Nord Modular Patch Load button probleem

conso

Fold it
De patch load button van mijn Nord Modular komt na het indrukken niet meer goed terug omhoog. En ook het indrukken zelf gaat lastig. Ik moet er nu iedere keer flink aan rommelen voordat -ie een patch laadt; en dan is een volgende patch laden een zaak van volhouden. Het voelt aan alsof -ie vast zit tussen de rand van de kast en de knop links ervan, maar er zit wel degelijk iets bewegingsruimte. (En die knop links ervan gaat helemaal soepel op en neer.)

Stofzuiger (met pantie!) erop helpt niet, ik heb'm ook al even opengemaakt, maar deze knoppen zitten binnenin vast aan het frontpaneel, en alles gaan lospeuteren lijkt me met mijn twee linkerhanden geen goed idee.

Vervelend want het is een veelgebruikte button.

Ik meen me uit een eerdere post (van Wout 'Nord' Blommers) te herinneren dat Clavia helemaal geen onderdelen meer heeft voor de oude Modulars. Of worden precies dezelfde platte knoppen ook op de nieuwere modellen Clavia's gebruikt?

Anaway, Clavia staat ook al niet bekend om vlotte reacties (if at all) op klantenvragen, dus ik vraag eerst even hier om tips.

jammer dat je niet links bent, want hij zal waarschijnlijk toch open moeten. ik heb ooit hetzelfde probleem gehad en dat knopje/veertje/dingetje was gaar. het zal wel te fixen zijn zonder nieuwe onderdelen,d esnoods door 2 schakelaartjes om te wisselen (er zijn er ook die je nooit gebruikt), maar het betekent wel dat je aan de schroevendraaier moet.
jammer dat je niet in oostvoorne woont, had ik er vanmiddag meteen werk van gemaakt.

:kroon:

:kroon:

Origineel geplaatst door Leo
jammer dat je niet links bent, want hij zal waarschijnlijk toch open moeten. ik heb ooit hetzelfde probleem gehad en dat knopje/veertje/dingetje was gaar. het zal wel te fixen zijn zonder nieuwe onderdelen,d esnoods door 2 schakelaartjes om te wisselen (er zijn er ook die je nooit gebruikt), maar het betekent wel dat je aan de schroevendraaier moet.
jammer dat je niet in oostvoorne woont, had ik er vanmiddag meteen werk van gemaakt.

Hey Leo,

Thanks. Ik ben linkshandig! Nooit gezien hoe ik die koffie opschenk..hihi..?!

Kreeg gelukkig ook al direct een reply van Wout, hij denkt dat het mogelijk wat vettigheid is of zo.

Hoe dan ook, hij zal toch weer open moeten (de Nord bedoel ik, niet Wout!). Ik had dat gisteren al gedaan om te zien of ik makkelijk bij die schakelaartjes kon komen, maar het zag er toch wat lastiger uit dan gehoopt. Vanavond dan toch eerst zelf nog maar een poging wagen. En er staan tenslotte genoeg exemplaren te koop om'm desnoods helemaal te vervangen. :dubbel:

Ik vind net deze uitvoering, van Lego (niet Leo). De knopjes zijn makkelijker bereikbaar en waarschijnlijk nog tientallen jaren te vervangen door nieuwe van de speelgoedreus:

Attachments

• lego-modular-2.jpg
    lego-modular-2.jpg
    172,5 KB · Bekeken: 90
Rep

Rep

Ik trek mijn uitspraak over de verwachte trage reactiesnelheid van Clavia maar meteen terug. Net namelijk al een reactie ontvangen:

" ....Can push or bend the button so it comes loose? If you dont get this sorted what so ever I recommend to get in contact with http://www.musicworksdistribution.com/ (distributor) for service,

take care"
Alexander Frödinger - Clavia Technical Support

Dit lost het probleem dan niet op en ik had in mijn bericht al aangegeven dat een beetje drukken of buigen niet helpt, maar het is tenminste een reactie met een service center link. En dat is tegenwoordig al heel wat... :okdan:

Back