Hoe kan ik GMS geluiden instellen?

studioganesha

Nieuwkomer
Beste ,

Ik heb voor mijn KORG LE de geluiden in kunnen stellen (Program / Combination). Maar hoe kan ik gewone standaard General Midi Standaard geluiden instellen?

Een eenvoudige vraag, maar...

De GM-bank is een aparte bank op de Le als ik het goed heb; helemaal rechts op de synth bij PROG BANK moet je die met "GM" kiezen.

Wat bedoel je met "instellen"? In je sequencer kiezen?

Beste ,

Sorry. Ik bedoel de GM geluiden instellen in CUBASE SE 3.

Deze bank (met GM geluiden) staat er toch niet tussen bij de patch met KORG LE GELUIDEN?

Inderdaad kom ik er met de manual niet (helemaal) uit. Dus als iemand het weet, 1000x dank!

In Cubase kun je geen GM instellen.
Dat hangt af van de geluidskaart/synth/VST die erin/eraan zit.
GM is een protocol. En dat zit in geluidskaarten/synths/VST's. Een bekende is Edirol. Veel synths hebben ook GM.

En een Triton LE (als je dat met Korg LE bedoelt) heeft GM. Dat is zo op de website te lezen.

Beste ,

Op de KORG TRITON LE, zitten General Midi (GM) geluiden: ok!

Maar in Cubase kan je instellen welk geluiden op welke track je wilt horen (track 1: bas, track 2: piano e.d.). Met patch kan je e.e.a. goed installeren afhankelijk van het merk/type van je instrument. Maar ik kan dus NIET in Cubase aangeven dat ik voor een bepaalde track de GM geluiden (van mijn KORG TRITON LE) wil horen? Ik kan alleen KORG TRITON LE geluiden instellen?

Dat kan bij een KORG TRITON wel, en de LE versie dus niet?

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is?
DANK U!:)

Back