Effect pedalen

BananaWorld

Addicted to Music
Ik heb laatst een Boss DS-1 distortion pedaal gekocht en daar mijn synthgeluid doorheen gegooid wat erg goed klinkt :halleluja . Nogal ACID-achtig.8)

Nou is mijn vraag of er nog meer mensen zijn die verschillende effectpedaaltjes gebruiken die eignelijk voor de electrische gitaar zijn gemaakt, want dit zou best wel een goede investering kunnen zijn in de zoektocht naar vernieuwende geluiden.

Weet 1 van jullie hier toevallig iets meer van :walker:

ik gebruik een hele collectie waar men van zeg dat ze voor gitaar gemaakt zijn. doen veel toetsennisten trouwens. ik geloof ook niet echt dat het specifiek voor 1 instrument te gebruiken of ontworpen is.

Ik zie in je gearlist idd dat je verschillende pedalen hebt, maar welke zijn echt een aanrader en welke kan je ook gewoon uit een andere effectkast halen en het belangrijkste: hoe klinken ze.

Dat zijn eigenlijk de vragen die ik beantwoordt wil hebben? In de winkel weten ze er ook niet zo heel erg veel van?

de ratt vind ik een leuke distortion en die smallstone is een erg lekkere phaser. andere die ik heb zijn niet echt pedaaltjes maar gewoon kleine kastjes en men zegt voor gitaar. maar die eerste 2 zijn best wel aanraders. en tubescreamers van ibanez schijnt je synht ook lekker van te gaan gillen. ik heb het niet zo op alles in 1 effecten vandaar pedaaltjes

Pedaluh

Pedaluh

:biertje: Pedaaltjes zijn weldegelijk voor een instrument gemaakt (heeft met de impedantie te maken (Gain)).

Voor Bass,Zang,Gitaar en keyboard zijn er dan ook verschillende.

Indien we over multifx praten a la Quadraverb,e.d. wordt het een ander verhaal,de ingangen zijn dan n.nl aangepast voor verschillende instrumenten (lees:impedanties).

Kwestie van juiste uitgangsvolume het padaal in sturen en dan zou alles goed moeten kunnen komen.

Tip: Spaar voor een goede multi en heb alles in een doos,mocht je ook gitaar spelen dan vergeet mijn tip onmiddelijk.

>:| De toetsenist van Talk Talk jaagde zijn Jupiter 8 (!!!) door een vervormer waar ik helaas geen mer of type van weet in het nummer "SUch a shame" (die gitaar solo ja,was een synth...en niet de eerste de beste ook.)

Distortion

Distortion

Ik had net een ingeving:biertje:

Mijn M1 heeft een paar leuke fx waaronder distortion,klinkt ok in het juiste kader.

Pedaaltjes zijn wel gaaf (Ook distortion voor de Acid bv.). Ik stuitte op m'n oude gitaar zooi en begon ook gewoon wat te experimenteren.

Het probleem is alleen, dat wanneer je complexe geluiden (of meerdere kanalen) door de distortion pedaal heen jaagt, de helft weg valt.... Vooral beats gecombineert met geluiden!

Resultaat ontzettende kut herrie! Ach, dat kan ook wel relaxed zijn ;-)... Afx Twin fabriceert ook z'n eigen instrumenten!

voor goeie multifx kun je eens naar de Boss VF1 kijken, of een 2e hands Boss SE50 of nog beter SE70...die zitten tjokvol gitaar-fx die uit de boss stompboxes komen..... verder heeft Line6 een aantal apparaten waarin een boel stompboxes zijn gemodelled.....de DL4 is interessant voor space-echos en delay-stuff....en de Pod XT is ook erg interessant omdat er ook nog amp-modelling inzit naast de stompboxes

Re: Pedaluh

Re: Pedaluh

Origineel geplaatst door Mikefoundahobby

Tip: Spaar voor een goede multi en heb alles in een doos,mocht je ook gitaar spelen dan vergeet mijn tip onmiddelijk.

Hier ben ik het dus NIET mee eens. Je kan wel een muliteffect kopen maar als je geluk hebt zit er 1 of 2 dingen in die supergoed zijn. Voor de rest zit je opgescheept met OF slappe aftreksels van originelen, OF gewoon matige effecten.

Mijn tip:
Spaar voor een goed effect dat zijn kwaliteit en duurzaamheid reeds bewezen heeft. En koop daarna nog zo'n ding en daarna nog een...enz enz...net zolang totdat je genoeg hebt.
Kortom: wil niet alles in 1 keer kopen, maar bouw het langzaam op met kwaliteitsspul.

Back