een portable gewogen pianoklavier met geluiden

MatthewLeBlom

Moderator
Staff member
Laat ik eens een "wat moet ik kopen" thread openen.

Mijn moeder speelt piano en heeft een caravan gekocht.
Thuis heeft ze een akoestische piano.
Maar nu wil ze in de caravan (op de camping) ook piano kunnen spelen.

Ze zoekt iets dat niet te zwaar is, minimaal 6 octaven is, maar vooral een GOED klavier heeft.
Er moet minstens 1 pianoklank inzitten, maar de kwaliteit daarvan is ondergeschikt aan de kwaliteit van het klavier.

Verder....tja...

Het maakt niet uit of er wel of geen speakers in zitten.
Ritmebox, aantal geluiden, sequencers en al dat soort dingen zijn niet belangrijk.

Zijn er mensen die veel ervaring hebben met portable master klavieren die mij een beetje op weg kunnen helpen?
Ik ben helemaal nie thuis hierin.

Geef haar fruityloops op een laptop?
en een controllerkeyboard.

En laat haar de zomerhit van 2007 schrijven " op de camping "

Zonder gekheid, met vst heb je natuurlijk tig piano's en andere sounds voorhanden.
Waarschijnlijk geeft ze niet veel om klank, of is ze net zo'n analoogfreak als jou ? :D

Wat is het budget? Indien een euro of 600 dan is een yamaha P80 wel ideaal. Met minder dan 20kg is 'ie makkelijk te vervoeren en hij speelt goed.

een P80...dat is volgens mij wel een industriestandaard.
Dus ik denk dat dat wel een goeie investering is.

prokeys 88

prokeys 88

prokeys 88 van m-audio schijnt ook niet slecht te zijn....

Of kijk even naar de P 70 die heeft speakers, en is lichter en goedkoper, geen toeters en bellen, heeft maar een stuk of 10 klanken en heeft een gewogen klavier.

Laat ik nou een P80 te koop hebben..... perfecte staat, eerste eigenaar, compleet zoals in de doos *D

Origineel geplaatst door Kenny
Of kijk even naar de P 70 die heeft speakers, en is lichter en goedkoper, geen toeters en bellen, heeft maar een stuk of 10 klanken en heeft een gewogen klavier.

P70, of in ieder geval de P60, heeft wel een minder fijn klavier hoor, de toetsen gaan minder diep.

Back