303 (kloon) met midi

Status
Please reply by conversation.

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
jah de titel says it all...

ik zoek een 303 8o) met midi!

Het liefst zo'n zelfgebouwde bak zoals ze ooit uit Eindhoven (toch? De Junkies met een soldeerbout ofzo?) kwamen:
een paar draaiknoppen, een midi ingang, een stikker van een alien en verder niks.

Maar een (die van Tonka vind ik te duur en heeft toetsen) BassStation of Teebee ofzo vind ik ook best.

Als het maar 303't

Wat dacht je van een MAM mb33 I die is nieuw 99 eurotjes of zo of een MAM mb 33 II die is 199 euro nieuw!!

Zekerz ik heb de MB33 II en die klinkt erg goed. Deze versie hebben ze ook bij feedback daar zou je hem mischien kunnen beluisteren!

Ow ja de verschillen tussen de I en de II is dat de II distortion, glide pwm heeft en alles via midi verstuurd

Ow ja en ook nog een klein verschil: versie I heeft een 24db filter en versie II een 18db

of haal een waldorf pulse voor ongeveer 250 euro's..

Ik denk niet dat een Pulse of Mam-ding een TB303 kan vervangen.
Volgens mij zit het succes van de '303-sound' voor een groot deel in het sequencer-gedeelte (ervaring... 8) )
M.a.w. als je een Mam MB of Pulse via een goede stepsequencer programmeert, kom je een heel eind in die richting....

<zie avatar>

*voor de puristen*: tuurlijk wordt het nooit een echte 303. Je hebt hooguit meeeeer 'moderne' mogelijkheden 8o)
Nee, nog steeds geen èchte 303.

Origineel geplaatst door Cozko
Volgens mij zit het succes van de '303-sound' voor een groot deel in het sequencer-gedeelte (ervaring... 8) )
M.a.w. als je een Mam MB of Pulse via een goede stepsequencer programmeert, kom je een heel eind in die richting....

<zie avatar>

*voor de puristen*: tuurlijk wordt het nooit een echte 303. Je hebt hooguit meeeeer 'moderne' mogelijkheden 8o)
Nee, nog steeds geen èchte 303.

Mee eens maar als je dan echt de sequencer zou missen hang er dan een mc303 achter.... 8o)

En als je het allebei in een apparaat wil hebben dus sequencer + het 303 geluid denk ik dat je met een korg ea-1 dicht in de buurt komt! PErsoonlijk vind ik kwa geluid de MAM dichter bij komen.

Origineel geplaatst door Cozko

Daarom is het leuk de Pulse aan te sturen met de seq303 sequencer van Techno Toys.. :L Vervangen lukt niet nee, maar voor dob lijkt me een pulse beter dan een ea-1.

Heeee hendig handig, al die info!!!

Nou, dan ga ik maar 's ff wat info over die TB3030 opzoeken.... dat was een lekker goedkoop en rauw bakje zonder poespas, en daar hou ik van.

nee da's toch wat anders, zo'n tb3030/3031

wat ik ooit thuis had liggen was een zwart desktop doosje met 5 zwarte knoppen aan de bovenkant en 1 midi in en 1 audio out aan de achterkant.

...[_].....[_].....[_].....[_].....[_]...

Zoiets zou dan het achteraanzicht geweest zijn. (los van de puntjes tussen de knoppen, spaties kunnen niet)

Het was zeker wel zelfbouw, maar ze werden wel verkocht en kwamen uit Eindhoven zoals ik het begreep.

Origineel geplaatst door dob
nee da's toch wat anders, zo'n tb3030/3031

wat ik ooit thuis had liggen was een zwart desktop doosje met 5 zwarte knoppen aan de bovenkant en 1 midi in en 1 audio out aan de achterkant.

...[_].....[_].....[_].....[_].....[_]...

Zoiets zou dan het achteraanzicht geweest zijn. (los van de puntjes tussen de knoppen, spaties kunnen niet)

Het was zeker wel zelfbouw, maar ze werden wel verkocht en kwamen uit Eindhoven zoals ik het begreep.

hee man zo'n ding heb ik nog! sterker nog, 't was m'n eerste module, 2e hands voor 303 gulden, daarvoor was 't allemaal amiga. komt een lekker geluidje uit. en op die stikker staat Yantra met in kleine letters daarboven 'the green eye equipment'
ik kwam een jaartje ofzo geleden de jongen die die dingen maakte tegen na een optreden in de fnr. hij stond er van te kijken dat 'ie het nog deed. toegegeven, hij is een keer onder de bout geweest..

Attachments

• tbs 303.jpg
    tbs 303.jpg
    75,2 KB · Bekeken: 105
dat lijkt er wel erg veel op, maar dan heb ik een prototype ofzo; deze ziet er wel veel professioneler uit dan die van mij. de mijne zit in zo'n zwarte standaard-elektronika-behuizing, tune zit op dezelfde plek, wave is een schakelaartje en wave en volume zitten meer naar rechts. power is en aparte knop achterop. output zit achterop helemaal rechts, midi in links en thru, die 't bij mij niet doet, er rechts naast.

leuk speeltje!

/edit: ik zie net dat ik volgens de maker de beste en de op-een-na-beste 303 kloon heb!

en dit zou z'n site wel eens kunnen zijn maar d'r staat nix op:
http://www.xs4all.nl/~dschout/index.html

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Rambotics2000
Hebben jullie het niet over die TBS303 die gebouwd werd door Daniel Schouten? Ik kan zijn site niet meer terugvinden (link op onderstaande NRC pagina) maar destijds wilde hij ook een aparte 303 style stepsequencer er los bij uitbrengen.

http://www.secretstars.com/new/tbs-303.html
http://www.teknet.ch/tb-303/tbs303.htm
http://www.nrc.nl/W2/Agenda/Dance/dancelinks.html

2 jaar geleden henb ik daniel nog gemailed hij stopte er toen mee. Die vuile klootzak verdomde het om het schema vrij te geven. Erug lullig want dit was de allervetste kloon ooit en verry simpel.

Zo ver ik kan vinden over tbs v1 en v2 is v 1 grijs zilver en
de midi aansluitingen zitten op de zelfde plek als bij v2

Status
Please reply by conversation.
Back