moog - the rogue manual ??

IRON

Ingeburgerd
Hello ,
Kent er soms iemand een website waar ik de operation manual voor de moog rogue kan afhalen ?

thx

don't know ... heb er gisteren een gekocht , en wil gewoon weten wat de mogelijkheden zijn ...

Zet hem gewoon even aan .. Rogue is een van de simpelste synths die er bestaat .. maar wel een hele vette !
Ik heb hem al een paar jaar en gebruik hem nog steeds fulltime ..

Origineel geplaatst door dextah
Zet hem gewoon even aan .. Rogue is een van de simpelste synths die er bestaat .. maar wel een hele vette !
Ik heb hem al een paar jaar en gebruik hem nog steeds fulltime ..

heb je hem nog steeds VET,...:D

Die gaat niet weg ook ..dat ding is blubber vet ..
Mocht hij/zij sterven dan adopteer ik er weer een .

Ja dat heb ik ook begrepen...ik heb hier wat Moogjes staan maar na de Taurus ben ik nooit meer die dikke blubber tegengekomen in een Moog...ik heb nog nooit een Mini gehad maar dit is mijn ervaring:

The Prodigy....klinkt heel leuk maar waar is het laag????...het is echt een van de braafste jongens van de Moog klas...
Polymoog synth.....Cool maar gaat kapot onder je vingers met als gevolg dat ik nog geen mening kan geven over de sound!!!
MemoryMoog......Tja...vet hoor maar ik weet niet..voelt als een P5 met een "latere Moog" sound....
The Source...now we are talking, klinkt als een klok....alleen geen knoppen...
Vocoder.......voor de die hard modulaire boys...vond hem maar matig klinken...
Taurus MK1....Ok bel de buren maar want die gaan klagen..o jee wat een dikke soundwaves komen daar uit...maar beperkt editen
MicroMoog....heel leuk....klinkt leuk maar wappert niet zo hard als een Taurus MK1

Nou zou ik graag eens een Rogue willen checken want het lijkt mij dat die toch dat "discrete" oempfff...Whop Whop...bzzzzzz en alles trilt in huis effect heeft....Ook zou ik eens een Mini willen hebben maar ja......dat komt nog...
Lijkt de MG 1 erg veel op een Rogue? of klinkt dat weer minder????

wat hebben we dan nog over...

Modular....ok moet ik eerst even een tweede hypotheek om mijn kraakpand nemen...valt af dus
Taurus 2...Rogue on a stick??...of wat...klinkt dat een beetje????
MultiMoog...zie MicroMoog alhoewel ie 2 osc en meer truckjes heeft...die zou ik graag eens willen bezitten...(erg plastic)
Sonic 6....zo zeldzaam, valt onder de categorie "dream on"....maar lijkt me heel erg gaaf...(of niet Gert Jan)
Opus 3.....blijkbaar overgewaardeerd, heb hem nooit bespeeld...klinkt dat als Moog?????
Liberation....Rogue on a gitaar of wat????....nooit bespeeld en vet zeldzaam...staat op mijn "ik wil hem lijstje"

Dan heb je nog die nieuwe shit maar daar ben ik nog niet aan toe...

Iemand wat mening???????

Ik heb overigens net een Axxe binnen (MK1 zwart met goud) en dat wappert ook flink aan de ramen...net een Taurus in de zelfresonantie modus......oei wat dik...

Nou heb ik ergens gelezen dat de Taurus pedalen en de Rogue hetzelfe zijn .
De Rogue heeft aardig oempfff...Whop Whop...bzzzzzz en alles trilt in huis effect :)

Dan heb je het over de Taurus MK2 denk ik...dat is die Rogue on a stick...de MK1 is een ander verhaal...

Laatst gewijzigd:
Nou heb ik ergens gelezen dat de Taurus pedalen en de Rogue hetzelfe zijn .
De Rogue heeft aardig oempfff...Whop Whop...bzzzzzz en alles trilt in huis effect :)

Ik heb er dus sinds vanavond een in huis en boy o boy wat klinkt dat lekker...nu al een van de leukere moogs die er is...in mijn opinie....klinkt heel erg lekker...

Origineel geplaatst door vinnieq
He Ralph, moet je niet eens de Loudness knop van je versterker uitzetten ?

Huh??? hoezo??....ik heb geen versterker...heb actieve speakers

HEy Ralph .. jij hebt dus ook een Mini ?

Ik heb wel eens vrienden over de vloer die ook een Mini hebben en die zeggen dat de Rogue qua klank niet aan de Mini onder doet .. of hoe zeg je dat ? Waren aangenaam verrast .
Voor dat er mensen gaan schreeuwen .. ik het puur over klank niet mogelijkheden .

Ik had ze dus allebei totdat ik mijn Rogue aan IRON verkocht. Is qua klank echt een goed bakje. Hele dikke bassen die je eruit kan halen. Alleen om ze nu te vergelijken... Het ligt eraan wat je ermee wilt doen; als je lekkere rauwe zaagtand bassen wilt maken dan zou ik voor de Rogue gaan, wil je wat meer verfijnde sounds, en dan bedoel ik 'Air-achtige solo's' of iets dergelijks, dan zou ik een Minimoog nemen. Waar ik de Rogue heel fijn voor vond was deze met open filter door mijn Korg VC10 te halen als carrier signaal. Heerlijk. Een reden waarom ik hem wegdeed is omdat de Minimoog zo veel lekkerder speelt, en natuurlijk de mogelijkheden van de Mini. Maar het blijft een mooi bakje, zo'n Rogue.

Kai

Ik gebruik de Rogue ook altijd als carrier .
Maar dat hij dikke bassen kan produceren daar ben ik al zo'n 5 jaar achter :)
Ik wilde graag weten van Ralph omdat hij een 1 op 1 vergelijking kan doen hoe dicht ze bijelkaar komen zeg maar qua dikheid // laag .. vet bla bla ... zeg maar .
Dat het verschillende apparaten zijn daar was ik al achter .. :confused:
Gaat me dus niet om de mogelijkheden maar de klank ..
Ralph ?

Sorry hoor, maar Ralph zei eerder in dit topic:

ik heb hier wat Moogjes staan maar na de Taurus ben ik nooit meer die dikke blubber tegengekomen in een Moog...ik heb nog nooit een Mini gehad...

Ik vertelde net dat ik ze allebei had en ik heb ze dus ook naast elkaar gebruikt, en ik kan zeggen dat ze naar mijn idee een even dik laag hebben. Ik gebruik nu dus mijn Mini als carrier en ik merk geen verschil met hoe ik het daarvoor deed met de Rogue.

Kai

Back