moog - the rogue manual ??

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
wat hebben we dan nog over...

Sonic 6....zo zeldzaam, valt onder de categorie "dream on"....maar lijkt me heel erg gaaf...(of niet Gert Jan)

ik ga er toch van uit dat wat ik kan, jij ook kan en misschien wel beter. ik heb m al 5 keer gehad, nee 6.
geen dikke moog in de zin van mini (sorry, ik kan de rogue echt niet in 1 adem noemen met de mini, als dikke synth :) )
maar wel heerlijk industrial/ underground en verrassend. heeft in zijn geluid wel dat kwalitatief arme/goedkope van bv de ms20.

ik zou m best weer willen hebben. voor een maand of zo.

als je een rogue wil ken je beter voor de tandymoog gaan

die is toch goedkoper neem ik aan

de concertmate mg1
concertmate_mg1_l.jpg

Origineel geplaatst door dextah
Ik gebruik de Rogue ook altijd als carrier .
Maar dat hij dikke bassen kan produceren daar ben ik al zo'n 5 jaar achter :)
Ik wilde graag weten van Ralph omdat hij een 1 op 1 vergelijking kan doen hoe dicht ze bijelkaar komen zeg maar qua dikheid // laag .. vet bla bla ... zeg maar .
Dat het verschillende apparaten zijn daar was ik al achter .. :confused:
Gaat me dus niet om de mogelijkheden maar de klank ..
Ralph ?

Ik heb dus nog nooit een MINI in mijn bezit gehad...Ik heb een enorme schuur aan vintage synths maar geen mini...Ik heb een Rogue, Polymoogsynth, Memorymoog,Prodigy, Source...Maar geen MINI..heb er bijna een gekocht maar was weer eens te duur..(2250)...
Ik wil er dus wel eens een bezitten.Ik verkoop synths etc for a living en het is gewoon zo dat de MINI te poplulair is ...daar kom ik dus niet aan voor een redelijke prijs (zal me wel weer een hoop gezeik op leveren deze bekentenis maar ja het is zo)....
Ik vind die Rogue dus heeeel erg leuk...a lot of bang for your buck.....En hij had meteen een hoog "vind ik een cool ding" gehalte....Naast een Axxe staat ie erg goed...Ik heb de filters vergeleken maar de Axxe heeft een dikkere zelfresonantie..(zit een Moog copy filter in)....Ik geef nog steeds de Axxe een voorsprong...8o)...Ik vind Arp sowieso de shit zeg maar...ik prefereer Arp boven Moog....

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Leo
ik ga er toch van uit dat wat ik kan, jij ook kan en misschien wel beter. ik heb m al 5 keer gehad, nee 6.
geen dikke moog in de zin van mini (sorry, ik kan de rogue echt niet in 1 adem noemen met de mini, als dikke synth :) )
maar wel heerlijk industrial/ underground en verrassend. heeft in zijn geluid wel dat kwalitatief arme/goedkope van bv de ms20.

ik zou m best weer willen hebben. voor een maand of zo.

Ik ben er gewoon nog geen tegen het lijf gelopen...8o) .....Ik snap jou wat dat betreft echt niet meer Leo...ik heb gewoon een winkel...Het maakt me niet zo veel uit ieder zijn ding maar om er 5 a 6 keer een te verkopen en terug te kopen...Ok als je er iedere keer winst op maakt soi..maar jouw prijzen zijn vaak heel schappelijk en je lijkt me eerder een speler en knoppenfreak dan een handelaar....

Ik heb die Rogue nu dus vet aan het blazen en hij klinkt gewoon heel erg als een Taurus MK1....echt een Moog met die typische "moog" knetter"...Het geluid knettert echt...Hij staat bij mij in ieder geval in de top 10...Wat een ondergewaarde bak...en voor weinig te vinden..Tel maar uit wat je voor een MINI betaald....Kop je 4 a 5 Rogues voor...syncen en dan heb je 10 OSC's...is ook nog eens vet stabiel....Zijn er Mods voor deze synth die echt aan te raden zijn????

