707 display werkt niet (meer)!

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
Vannacht bij het verlaten van mn studio heb ik per ongeluk de "masterstroomknop" uitgezet en met mn domme kop weer deze aangezet terwijl van alles de aan-uitknop op aan stond :( :stupid !

Nu doet de display van mn 707 het niet meer en lijkt het erop dat het geheugen gewist is. Voor de zekerheid heb ik nieuwe DRCLL batterijen erin gedaan. maar nog geen succes tot nu toe.... Zonder display zie je niet of je in track/pattern mode bezig ben en/of sync- midi modus....

Iemand een id'tje
(weerstandje of tog de-bekende-TR- Boemtsjak-hulp-nodig ?????)

Normaal moet gear het toch wel kunnen hebben om op die manier aan/uitgeschakeld te worden? Sommige 19" apparaten bijvoorbeeld hebben niet eens een aan/uitknop maar dienen via een 'hoofdschakelaar' aan en uitgeschakeld te worden.

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Normaal moet gear het toch wel kunnen hebben om op die manier aan/uitgeschakeld te worden? Sommige 19" apparaten bijvoorbeeld hebben niet eens een aan/uitknop maar dienen via een 'hoofdschakelaar' aan en uitgeschakeld te worden.

Ik snap het ook niet helemaal...kan toch geen kwaad??

kleine correctie:
Gisteravond gemerkt dat de display het wel doet maar dan wel ALLES aangeeft...
(de patroontjes staan helemaal vol met geselecteerde sounds, net als dat ie aangeeft dat ie in track/pattern write/step/tab staat)

het switschen van track naar pattern mode of van write naar step en tabwrite is gewoon niet te zien evenals voor sync-midi .. alles blijft geselecteerd

@Boemtsjak:
Als de lcd controller kaput ist... doet het display het dan wel of helemaal niet?

@Tekno Peter:
kzag dat je link op de site staat van Robin "the DevilFISH" W. met wat tracks waarin je je devilfish hebt gebruikt!!!
cool man! :okdan:

Damn heb mn 707 echt nodig om mn sds8 aan te sturen voor een track waar ik mee bezig ben...
de sequences kan ik ook uit de 626 halen maar de sequencer + mixer op de 707 vind ik overzichtelijker en fijner werken

Ah, nu is 't duidelijk. Het display is niet kapot, en je 707 waarschijnlijk ook niet. Je eerste vermoeden was de correcte: lege batterijen. Je hebt er wel al nieuwe batterijen in gedaan, maar je hebt waarschijnlijk nog geen reset gedaan. Dat doe je door, terwijl je de 707 aanzet, de knoppen 'track' en 'pattern group a' ingedrukt te houden.

@SMS: Dat meen je niet!! Had ik nog niet gezien....ik zal mijn site even snel opfrissen, want zo kan het natuurlijk niet...... :D

Ik ben ook zeer benieuwd of Chinetti's truuk je helpt. Die track van jou klinkt echt goed en moet af! :)

Origineel geplaatst door sander
en gefixed?

Nee! =(

Origineel geplaatst door Tekno
[BIk ben ook zeer benieuwd of Chinetti's truuk je helpt. Die track van jou klinkt echt goed en moet af! :) [/B]

Helaas niet geholpen =(

Als ik de 707 opstart dan duurt het ff voordat de display het doet, de ene keer wel en de andere keer niet. Ksnap dr geen snars van :confused:

Back