moog - the rogue manual ??

Even iets genuanceerder.
Er komt ook het nodige voor een 'grote beurt' of modificatie.
Maar die kleinere moogjes komen uitsluitend defect binnen en 10 van de 10 keer liggen er 1 of meerdere sliders uit. Nog erger wordt het als er al in 'gesleuteld' is. Dan is de helft van de soldeerpads al vertrokken et voilá: dag bevestiging...

Kortom: doehetzelvers, netjes en voorzichtig desolderen! Niet eruit slopen! En niet te lang verhitten want dan neem je de baantjes ook nog mee met de pads...

Origineel geplaatst door SaintEric
Kortom: doehetzelvers, netjes en voorzichtig desolderen! Niet eruit slopen! En niet te lang verhitten want dan neem je de baantjes ook nog mee met de pads...

Amen. :engel:

42 berichten over een Moog Rogue manual: zoveel parameters heeft die bak niet eens. ;)

bericht 43
haha
ik heb een "tandy "concertmate ,..mg1 gehad erg leuk app[mn eerste moog zou ik zelfs willen zeggen ,...
heb m toen voor d8 ik 600 gldgekocht
erg simpel fatte bassen en idd sync [demg1 had ook van die chinch jones [tulp] achterop
en dat pedal taurus verhaal ...heb ik ook een keer gehoord
wat nou t eiegnlijke verschil is tussen demk1 en de mk2....iemand ...?
t schijn t de bassigste te zijn ,...d&b heaven

dus een mg 1 is zekers aan te raaden ,...:halleluja :okdan:

Attachments

• mg1.jpg
    mg1.jpg
    31,5 KB · Bekeken: 102
eiegnlijk lijken ze niet eens op elkaar

eiegnlijk lijken ze niet eens op elkaar

Cheap Moog bass? Some may say so... An even cheaper version of this synth was made by Realistic (known as the Concertmate MG-1). The Rogue has a decent Moog filter with an external input and syncable VCO's. Still it does have its limitations in design and synthesis capabilities. Very basic and easy to use, the Rogue is an inexpensive place to get good Moog sounds! It is very similar in fact, to the Moog Taurus which is a bass pedal synthesizer system. Unfortunately the Rogue shows no sign of MIDI or patch memory. It is used by Peter Gabriel, Add N To (X), 808 State, Stereolab, Mr. Oizo

Attachments

• rogue.jpg
    rogue.jpg
    24,1 KB · Bekeken: 103
huh eiegnlijk is de liberation een mg-1

huh eiegnlijk is de liberation een mg-1

en de rogue een taurus pedal ,..
maar waarm heb ik vroeger prijzen van taurus pedals gezien van 2000 gld en meer ...raar?

The liberation is Moog's strap-on portable performance synthesizer. It is simple to use and has that unique Moog sound. It's a 2-VCO monophonic analog synth with a simple polyphonic section for playing organ-type sounds. It also has a cool ribbon controller for pitch bending. Some other nice on-board features include a ring modulator, noise generator, and syncable VCO's. The synth section is identical to the Concertmate MG-1. If you're looking to perform with a cheap Moog strapped on like a guitar then the Liberation should be right up you're alley, otherwise you're better off looking into the Concertmate MG-1 or Rogue synthesizers for inexpensive Moog gear. The Liberation has been used by 808 State, Apollo 440, Devo and Kool and The Gang.

Attachments

• liberation.jpg
    liberation.jpg
    20,8 KB · Bekeken: 97
Origineel geplaatst door SaintEric
Tja, ik zie ze alleen maar kapot binnenkomen..

Sliders zijn nog erger als die van arp, redelijk zwak, gammele bevestiging op het board en het schuim wat als stofafdichting dient is inmiddels tot een soort teer vergaan. .

Ik dacht al een soort van smurrie te zien al je in de sliders kijkt...=(

die teertjak is idd niet te doen, ik heb t laatst allemaal uit mn mg1 gehaald.. ik wil er ook nieuwe sliders op want er zijn er 2 niet ok meer

ik heb mijne gewoon gekregen! :)

dikke bassen, maar ook recht in de bek bliepsdingenkraakjekkels

fijn bakkie hoor :)

ik heb t een paar keer met wasbenzine gedaan, die teerzooi eruithalen, dat gingwel goed, maar het blijft een smerige rotklus.

wel leuk deze thread. een tijdje terug raakte sonate een rogue aan de straatstenen niet kwijt hier, voor 250 dacht ik.

lang leve the rogue (en zijn sliders).

Origineel geplaatst door Leo
ik heb t een paar keer met wasbenzine gedaan, die teerzooi eruithalen, dat gingwel goed, maar het blijft een smerige rotklus.

wel leuk deze thread. een tijdje terug raakte sonate een rogue aan de straatstenen niet kwijt hier, voor 250 dacht ik.

lang leve the rogue (en zijn sliders).

jeetje 250 eu is wel heel weinig...desalnitemin als je hem daar voor vind heb je een leuke mazzel denk ik...

kijk maar terug, hij heeft er echt mee moeten leuren, van alles geprobeerd, ruilvoorstellen, etc.

Origineel geplaatst door Leo
kijk maar terug, hij heeft er echt mee moeten leuren, van alles geprobeerd, ruilvoorstellen, etc.

Ik geloof je...ik hoef hem niet weg te doen...samen met een axxe doet ie het heel leuk....Ziet er goed uit die combi

Back