Nieuw nummer: Remember

Gambit

Hello!
Ik heb sinds gister een nieuw nr. klaar. Het is een trance/dance nr. geworden.
Als je naar m'n artiestennaam kijkt zal dat je vast niet verbazen :)

Hij heeft een vrij commerciele sound, en het is voor het eerst dat ik zo'n soort nr. heb gemaakt.

Het nr. is verder nog niet afgemixed en komt regelrecht uit Reason.

Graag wat comments op dit nr. !

Je kunt 'm vinden op mijn site: http://www.trancemaniak.nl/
De link staat tussen het nieuws.

lekker snelle server gam, listening

jammer dat de mp3 in 96 kb/sec is.....nu weet ik niet of sommige dingen komen door de mp3 conversie of door je mix....

ik vind het midden wat uitdrukkelijk aanwezig....

Maar verder een alleraardigst vrolijk deuntje, het is alleen een beetje te happy voor mijn smaak, maar ja doe je niks aan ;)

en je mag er wel een wat afbouwender einde aan breien....

niet slecht... gewoon alledaagse dance-muziek...

Het geheel klinkt toch net iets te schel en zorgt ervoor dat je na een tijdje een lichte hoofdpijn ontwikkelt... maar dit valt te verbeteren met wat Eq hier en daar...

maar al bij al niet slecht... goede melodieën enzo...

Origineel geplaatst door Pjotr G
en je mag er wel een wat afbouwender einde aan breien....
Dat heb ik express niet gedaan omdat ik het als een soort Radio Versie heb gemaakt, dan heb je niet echt tijd voor een goede opbouw + afbouw.

Origineel geplaatst door Sycorax
Het geheel klinkt toch net iets te schel en zorgt ervoor dat je na een tijdje een lichte hoofdpijn ontwikkelt... maar dit valt te verbeteren met wat Eq hier en daar...
Ik moet het nr. nog afmixen, misschien dat het daar aan ligt?

Origineel geplaatst door 6 trak
nix mis mee, ligt heel lekker in het gehoor.
tempo & lengte qua nummer is ok.
arrangement zit ook aardig in elkaar.
layering van sounds en afwisseling is mooi gedaan.
ik had ook niet slechter verwacht van een tukker :D
a big handclap from 6 trak!
Dank u :D

hier wordt ik nu vrolijk van *D
Is echt een ontzettend vrolijk deuntje, ik vondt alleen dat de melodie te overheerst ten opzichte van de drums maar dat kan ook aan mijn speakers liggen, voor de rest happy happy happy :koffie:
Maar mijn echte liefde gaat uit naar dromerige nummers en duisterde klanken..
:maffia:
l8tr

nummer klinkt lekker, zeker het begin belooft erg veel. alleen de kick mist nog wat volume, die zakt een beetje weg naar mijn mening. Die arpeggio vind ik niet zo, hij is wel goed ofzo, maar ik had meer verwacht van het nummer, door die arpeggio vind ik het nummer net niet geweldig. Maar dat van die arpeggio, da's heel persoonlijk, ik ben een zeikerd wat dat betreft ;) De afwisseling, sounds en arrangement is verder goed. Hier en daar wat eq enzo, verder goed werk :)

Hoewel ik eigenlijk helemaal ni zo van trance hou, vind ik dit toch echt wel sterk. Ik volg Pjotr dat het iets te happy klinkt. Ik denk dat dat komt door de computergameleadklank die je in het begin gebruikt ipv een klassiekere trancelead. Dit zet de hele toon van het nummer en dat geraak je eigenlijk ni meer kwijt, hoewel die klank daarna wegvalt.

Verder is het arrangement heel ok.

Hetgeen ook minder is, is dat je hoort dat het heel strak ingespeelde (lees getekende) leads zijn. Het mist wat vloeiendheid. Ik denk dat dit op te lossen valt door elke lead is effe terug te bekijken en af en toe eens een tussennootje ertussen pletst om meer leven erin te krijgen.

Maar voor de rest is dit toegankelijk en lekker. Is dit één van je eerste tracks?

Origineel geplaatst door nick nova
Hoewel ik eigenlijk helemaal ni zo van trance hou, vind ik dit toch echt wel sterk. Ik volg Pjotr dat het iets te happy klinkt. Ik denk dat dat komt door de computergameleadklank die je in het begin gebruikt ipv een klassiekere trancelead. Dit zet de hele toon van het nummer en dat geraak je eigenlijk ni meer kwijt, hoewel die klank daarna wegvalt.

Verder is het arrangement heel ok.

Hetgeen ook minder is, is dat je hoort dat het heel strak ingespeelde (lees getekende) leads zijn. Het mist wat vloeiendheid. Ik denk dat dit op te lossen valt door elke lead is effe terug te bekijken en af en toe eens een tussennootje ertussen pletst om meer leven erin te krijgen.

Maar voor de rest is dit toegankelijk en lekker. Is dit één van je eerste tracks?
Dat ie wat happy klink vind ik helemaal niet erg, ik hoop hiermee een release te krijgen en dan mag ie best wat vrolijk klinken. De track is inmiddels alweer op verschillende punten aangepast.

Maar dit is niet 1 van m'n eerste tracks, zie m'n site
Dit is wel één van m'n eerste dance/trance nummers, hiervoor maakte ik voornamelijk hardtrance.

Back