Belgen help mij met reason

hi,

patrick vanuit het belgische antwerpen hier, die enigszins AN kan praten.

De tutorial te vinden op http://studwww.ugent.be/~mfvhauwe/wauter/reason/reason.html
werd al getipt hierboven.

Maar aangezien je verder vraagt, ken/kan je waarschijnlijk alles al wat daarin staat...

Ik zou zeggen, indien dit zo is, valt er echt niet zo heel veel meer bij te leren...enkel met wat inspiratie achter die reason gaan zitten en de help/internet/... erbij nemen

Indien dit niet zo is (en dat vermoed ik toch wel lichtjes), kan je er niet aan uit of zo aan die tutorial (meer basic kan je écht niet beginnen vrees ik)? Wil je de basis vanaf 0 uitgelegd krijgen ? Dàt wil ik gerust tegen betaling eens voor je doen.

Maar als je bedoelt "ik heb een basis en ik kan al alles uit die tutorial" ...tja, dan denk ik dat jij geld kan verdienen door beginnerscursussen te geven !

in de drie dagen dat je hier staat te posten had je al veel kunne te weten komen door te googlen :eureka: kzal eens zien of ik nog ergens een beknopte tutorial heb steken die ik maakte voor een vriend.

als je de basis hebt is het echt simpel zenne. je hebt beneden de sequencer waar je midi naartoe schrijft. die seq bevat verchillende kanalen, tracks die overeenstemmen met de modules in het bovenste gedeelte, de rack. De modules prop j in een mixer. Uit de modules komt geluid. Je hebt samplers en synths. enzovoorts.. Als je weet hoe een echte hardware studio werkt, kan je zonder problemen met Reason werken. Dus zoek alvast naar een nederlandse site die alles verteld over de muizekstudio en vertaal dit dan naar Reason

je ook altijd een webpagina vertaler zoeken zoals Google Translate!

Of ben je nu gewoon lui? :z :Z

lijkt me dat de poster absoluut van 0 begint en misschien reeds door woorden als synth, sequencer, tracks volledig tilt slaat...

jeetn : enlighten ons en leg misschien effe uit wat jij onder 'de basis' verstaat ? wellicht kunnen we je dan veel beter helpen om die 'basis' uit te breiden

lijkt me dat de poster absoluut van 0 begint en misschien reeds door woorden als synth, sequencer, tracks volledig tilt slaat...

Daar komt het een beetje op neer,ik ken de termen niet!De enige ervaring die ik heb is een mc-505 dit is alles.Als je de termen niet kent is het wel moeilijk en als het niet vlot dan geef ik tesnel op.

Ik ga de tutorials nog eens doornemen en zien of het me lukt.

ik begin me toch stillaan af te vragen waarom jij 400 euro hebt neergeteld voor Reason?! Je weet nog geneens wat het doet?? :confused: :confused:

Het is mijn bedoeling niet om hierop aangevallen te worden!Ik vroeg hulp meer niet...
Dit is toch de bedoeling van dit forum!Alle begin is moeilijk dacht ik.
Zoals ik zei een kleine basis.Er zijn veel mensen volgens mij die jaren bezig zijn met muziek maken maar die eigenlijk niet weten wat ze doen en toch is er resultaat!Oefenen en studeren zal ik moeten doen.

Hey ben van de streek (+-20km van diksmuide) en ken reason wel redelijk goed.
Zie da wel zitten voor ffkes uitleg te geven, mail me je tel dan neem ik contact met je op.

Back