Ik heb dus nog nooit een MINI in mijn bezit gehad...Ik heb een enorme schuur aan vintage synths maar geen mini...Ik heb een Rogue, Polymoogsynth, Memorymoog,Prodigy...Maar geen MINI..heb er bijna een gekocht maar was weer eens te duur..(2250)...
Ik wil er dus wel eens een bezitten.Ik verkoop synths etc for a living en het is gewoon zo dat de MINI te poplulair is ...daar kom ik dus niet aan voor een redelijke prijs (zal me wel weer een hoop gezeik op leveren deze bekentenis maar ja het is zo)....
Ik vind die Rogue dus heeeel erg leuk...a lot of bang for your buck.....En hij had meteen een hoog "vind ik een cool ding" gehalte....Naast een Axxe staat ie erg goed...Ik heb de filters vergeleken maar de Axxe heeft een dikkere zelfresonantie..(zit een Moog copy filter in)....Ik geef nog steeds de Axxe een voorsprong...8o)...Ik vind Arp sowieso de shit zeg maar...ik prefereer Arp boven Moog....

Dacht dat je een Mini had :)

Origineel geplaatst door dextah
Dacht dat je een Mini had :)

Dat dacht ik ook..vannacht slapend in mijn bedje.....hahaha....Ik heb nu een Source,Rogue,Memory,Poly en Prodigy...Heb de Taurus MK1 gehad...

Ik heb die Rogue nu dus vet aan het blazen en hij klinkt gewoon heel erg als een Taurus MK1....echt een Moog met die typische "moog" knetter"...Het geluid knettert echt...Hij staat bij mij in ieder geval in de top 10...Wat een ondergewaarde bak...en voor weinig te vinden..Tel maar uit wat je voor een MINI betaald....Kop je 4 a 5 Rogues voor...syncen en dan heb je 10 OSC's...is ook nog eens vet stabiel....Zijn er Mods voor deze synth die echt aan te raden zijn????

voor een mini heb je dus 10! concertmates
en die concertmates zijn precies t zelfde!

Origineel geplaatst door fjoesz
voor een mini heb je dus 10! concertmates
en die concertmates zijn precies t zelfde!

Ja klopt...maar de opbouw van een MG1 is toch anders....heeft volgens mij geen mod en pitch wheel...wel cool die MG1...en de mixer is volgens mij ook anders...

Ik snap jou wat dat betreft echt niet meer Leo...

meestal beleef ik er gewoon plezier aan en dat duurt dan nooit zo lang. en in de tijd ben ik gewoon steeds makkelijker geworden erin. kopen of wegdoen, meestal zo gebeurd.
ik heb ook 10 minimoogs gehad, geweldig. (zou m nu niet meer willen, dan toch liever een voyager).

de leukste moog zou wat mij betreft een sonic6 met de klank van een source zijn.

Origineel geplaatst door Leo
meestal beleef ik er gewoon plezier aan en dat duurt dan nooit zo lang. en in de tijd ben ik gewoon steeds makkelijker geworden erin. kopen of wegdoen, meestal zo gebeurd.
ik heb ook 10 minimoogs gehad, geweldig. (zou m nu niet meer willen, dan toch liever een voyager).

de leukste moog zou wat mij betreft een sonic6 met de klank van een source zijn.

Ieder zijn ding en ik vind aparte types wel leuk maar het blijft moeilijk te begrijpen voor de gewone stervelingen onder ons...8o) Na 10 Minimoogs kan je idd wel stellen dat je er nu geen meer hoeft...Het is wel een brok mini ervaring de je op doet dat is wel cool...je ket ze nu van binnen en van buiten...En die Rogue is dus wel heel erg cool...wat een dik ding zeg

Tja, ik zie ze alleen maar kapot binnenkomen..

Het zijn niet de meest degelijke synthjes en dan zeg ik het netjes. Sliders zijn nog erger als die van arp, redelijk zwak, gammele bevestiging op het board en het schuim wat als stofafdichting dient is inmiddels tot een soort teer vergaan. Ik maak ze tegenwoordig met handschoenen aan schoon, je krijgt die zooi nauwelijks van je handen af.

Maar inderdaad een verbazingwekkend geluid voor zo'n simpel ding.

Origineel geplaatst door SaintEric

Het zijn niet de meest degelijke synthjes en dan zeg ik het netjes. Sliders zijn nog erger als die van arp, redelijk zwak, gammele bevestiging op het board en het schuim wat als stofafdichting dient is inmiddels tot een soort teer vergaan. Ik maak ze tegenwoordig met handschoenen aan schoon, je krijgt die zooi nauwelijks van je handen af.

Dan heb ik mazzel met de mijne zeker .. ( af kloppen)

weet je toevalig waar ik goede replacemends kan kopen voor deze Sliders.

moog rogue

moog rogue

pdf manual Moog rogue

klik

dankje mono toff

Laatst gewijzigd:

maar eh Eric,
heb jij dat niet met bijna alle synths?!

Back