pukkelpop

Maks

Gromit the Evil Operator
nog iemand geweest?
ik althans vee genoten van Daft Punk!, coldcut, shadow, etc etc

Hot Chip!

Hot Chip!

Was gegaan voor Hot Chip en Daft Punk en ben tevreden door gegaan (nochthans voor het einde van Daft Punk (iets gemist?))

S.*D

Perfect festival (was mijn eerste keer op Pukkelpop).

Het optreden van (planet) Pendulum was voor mij het beste optreden !!

erg relaxte en goede sfeer daar in Belgie...meer naar mijn smaak dan de Nederlandse festivals...

Enkele van de betere optredens,
in alfabetische volgorde met
de echte toppers in het vet:

Carl Craig
Coldcut
Daft Punk
Dave Clarck
Digitalism
DJ Shadow
Foxylane
Jan van Biesen
Massive Attack
Ministry
Shameboy
Spearhead
Technasia (liveset)
Tiefschwarz
Urban Dance Squad

Ik sta er nog steeds van te :walker:

Tot volgend jaar... :doei:

Ben niet gegaan dees jaar, moest werken :(

Was Daft Punk even goed als toen in Werchter op het 2e podium (toen dat 2e podium nog gewoon in openlucht was (dus ni in een tent zoals de marquee van nu) en de heren van Daft Punk net succes hadden met Homework en vervolgens op Werchter een modder vette set speelde waardoor heel Werchter stond te kijken naar Daft Punk en uit de bol ging (ik ook, vind dat nog steeds één van de aller beste optredens die ik ooit gezien heb)) ?

Ik ben een daft fan van het eerste uur, en ben er speciaal voor naar pukkelpop gegaan. Het was de grootste ontgoocheling ever! Er ging een gerucht de ronde dat ze ev. met lifeband gingen komen, maar nee hoor. Het was een lichtshow op daft muziek, totaal geen live aspect. Ik heb geen enkel instrument gezien, waarschijnlijk stond alles gewoon op DAT en voor hetzelfde geld zaten er twee andere dudes in die spacepakjes terwijl guy-manuel en thomas lekker thuis het geld liggen te tellen;) Geef mij maar Justice. Da was vet!

echt niet! ok, geen instrumenten te zien en wie weet stond alles op DAT maar volgens die beredenering kan élke electronica act op DAT staan want je ziet toch niet wat ze doen. voor mij klonk het als een ableton live set: loopjes en samples van t ene nummer nummer door t andere draaien, ge-beat-synced verspringen van t één naar t ander en weer terug, beat repeat effect, etc.

ik vond het alleszins behoorlijk dik! en de lichtshow was ontzettend cool

daftpunk ook gezien en ze overtroffen de show van kraftwerk. lichtshow was geweldig qua opbouw en spanning. mooiere afsluiter van het festival had er niet kunnen zijn. heel erg indrukwekkende sound en de trucs die bv paraone ook uitvoerde maar daftpunk heeft zoveel goeds om te laten horen. het was een grote mashup show van daftpunk nummers maar wat geweldig om television en around the world door elkaar te horen.
justice begon onzettend sterk maar na 15 minuten verslapte mijn aandacht. (overigens gewoon een dj set en OOK geen instrument te zien)

ja ok,
maar van justice wist je dat het een dj set was.

Mijn waardering voor Daft punk is zwaar gezakt, en dit vind ik jammer.
misschien waren mijn verwachtingen te hoog...

het zijn goeie producers, top, maar ik hoef ze echt niet meer aan het werk te zien.

daft punk was idd vet.
het blijft een raar gegeven om naar twee mannetjes in piramide te staren, maar dat kan gewoon bij zoiets, zeker als die piramide en alles er rond echt vét was (die schermen!) tis gewoon show, in elke betekenis.
muzikaal was het wrs idd ableton live (hoewel ik bij dondere momenten geen schermglow op de robotpakjes zag :D)
ik hoorde bij momenten precies een duidelijke 'beat repeat' en het is bekend dat daftpunk ableton fans zijn
http://www.ableton.com/pages/artists/daft_punk

gezien 'n thoughts:

foxylane (leuk maar 10days was beter)
coldcut (vétter dan vet)
tiefschwarz (al de vierde keer dit jaar, maar elke keer leuke trackies :) )
daftpunk (yihaa!)
shadow (gemengde gevoelens, maar over algemeen vet. bepaalde zangers afvoeren)
radiohead (leuk om eens gezien te hebben)
spearhead 'n franti (funky)
massive attack (ondanks niet echt voor heel de tijd m'n ding strak! technisch 100%, wat een repetities moeten die mannen hebben...)
zita swoon (altijd leuk)
artic monkeys
lektroluv (lekker!)
digitalism (stampen!)
placebo (niet mijn ding)
keane (stukje. goeie zanger, melige tracks)
tiga (leuk, maar 20minuten naar een climax werken wàs net iéts te lang toen)
shameboy (2de keer, en 2de keer super)
kelley polar (nice! maar live drummer en bassist nog leuker - mijn aanbieding is al onderweg :))
en dan vergeet ik wrs nog een pak

Heb je die robothandschoenen gezien die de mannen van Daft Punk aan hadden?
Ik stel mij zeer de vraag in hoeverre je daar nauwkeurig mee kan werken.

Origineel geplaatst door divi
voor mij klonk het als een ableton live set

Ik had ook de indruk dat Daft Punk ableton live gebruikte.
Waarschijnlijk live getriggered en wat extra hardware filters.
Ik dacht een MS20 en een Sherman filter te herkennen.

'k was achteraf nog aant zien of ik niks kon spotten van wat de roadies uit de piramide haalden, maar helaas

Back