virus soundsets

ron22

Nieuwkomer
Ik heb op ebay een cd te koop gezien met soundsets van dj tiesto voor de virus versies.
Zijn die soundsets zelf te creeren met de basis geluiden van de virus, of worden met zo´n soundset nieuwe geluiden geinstalleerd in de virus die niet na te maken zijn met de basis geluiden?
mvg ron

Er worden speciale 'Thijs samples' bij gezet, dus is het onmogelijk deze geluiden na te bouwen...vind ik niks erg trouwens hoor8o)

Er worden alleen instellingen in je virus gezet. Deze kan je dus zelf helemaal namaken op je virus zonder dat je de sound set nodig hebt.

Das handig, twee tegenovergestelde antwoorden, daar help je em mee :okdan: :D

Origineel geplaatst door spdk
Das handig, twee tegenovergestelde antwoorden, daar help je em mee :okdan: :D

het eerste was dan ook een grapje...

Is 50 eurie voor een 2de hands originele cd met soundsets voor de Powercore and the Virus A, B, C, TI met 256 tiesto sounds nu te duur (kost nieuw 95)of is dat een redelijke prijs om dat ervoor te betalen?
Ben nu even de kluts kwijt:confused: of kan ik ze identiek na maken?

Je kunt ze zelf in principe identiek namaken, het is niet zo dat er geluidssamples worden toegevoegd ofzo. Of het duur is, moet je zelf beslissen. De één heeft het er voor over, de ander niet. Bekijk het zo, dat wanneer je zelf je geluiden programmeert het je €50 scheelt en je ook meer je eigen sound creëert in plaats van het gebruiken van bekende sounds.

Heel makkelijk: Gebruik je voornamelijk presets dan is het een erg goeie aanschaf.. Ben je een diehard knoppendraaier dan ga je zelf lekker aan de slag en haal je voor die 50 euro een paar kratjes bier voor inspiratie! :okdan:

je kunt die 50 euro mijns inziens beter besteden aan een boek dat het programmeren van synth uitlegt. Aan kennis heb je veel meer dan aan presets!

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
je kunt die 50 euro mijns inziens beter besteden aan een boek dat het programmeren van synth uitlegt. Aan kennis heb je veel meer dan aan presets!

er is ook een gratis e-book van access. maar ik kan het nu 1,2,3 niet meer vinden op hun site. neem dit boek eens door en je kunt al die soundsets zelf wel maken :P

Origineel geplaatst door ron22
Is 50 eurie voor een 2de hands originele cd met soundsets voor de Powercore and the Virus A, B, C, TI met 256 tiesto sounds nu te duur (kost nieuw 95)of is dat een redelijke prijs om dat ervoor te betalen?
Ik zou 't geld liever in een setje van Manuel Schleiss steken :).
http://www.vengeance-music.de/Virus2/eng/sounds.html

of kan ik ze identiek na maken?
Natuurlijk. Het zijn immers maar instellingen. Het punt is alleen; heb jij ooit een demo gehoord van die soundset? Zou je 'm daarom alleen maar aanschaffen omdat 'ie voor (en nog niet eens door) Tiesto is gemaakt?

Het boek van Access ("Programming Analogue Synths", door Howard Scarr) is hier te vinden: http://www.access-music.de/pdffolder/Programming_Analogue_Synths_Tutorial.zip

Ik heb via via de soundsets gehad, maar ben blij dat ik ze niet gekocht heb. Er zitten wel wat leuke dingen tussen, maar niet het geld waard iig :bekdicht:

de vengeance soundsets klinken een stuk beter, maar opzich is het in de virus een eitje om dat soort dikke geluiden te maken ;)

Een tijdje terug (volgens mij in die supergrote TI thread) was er een update van de TI waar "per ongeluk" de tiestobanks bij zaten. Access maakt wel vaker slordige foutjes bij het releasen van een update.

Ik ook heb lang getwijfeld of ik die Tiesto banks wou hebben. Op de DJ Expo 2004 was er zelfs een "workshop" wat eigenlijk meer een demonstratie was van die banks en toen viel me al op dat er niks echt herkenbaars tussen zat.

Toen ik de sets in handen had en er zelf mee kon spelen viel het allemaal een beetje tegen. Heel veel oversturende patches, vaak ook met digital clipping. Zeker als je het gaat vergelijken met soundsets van Vengeance Sound (meneer Schleiss) is het best bagger.

Maar als ik naar Tiesto plaat luister en me verlekker op juist DAT geluidje, dan zijn het juist DIE geluidjes die ontbreken in de set. Het is dat patches "spock" "tijs" "arnhem" en "nyana" heten, maar dan houdt de link met Tiesto ook echt op.

Volgens zegge van Mike Clark (die me destijds benaderde vanwege de ontdekking van die Tiestobanks in die TI update) maken echter genoeg bekende DJ-slash-producers dankbaar gebruik van zijn set. Maar de algemene tendens, ook onder de echte sounddesigners op de Access Mailinglist, is dat de soundbank niet echt als "weergaloos fantastisch must-have" materiaal moet worden beschouwd.

Als je mij persoonlijk vraagt: is het z'n geld waard, zeg ik NEEN.

J.

Oh by the way, als je echt dat bekende geluidje van Adaggio for Strings zoekt (de lead) dan zit die bijvoorbeeld in een bank van Vengeance Sound. Standaard in de TI, volgens mij ergens in het begin van de eerste RAM banks. Dat _is_ hem volgens mij ook gewoon, want als je het arpje speelt of naprogrammeerd/tekent in een sequencer dan klopt zelfs de harmonic distortion die optreedt ;-)

De patch heet ook "Adaggio MS" :)

Groet,
Joost.

Back