extreme timestretching

bodo

vibrate on
Na de phase vocoding functie van SoundHack te hebben misbruikt voor extreme timestretching
(van een snare-hit een ambient drone van 4 minuten maken bijvoorbeeld)
heb ik nu een absoluut f a n t a s t i s c h programmma gevonden voor extreme timestretching en nog gratis ook!

Paulstretch
Ook voor Mac gebruikers

Check de voorbeelden op de site maar eens, maar beter nog, download en probeer zelf ook eens.
Je kan echt extreem gaan (tot 129 jaar (!) voor een file hier op m'n G5je),
en de kwaliteit is echt fenomenaal te noemen. :luv:

inderdaad, paulstretch is erg goed.. ik gebruik 't al een tijdje en haal er de meest vreemde geluiden uit... hopelijk wordt de interface binnenkort beter en gaat 't iets minder CPU kracht kosten :)

Deze ga ik zeker proberen.
Dank!

Alleen voor een stretch van 129 jaar zie ik toch wel enkele hardwaretechnische uitdagingen ontstaan :D. Hoewel het met een virtual machine en hot transfer functionaliteit wel zou kunnen lukken om een systeem lang in de lucht te houden.

Hey :erm: , vergeet de Linux gebruikers niet! In theorie zou 'ie het daar ook gewoon op moeten doen, nadat je de dependancies hebt geinstalleerd ( Ik ga dat nu niet doen, heb een mooie nieuwe installatie met alles er op en er aan die ik eerst moet backuppen voor ik weer ga beginnen met 'm verpesten ;) ).

ik vind het nou juist niet zo'n spectaculair dat stretch algoritme.
:)

Origineel geplaatst door gerrie79
ik vind het nou juist niet zo'n spectaculair dat stretch algoritme.
:)

het inderdaad niet echt het perfecte algoritme om vocals 10% langer mee te maken ofzo :D

maar piano samples 1500x zo lang maken en steeds een klein stukje uit het resultaat samplen met verschillende window sizes, of een synth-lijn 8x zo lang maken met een heel kleine window size & dan heel zachtjes bij het origineel mixen, dat soort dingen, daar is 'ie erg goed in.. ik heb al enorme stapels samples met dit progje gemaakt, sommigen daarvan bruikbaarder dan anderen maar 't resultaat was altijd bijzonder..

Origineel geplaatst door ez`
het inderdaad niet echt het perfecte algoritme om vocals 10% langer mee te maken ofzo :D

Helemaal mee eens, voor de meer traditionele doeleinden is ie niet zo geschikt, nee, daar is Serato of Melodyne veel beter (en natuurlijk een pak handiger) in.

Gebruik het ook om mee te experimenteren en drones uit de meest uiteenlopende audiofiles te puren, en de resultaten zijn daarvan echt wel goed. Toch veel beter dan met phase vocoding of andere timestretch-technieken.

Origineel geplaatst door ez`

daar doelde ik ook niet op 8o)

Erg, erg cool dit! Perfect voor een paar ambient tracks.

mooie tool
ik hou wel van een beetje stretchen

Origineel geplaatst door JazzMann
is vorige week al gepost

Bericht door een moderator:
dan voeg ik het toch even tesamen :)

Stoer! :P een van de coolste stretchers die ik tot nu toe heb gebruikt. Er komen hele gefreakte (spannende) dingen uit, af en toe lijkt het net op 'shocking hobby' van Speedy-j

Met alleen een piano sample, gewoon een paar keer door P.S. gehaald met andere settings en dan gelayered.. en je krijgt ineens een gare metro :D

Attachments

• passing_train_paulstretch-piano2-absynth_mp3.mp3
    409,8 KB · Bekeken: 95
Back