Funky groovy beats

djjustb

Ingeburgerd
Hallo,

Na een lange zoektocht op het forum (zonder resultaat) zet ik maar dit bericht...

Als ik naar deep house luister dan zit daar zo'n ontzettende groovy beat in. Nu bezit ik zelf een Yamaha RM1x waarin je 'groove' kan toevoegen aan bepaalde steps...

Wie kan mij tips (of links naar websites) geven hoe ik een lekkere funky groove beat kan maken (zoals je ze wel eens op sample CD's vind).

Alvast bedankt!

Wat ik zelf 'hoor' is:
Kick - op hh - clap - op hh - kick

Waarbij de eerste 'op hh' wat later klinkt en vast lijkt te 'plakken' aan de tweede kick met clap. Is dit te visualiseren?

best is om zoveel mogelijk te luisteren naar de kleine nuances qua timing in funknummers
veel (goeie) house heeft zijn oorsprong in muzikanten die heel vertrouwd zijn met het voorgenoemde genre

het is iets vrij onverklaarbaar, maar er zit zoveel subtiel spel (de zgn 'ghost notes') in het drumwerk, van pakweg zowat alles wat je hier breakspack kan vinden

het zit 'em dus echt wel tussen de noten, hoe vaag dit ook kan klinken

Master at Work hebben dit zo goed begrepen, al zijn hun nummers soms wat aan de melige kant, de drums (thanks Kenny 'Dope' Gonzales) zijn vaak echt top

Wauw, die breakspack is wel cool! Dat bedoel ik nou idd.

Ik 'hoor' ook wel die noten maar d'r zit zo'n ontzettende goeie 'feel' in.

Kortom, gewoon veel luisteren en experimenteren dus? Geen sites die een start geven om deze lekkere beats te maken?

Delay op de hihats en claps.

Origineel geplaatst door djjustb
Ik heb inmiddels dit gevonden:
http://www.computermusic.co.uk/tutorial/garage/2.asp

Wel leuk toch?

best leuk ja.. alleen gedateerd
maar je kan er wel wat van leren

gewoon een funkyhouseplaat samplen een maat of 8.
zet deze in een audiospoor en kijk dan waar de beats zitten op welke tel
daar je eigen geluiden onder .bv je eigen kick ,snare etc

Back