Gezocht; diskdrive voor de MPC60

Status
Please reply by conversation.

Langwani

Ingeburgerd
Wie heeft een perfect werkende floppy disk drive voor de MPC60.

Dat is dus de eerste MPC60!

Mail mij met je prijs en in welke plaats je woont.

De prijs? daar komen we wel uit.

Groet

Reply

Reply

Nee niet echt, want ik heb al een floppy drive van de MPC60 MKII geprobeerd en het werkt nog niet.

Er zijn verschillende floppy drives met verschillende jumper settings + je moet ook het juiste type hebben.

Helaas is dit niet universeel!

Net als SCSI poorten!

Dat is die MPC uit Liessel toch....een flopdrive uit een MK2 MPC zou moeten werken...ik heb hem niet gekocht omdat ik eerder een probleem op het moederbord verwachtte dan een defecte flop...hou me eens op de hoogte ik ben benieuwd...

is een bekend probleem dat die floppy drives van de mpc60 ermee ophouden, ik geloof dat op de rogerlinn website of een andere dedicated akai site een link staat naar een adresje waar je die floppy drives kunt kopen, meen 40 euro, pin me er niet op vast.

helaas weet ik die site niet uit m,n hoofd, maar altijd als ik met google wat op akai zocht kwam ik steevast op die website terecht

mocht je er helemaal niet aan kunnen komen, kan je natuurlijk als laatste optie ook een akai ASQ10 als donor gebruiken
al zou ik dat wel zonde vinden

succes

Misschien helpt dit je op weg:

http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?t=22097

Heb het zelf niet geprobeerd, ben tevreden met

25858r6.jpg

720K DD diskettes

Thanks

Thanks

Thanks voor alle adviezen; ik weet in welke hoek ik moet zoeken; hopen dat het wel een floppy drive probleem is ipv een probleem op het moederbord.......aangezien de floppy drive van de MPC60MKII ook niet werkt..............het kan zijn omdat de jumpersetting bij die disk anders is..........Ik koop gewoon een TEAC FD-235HF als die ergens te vinden is en ik ga met de jumpersetting testen.....niemand wil dit prijsgeven, het lijkt wel een geheim ofzo...maakt niet uit ik ben diehard om dit te gaan uitzoeken!
Zodra ik dit uitgevonden heb, zal ik een foto + beschrijving hiervan maken, zodat iedereen dat in de toekomst hiervan profijt heeft.
Tenzij ik een tip krijg over de jumpersetting en het wiel niet meer uit hoeft te vinden, ook ok!

Jumper settings MPC60

Jumper settings MPC60

TEAC FD235HF (8551)

Attachments

• jumper settings !!!.jpg
    jumper settings !!!.jpg
    57,4 KB · Bekeken: 68
Jumpersettings Akai MPC 60

Jumpersettings Akai MPC 60

meer info

Attachments

• jumpers.png
    jumpers.png
    51,8 KB · Bekeken: 78
Big Thanks

Big Thanks

Mrk, echt bedankt, nu moet het lukken...moet ik wel de juiste floppy drive vinden.

Ik laat de afloop via deze topic weten......en alle struikelblokken en bevindingen!

Re: Big Thanks

Re: Big Thanks

Origineel geplaatst door Langwani
Mrk, echt bedankt, nu moet het lukken...moet ik wel de juiste floppy drive vinden.

Ik laat de afloop via deze topic weten......en alle struikelblokken en bevindingen!

de teac floppy drive zit waarschijlijk ook in de s1100
let wel op als je gaat speuren op marktplaats e.d. dat je een oudere versie koopt..
ik heb ook eens een TEAC FD235HF gekocht maar dat was een nieuwere versie, die deed het dus ook niet in mijn s1100
probeer mike philco eens die heeft mij toen aan een nieuwe geholpen en niet zo vreselijk duur..

succes

MPC60

MPC60

De flatkabel moet worden omgedraaid. De blauwe draad komt nu aan de linkerzijde. Bij de originele floppy drive zit deze aan de rechterzijde. (Aanzicht=voor boven). Zie foto

Attachments

• floppy.jpg
    floppy.jpg
    73,2 KB · Bekeken: 76
Status
Please reply by conversation.
Back