Arp 2600?

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik zou zelf ook eerder voor de ARP gaan vanwege de ruimere mogelijkheden, maar het blijft natuurlijk persoonlijk. Het mooiste zou natuurlijk zijn als je er een kon uitproberen bij iemand, dat kan je helpen bij je keus!

Aan de andere kant, zo'n Cwejman is ook echt geen gek idee. De voordelen ervan zijn hier al opgenoemd en hij is nog goedkoper ook dan een 2600. Plus dat je er niet naar op zoek hoeft want ze zijn gewoon nieuw te koop en een midi interface heb je er ook niet bij nodig.

Als ik nu zou moeten kiezen tussen een ARP 2600 en een Cwejman S1 zou ik denk ik heeeeel lang na moeten denken :)

Mag ik hier nog een keer een lans breken voor de Cwejman S1 ?

Is echt een geweldig lekker apparaat & erg flexibel;
Ik ken de 2600 niet zo goed (& mis 'm dus ook niet) maar volgens mij heeft ie geen VC resonance & VC ADSR's
Twee VCF's, serieel en/of parallel naar keuze
Zowel filter als VCA overdrive
Ingebouwde midi
Super stabiel & goed gebouwd

Uiterlijk is natuurlijk een kwestie van smaak; ik ben zelf ook zeer gesteld op houten zijkantjes & Tolex, maar een S1 misstaat ook niet echt in je interieur.

Lees de S1 reviews in SOS en Keyboard US eens.

Hartelijke groeten van uw Cwejman fan,
Joost

offtopic.

hey joost waar heb jij je s1 gekocht, ik ben namelijk ook van plan er een aan te schraffen. Ik wou hem misschien bij schneidersbuero halen.

Cheers.

Origineel geplaatst door Raph
offtopic.

hey joost waar heb jij je s1 gekocht, ik ben namelijk ook van plan er een aan te schraffen. Ik wou hem misschien bij schneidersbuero halen.

Cheers.

Ik heb 'm direct bij Wowa Cwejman besteld:
info@cwejman.net

Hij reageert meestal binnen een dag en bij hem is de prijs inclusief verzenden

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Deze is leuk...snap er geen kont van maar ja

http://www.cwejman.biz/

Is dat de hoes van het nieuwe album van Vulcano?

@ Levka: Nee, die review in SOS van de S1 hoef ik niet meer te lezen - die kan ik wel dromen :) Ik hoef ook niet echt meer overtuigd te worden denk ik van de Cwejman want ik hoor/lees echt van alle kanten dat het een zeer goed klinkende synth is. Dit valt natuurlijk ook al op te maken uit de geluidsvoorbeelden op de website zelf trouwens.

Ik zou er echt graag een willen hebben maar ik heb destijds voor de M5 gekozen, waar ik overigens geen spijt van heb. Om daar nu een S1 naast te zetten zou wel een beetje overkill zijn denk ik.

Origineel geplaatst door Raph
offtopic.

Cheers.

ik heb m bij touched by sound gekocht. is ook echt een aanrader. ik zou daar ook zeker even checken wat de beste prijs is.

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
een soort van geurtje of zo van alles wat er in 30 jaar aan is blijven plakken. Heel apart.

Als ik het lees, ruik ik het meteen. En dat is nou net wat mij tegenstaat.
Wat het karakter betreft: ja, dat blijft zo werken, zo'n oude bak heeft iets extra's, zowel om te zien als om te horen. Maar wat het geluid betreft, klinkt de cwejman mij ook echt vintage in de oren.

ps er staat weer een 2600 op marktplaats. heeft er al eerder gestaan, zou ralphvanzeel kwaliteit zijn, maar prijs vanaf 3000. dan moet een cwejman toch een kwart goedkoper kunnen.

Origineel geplaatst door Leo
ik heb m bij touched by sound gekocht. is ook echt een aanrader. ik zou daar ook zeker even checken wat de beste prijs is.

Volgensmij hebben ze daar de prijs weer verhoogd, hij was eerst 2595 bij hun toch?

Als ik het lees, ruik ik het meteen. En dat is nou net wat mij tegenstaat.

hahaha....ik hou wel van luchtjes

ps er staat weer een 2600 op marktplaats. heeft er al eerder gestaan, zou ralphvanzeel kwaliteit zijn, maar prijs vanaf 3000. dan moet een cwejman toch een kwart goedkoper kunnen.

Ik heb hem gezien en idd een hele goede 2600...ik weet niet of de modules ingegoten zijn...die 2600 staat op een zolder van een soort hooischuur....:stupid

Ik zou er echt graag een willen hebben maar ik heb destijds voor de M5 gekozen, waar ik overigens geen spijt van heb. Om daar nu een S1 naast te zetten zou wel een beetje overkill zijn denk ik.

(semi) modulaire bakken en overkill?? Onmogelijk!! :D

Origineel geplaatst door synthiaks
(semi) modulaire bakken en overkill?? Onmogelijk!! :D

Ja, ik vind het nu ook wel wat dom klinken eigenlijk. Maar toen ik het opschreef voelde ik het echt zo.

Ik denk dat een enkele machine al een wereld aan sounds met zich meebrengt...Ik ben best onder de indruk van die Cweman C1...er is nu binnenkort ook een C2 19 rack unit.

Is dat de hoes van het nieuwe album van Vulcano?

@ Levka: Nee, die review in SOS van de S1 hoef ik niet meer te lezen - die kan ik wel dromen :) Ik hoef ook niet echt meer overtuigd te worden denk ik van de Cwejman want ik hoor/lees echt van alle kanten dat het een zeer goed klinkende synth is. Dit valt natuurlijk ook al op te maken uit de geluidsvoorbeelden op de website zelf trouwens.

Ja sorry, ik was de M5 even vergeten ; niet slim van me

Maar goed, ik zou ook voor een M5 kiezen boven een 2600.

Mag ik mischien eens komen luisteren ?
Neem ik de S1 mee ...

of je neemt gewoon deze:
arturia-vintage.jpg

krijg je er meteen een CS 80 en een dikke moog modular bij!!

k weet dat dit toch even wat minder klinkt dan de echte originele synths maar je hebt dan ten minste geen last van storingen en zo... EN je houd een ongelofelijk groot gat in je budget over waarvoor je weer andere mooie spulletjes kan kopen.

bliepbliep

Origineel geplaatst door bliepbliep
of je neemt gewoon deze:
arturia-vintage.jpg

krijg je er meteen een CS 80 en een dikke moog modular bij!!

k weet dat dit toch even wat minder klinkt dan de echte originele synths maar je hebt dan ten minste geen last van storingen en zo... EN je houd een ongelofelijk groot gat in je budget over waarvoor je weer andere mooie spulletjes kan kopen.

bliepbliep

:bekdicht:

Back