mee gaan doen, ik heb al diverse dingen met deze beat geprobeerd...je hoort het eindresultaat nog !

klinkt erg oke op mijn laptopje maar dat zegt nog niks .. vond de mix van die oude ook echt kut !
Vind wel dat je dat je het begin nu stukken beter hebt gedaan .. niet zo blank opgebouwt maar in 1 keer hup knal de funk erin !! :halleluja

En die kick variatie is ook erg aangenaam ! doorgaan c-code !

Origineel geplaatst door pazkal
Misschien voor de topicstarter inmiddels wel handig om aan te geven over welke clip je het hebt.

Ik had het over het eerste fragment... ik zou niets durven zeggen over de tweede, want van die muziek weet ik niet zoveel af. Misschien is het beter als mensen 1 draad per fragment zouden gebruiken. Dat is wat minder verwarrend.

ik vind het wel tof klinken, ik had newversion3 btw.

tis alleen wat leegjes. die beatbox achtige stem is tof. dat orgelgeluidje kan ik ook wel waarderen.
alleen wat kort allemaal.

tip van flip: iets meer afwisseling en opbouw. maar vooral wat langer! ik wil meer van dit! :{

suc6

bliepbliep

jaaaah dit is hem, nu heb je die groove te pakken.

:okdan:

gitaartje haalt wel de drive eruit, die ene ragga samples die je in dat nummer van een half jaartje geleden had, kunnen hier ook wel mooi doorheen denk ik.

gruwah, ja je tracks zijn gewoon goed. En ik ben niet makkelijk!

Ik hou wel van de cratedigger mentaliteit!!! maar alleen als mensen het echt kunnen. Ik haal mijn samples uit de kring-loop-winkel.

vooral de 2de battlebeat is gewoon funky.

ga zo door....goed samplen roelt

die newversion3 is wel het beste wat ik ooit van je gehoord heb c-code ! vooral dat orgeltje is erg nice !!!

Back