ROLAND FANTOM X7 vragen

-manzara-

Ingeburgerd
Hallo Luitjes

Ik bezit nou een paar maanden de fantom x7. Het is echt een geweldige synth met veel mogelijkheden. Wat ik graag zou weten of er mensen onder ons zijn die 1 van deze synths bezit (x6 - x7 of x8 ). . .
Er zijn wat problemen waar ik echt niet uitkom. En het ook niet lukt met de handleiding.
Waarom ik de x7 vooral heb

Ik heb ontzettend veel samples en loops die ik erin laad. Het lukt me om deze sounds in de keyboard te laden en op dat moment ze te gebruiken. Schakel ik de keyboard uit verdwijnen alle geluiden uit de synth (de sample geluiden). Ze staan wel in de geheugenkaart (optionele ram in de keyboard 512MB) maar ik moet ze telkens opnieuw 1 voor 1 laden en ze weer opslaan 1 voor 1. Dit maakt het erg moeilijk bij een optreden. En het kost me ruim een uur tijd. Er is hier zeker wel een optie voor maar jah welke . . . :confused:

Een andere vraag is de SCALE functie. Ik maak ook buitelandse muziek en moet de toetsen dan ook aanpassen. De toetsen E en B krijgen -50% scale. Ook dit heb ik kunnen aanpassen. Maar soms tijden een optreden veranderen wij van toonhoogte en doe ik via transpose bv +5 (van RE naar SOL in dit geval) de toonhoogte veranderd maar ook de transpose toetsen veranderen. Is hier een mogelijkheid voor, dat de transpose toetsen gewoon het zelfde blijven ook al verander ik de toonhoogte ?

Groeten, 8~

Re: ROLAND FANTOM X7 vragen

Scale Functie....
Jazeker....
Blz. 232 van de handleiding!!!
Ik bezit een X7

groet,

rob

Origineel geplaatst door -manzara-
Hallo Luitjes

Ik bezit nou een paar maanden de fantom x7. Het is echt een geweldige synth met veel mogelijkheden. Wat ik graag zou weten of er mensen onder ons zijn die 1 van deze synths bezit (x6 - x7 of x8 ). . .
Er zijn wat problemen waar ik echt niet uitkom. En het ook niet lukt met de handleiding.
Waarom ik de x7 vooral heb

Ik heb ontzettend veel samples en loops die ik erin laad. Het lukt me om deze sounds in de keyboard te laden en op dat moment ze te gebruiken. Schakel ik de keyboard uit verdwijnen alle geluiden uit de synth (de sample geluiden). Ze staan wel in de geheugenkaart (optionele ram in de keyboard 512MB) maar ik moet ze telkens opnieuw 1 voor 1 laden en ze weer opslaan 1 voor 1. Dit maakt het erg moeilijk bij een optreden. En het kost me ruim een uur tijd. Er is hier zeker wel een optie voor maar jah welke . . . :confused:

Een andere vraag is de SCALE functie. Ik maak ook buitelandse muziek en moet de toetsen dan ook aanpassen. De toetsen E en B krijgen -50% scale. Ook dit heb ik kunnen aanpassen. Maar soms tijden een optreden veranderen wij van toonhoogte en doe ik via transpose bv +5 (van RE naar SOL in dit geval) de toonhoogte veranderd maar ook de transpose toetsen veranderen. Is hier een mogelijkheid voor, dat de transpose toetsen gewoon het zelfde blijven ook al verander ik de toonhoogte ?

Groeten, 8~
:)

Origineel geplaatst door Clay
Je samples kan je gewoon opslaan in user of onboard geheugen. 'k moet er niet aan denken elke keer als ik mn fantom aanzet de samples te moeten gaan zitten regelen. Laat je ze in je audio import folder staan oid?

misschien heb je anders hier ook wat aan:
http://knightspawn.freeservers.com/woodhazel_files/newsletters/QG.html
(via http://fantomized.info/docs/)

ik ga me ook is ffkes hier aanmelden echt bedankt voor de links. maar bijvoorbeeld CLAY
hoe moet ik ze onboard opslaan ? zodat ik niet elke keer alles weer 1 voor 1 hoef te laden ? geen idee hoe dat moet

'k vind het eigenlijk eerder raar dat je ze wel 1 voor 1 in moet laden dan niet ;) de samples die ik in mn fantom heb staan heb ik geimport via de audio import, en daarna gesaved in op een pcmcia+compact-flash kaartje die ik er standaard in heb zitten (met "write" > "sample", naast het scherm dus). Of je ze naar daar saved of in user memory moet niet uitmaken.
Ik draai 1.07 met 288 ram (32+extra 256) en een 512 cf kaart. Het inladen van de internal samples die erin zitten heb ik uitgezet.

ik heb een paar dingen geprobeerd en het is me gelukt om wat samples zonder te laden in de 32mb op te slaan. via USB --> audio import en dan save sample.

Nou wou ik gisteren nog wat andere samples opslaan maar ik kreeg ineens de melding dat mijn geheugen vol was :erm:

Is het niet mogelijk om via de usb de samples in het Geheugen (sdram geheugen) te laden? Ik heb wel even alle mapjes geopend maar kon het niet vinden.

En iemand misschien nog leuke links met wat samples en demo's of zo 8~

Back